Ga naar inhoud


Sony NV-U71T


JohnO

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Na een valpartij wil mijn navigatie systeem de Sony NV-U71T niet meer locken op de satelieten. Alles werkt naar behoren behalve het vinden van de sats, dus waardeloos geworden.

Weet iemand waar mogelijk een defect zou kunnen zitten?

Iemand tips ? Ik zie bijv 1 kristalletje op het printje naast de gps ontvanger zitten, zou die defect kunnen zijn?

 

Ik heb hem met moeite open gekregen, dus kan er vrijgemakkelijk in rondsnuffelen.

 

 

Groet,

 

John

 

52,44 Noord 6,53 Oost

Emmen

Drenthe

Nederland

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: JohnO
ik realiseer mij dat het woord defect of hellup in de header had mooeten staan. Kan dit echter niet zelf meer wijzigen

behulpzame mod wellicht wel?

Die woorden worden er meteen uitgehaald aangezien ze helemaal niet beschrijven wat het probleem is.

Misschien dat er een mod van kan maken "Sony NV-U71T locked niet meer op satellieten"

Ik ken het apparaat niet, maar als het een losse antenne heeft, controleer dan als eerste de aansluiting/kabel van de antenne... Normaal gesproken staat er ook een DC van 3-5V op de antenne aansluiting voor de antennes die meestal actief zijn. Mist deze spanning, dan even zoeken naar een spoeltje wat is doorgebrand of een zekering (soms in de vorm van een weerstand) die niet meer 100% is...

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja, er zit een soort keramisch blokje van 1,5 x 1,5 cm met aan de onderzijde een soldeerlipje boven op de print gesoldeerd. als je het apparaat bekijkt eigenlijk op de bovenzijde zoals het met antenne s vaak het geval is denk ik.

 

Ik meet 3,1 volt op de soldeerpunten waar staat GPS en SHIELD van de antenne aansluiting. van deze soldeerpunten loopt een zzer dun coaxkabeltje naar de antenne. Op dezelfde print zit ook nog een tweede coax aansluiting, daar meet ik geen spanning. Dit coaxkabeltjen gaat naar een afgesloten compartimentje onder de antenne

 

Hoe test je een keramisch blokje?

Wat kan ik eraan testen?

Is het blokje tijdelijk te vervangen door een ander soort antenne? of een echt antennetje van bijv een stukje metaal

Op welke freq moet de antenne in resonantie komen? of een lage standing wave ratio krijgen?

 

Dank voor je reactie

 

Groet,

 

John

 

52,44 Noord 6,53 Oost

Emmen

Drenthe

Nederland

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...