Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  
Murdock

Oud video 8 bandje wordt als Long Play herkent

Aanbevolen berichten

Ik probeer met twee verschillende cameras een oud video 8 bandje af te spelen die in SP is opgenomen. Beide cameras detecteren dit als LP waardoor de opname dus heel langzaam loopt, het beeld rolt en het audio onherkenbaar is.

Heeft iemand voor mij een oplossing?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Misschien de band opspannen,

Anders ben ik bang dat je bandje onderstussen is overleden.

Groet,

Joling

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Als je op die opname een heel klein stukje in echt LP opneemt, dan schakelt het apparaat wellicht wél naar SP als de rest weer zichtbaar wordt.

Snurker

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Heb een gelijkaardig probleem een enkele keer wel eens met VHS. Daar helpt het soms een opname niet helemaal in het begin te starten (dus eerst pakweg een seconde ruis en dan begin opname) maar de band een paar seconden verder te spoelen, hem dan uit het toestel te halen en er weer in te steken, zodat het apparaat opnieuw de autotracking gaat berekenen.

Bij die VHS-opnames heb ik namelijk het vermoeden dat het toestel in LP gaat omdat hij al probeert te tracken op het ogenblik waarop er alleen nog maar ruis is en/of waar de opname begint en misschien nog niet 100% stabiel is.

Misschien helpt dit allemaal geen bal, maar het kost niks en is dus het proberen waard. cool

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

@Murdock, volgengs mij moet je een gaatje in de casette afplakken cq een "lip" verwijderen laugh Zo ging dat iig bij mijn portable "Video2000" recorder banden smile

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast ozzo

Alle kauwgum etc verwijderen voordat je hem in de speler doet wil ook nog wel eens helpen met het "draaiprobleem" ;-)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Lip verwijderen is om nieuwe opname te verhinderen, afplakken is om weer te kunnen opnemen. Zal helaas niet helpen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast hummiesat

Buiten dat bepaal je of je LP of SP opneemt op je recorder/camera via een switch of in het menu en dus niet door een gat in een tapebehuizing te maken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

In het menu bepaal je bij het opnemen of het SP of LP moet zijn.

Bij het afspelen word SP of LP herkend.

Maar als dat herkennen niet goed gebeurt dan kan dat dit soort problemen veroorzaken.

Ik ben daarom maar 2x een goed advies tegen gekomen en die kwam van The Librarian en van Snurker.

En dat is gewoon een camera zien te lenen die geen LP heeft,

Maar ook die kan langzamer gaan afspelen.

Of wat Snurker zegt een heel klein stukje opnemen.

Leo

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

of gewoon audiodub doen in het begin van de band, dit op normale snelheid en klaar is kees, de band zal dan gewoon in SP doorgaan.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Op mijn oude camera kon ik kiezen tussen sp-lp of automatisch.

Dan dwing je hem om het in sp af te spelen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Log in om dit te volgen