Ga naar inhoud


Oud video 8 bandje wordt als Long Play herkent


Murdock

Aanbevolen berichten

Ik probeer met twee verschillende cameras een oud video 8 bandje af te spelen die in SP is opgenomen. Beide cameras detecteren dit als LP waardoor de opname dus heel langzaam loopt, het beeld rolt en het audio onherkenbaar is.

 

Heeft iemand voor mij een oplossing?

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Heb een gelijkaardig probleem een enkele keer wel eens met VHS. Daar helpt het soms een opname niet helemaal in het begin te starten (dus eerst pakweg een seconde ruis en dan begin opname) maar de band een paar seconden verder te spoelen, hem dan uit het toestel te halen en er weer in te steken, zodat het apparaat opnieuw de autotracking gaat berekenen.

 

Bij die VHS-opnames heb ik namelijk het vermoeden dat het toestel in LP gaat omdat hij al probeert te tracken op het ogenblik waarop er alleen nog maar ruis is en/of waar de opname begint en misschien nog niet 100% stabiel is.

 

Misschien helpt dit allemaal geen bal, maar het kost niks en is dus het proberen waard. cool

VU+ Duo2 + Wave Frontier T90 + Draaibaar 45 oost tot 15 west + hele zooi achterhaalde ontvangers 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

In het menu bepaal je bij het opnemen of het SP of LP moet zijn.

Bij het afspelen word SP of LP herkend.

Maar als dat herkennen niet goed gebeurt dan kan dat dit soort problemen veroorzaken.

Ik ben daarom maar 2x een goed advies tegen gekomen en die kwam van The Librarian en van Snurker.

En dat is gewoon een camera zien te lenen die geen LP heeft,

Maar ook die kan langzamer gaan afspelen.

Of wat Snurker zegt een heel klein stukje opnemen.

 

 

Leo

 

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Murdock
Ik probeer met twee verschillende cameras een oud video 8 bandje af te spelen die in SP is opgenomen. Beide cameras detecteren dit als LP waardoor de opname dus heel langzaam loopt, het beeld rolt en het audio onherkenbaar is.

Heeft iemand voor mij een oplossing?


Wat voor Camera's zijn het ?

Als het modellen zijn van Sony uit de CCD-F(family) serie
lijkt het eerder op rotte (lekkende elco's) in de camera.


@ All,
Trouwens Video 8 heeft geen gaatje maar een schuifje om opnemen te blokkeren, net zoals V2000 dat had.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Johan45
Als je het schuifje open schuift krijg je toch een (rechthoekig) gaatje.


Tja, alleen detecteerd hij daar niets mee..
Het schuifje (V8) of draaiwiel (V2000)
Dekt alleen een gaatje af op de onderkant van de cassette.

Gaat ook meer over dit...
Citaat:
@Murdock, volgengs mij moet je een gaatje in de casette afplakken cq een "lip" verwijderen Zo ging dat iig bij mijn portable "Video2000" recorder banden
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...