Ga naar inhoud


linksys wrt54 krijgt geen netwerkadres van ziggo modem


renzie

Aanbevolen berichten

ik moest gisteren voor mijn buurvrouw een draadloze router (linksys wrt54 V.7) aansluiten op haar motorola kabel modem (Ziggo).

 

Ik krijg echter geen netwerkadres toegewezen als ik de laptop draadloos wil verbinden met de Linksys . als ik hem via ethernet verbind met de router krijg ik wel een netwerkadres en kan ik het internet op. ik heb reeds geprobeerd om dhcp in de router uit te zetten maar dat maakt geen verschil. ik heb de ethernet kabel vanaf de modem zowel in de WAN poort als wel meteen in een poort van de switch geprobeerd en ook dat maakt voor het draadloze gedeelte geen verschil. waar moet ik de fout zoeken?

 

Als ik de linksys op mijn eigen DSl netwerk aansluit werkt alles meteen vlekkeloos. terug bij de buren wordt er draadloos echter geen netwerkadres toegewezen.

 

renzie

3x VU+ Uno 4K met Open Pli, 1x Zgemma h2h ,  Mag 256 iptv, Samsung 59" 1080p plasma met Yamaha RX-V381en Boston Acoustics A26-A23 en Mcenter speakers, 2x Apple TV 3, Rasperry Pi XBMC,  Synology 213+ Nas met 2x 3TB WD Red.

Link naar reactie
Delen op andere sites


moet dat dan in de 192.168.1....reeks zijn van de linksys of de 89.91....... reeks van ziggo?

 

renzie

3x VU+ Uno 4K met Open Pli, 1x Zgemma h2h ,  Mag 256 iptv, Samsung 59" 1080p plasma met Yamaha RX-V381en Boston Acoustics A26-A23 en Mcenter speakers, 2x Apple TV 3, Rasperry Pi XBMC,  Synology 213+ Nas met 2x 3TB WD Red.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even opletten! De meeste (kabel)modems hebben al DHCP ingesteld. Voor meerdere PC's volstaat dan een switch (lekker goedkoop). Voor draadloos moet de Linksys liefst in Bridge modus geschakeld worden, ofwel de DHCP functie uitschakelen. Je kunt indien mogelijk ook de DHCP functie op de kabelmodem uitzetten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

zo had ik het:

 

kabelmodem --> wan-poort van Linksys

 

je kabelmodem zit (meestal) in de 192.168.100.x reeks, een intern IP adres wat je maar zelden te zien krijgt. (Motorola kabelmodem is 192.168.100.1), maargoed.

DHCP kan dus gewoon aanstaan in je Linksys, ook voor wireless uiteraard.

vul het cc-nummer als hostname in in de Linksys en dan let op, stroom eraf halen, ook van je kabelmodem.

vervolgens, eerst het kabelmodem aan de stroom en dan je Linksys. even geduld hebben en floepa, internet.

 

dit werkte voor mij (en voor een x aantal kennisen waar ik ooit eens @Home i.c.m een wrt54g heb aangesloten) altijd.

 

 

merDe

deze ruimte is te huur
Link naar reactie
Delen op andere sites

thx Merde, ik zal het morgen proberen. wat bedoel je echter met vul het cc-nummer als hostname in? waar vindt ik het cc-nummer?

 

renzie

3x VU+ Uno 4K met Open Pli, 1x Zgemma h2h ,  Mag 256 iptv, Samsung 59" 1080p plasma met Yamaha RX-V381en Boston Acoustics A26-A23 en Mcenter speakers, 2x Apple TV 3, Rasperry Pi XBMC,  Synology 213+ Nas met 2x 3TB WD Red.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat het ook kan wezen is dat je SSID hetzelfde staat als de SSID van de buurman. Dan kan het zo wezen dat jij niet connect met de juiste router.

Begin eens met je SSID uniek te maken, de router op kanaal 1 of 11 te zetten (de meeste mensen laten het kanaal lekker standaard op 6 staan) en alle beveiligingen uit. Ik heb hier een Motorola kabelmodem (surfboard) in gebruik en die geeft mijn router gewoon een IP adres die publiek is. (Dus geen 192.168.x.x adres!)

Mijn advies is dus niets doen aan je kabel modem, kabel modem op de WAN poort, DHCP server op de LAN poort aan laten staan, immers de DHCP requests komen niet door je router heen bij je modem, en dan nog een keer proberen. Zoals merde aangeeft, misschien je "cc" nummer (wat ik gok dat je klant nummer is?) invullen als hostname op de router....

 

Maar.... Als je via een kabel wel op het internet kan, maar niet wireless, dan staat alles goed aan de internet kant, en moet je alleen maar kijken naar het wireless gedeelte! Niet aan de internet instellingen komen!

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

ssid is idd uniek gemaakt en ook heb ik geëxperimenteerd met de kanalen 1-6-11. met en zonder wpa,. dit heeft niet geholpen.

 

renzie

3x VU+ Uno 4K met Open Pli, 1x Zgemma h2h ,  Mag 256 iptv, Samsung 59" 1080p plasma met Yamaha RX-V381en Boston Acoustics A26-A23 en Mcenter speakers, 2x Apple TV 3, Rasperry Pi XBMC,  Synology 213+ Nas met 2x 3TB WD Red.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet het in ieder geval het probleem geheel niet zoeken bij het modem.

Ook al koppel je het modem af dan moet je nog steeds van de router een ipadres krijgen. Uiteraard kan je dan alleen niet het internet op.

 

Wat ik niet lees in jouw postings is of je de router wel in de lijst ziet staan van draadloze netwerken.

 

Citaat:
Als ik de linksys op mijn eigen DSl netwerk aansluit werkt alles meteen vlekkeloos.

 

Wederom, het maakt niet uit wat er op de wanpoort is aangesloten.

 

De vraag is dus : wat bedoel je dat dan alles vlekkeloos werkt? "Werkt het dan vlekkeloos met een andere laptop?

Of werkt het bij jou vlekkeloos met dezelfde laptop.

Dat laatste zou een vreemd verhaal zijn want het gaat maar om twee apparaten die nodig zijn voor een ipnummer op je laptop. Dat is de router en de laptop meer niet. Wat daarvoor zit is zoals ik al schreef niet van toepassing tenzij je in bridgemode zit maar daar ga ik niet van uit.

Geeft de router wel een ipadres op een andere laptop dan is het duidelijk dat je het probleem in de laptop moet zoeken. Je kan dan proberen de software van de draadloze kaart opnieuw te installeren.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...