Ga naar inhoud


linksys wrt54 krijgt geen netwerkadres van ziggo modem


renzie

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: renzie
... als ik hem via ethernet verbind met de router krijg ik wel een netwerkadres en kan ik het internet op....


Dit betekend dus dat het goed zit aan de internet kant. Dus alles wat met de configuratie richting het net te maken heeft staat goed. Dus blijkbaar geen MAC adres kloning noodzakelijk etc.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Het blijkt uiteindelijk een probleem van Ziggo te zijn. Deze schijnt in deze regio (den haag) na de overname van Casema op een andere (dynamische) manier ip adressen te verschaffen waar de meeste routers niet mee overweg kunnen. op een aantal gebruikersfora wordt over dit fenomeen gepraat en er schijnt ook een klacht van de consumentenbond bij Ziggo te liggen naar aanleiding van de vele klachten die zij hebben ontvangen.

 

De oplossing is een Linksys WRT54GL aan te schaffen. Dit is de enige router die met die situatie overweg kan. Ook bij Paradigit waar er een Linksys WRT160N gekocht was gaven ze meteen toe dat momenteel in het oud Casema gebied de meeste routers niet werken sinds in augustus Casema door Ziggo is overgenomen. Op hun advies de 160N omgeruild voor een wrt54GL en deze werkte inderdaad meteen goed.

 

renzie

3x VU+ Uno 4K met Open Pli, 1x Zgemma h2h ,  Mag 256 iptv, Samsung 59" 1080p plasma met Yamaha RX-V381en Boston Acoustics A26-A23 en Mcenter speakers, 2x Apple TV 3, Rasperry Pi XBMC,  Synology 213+ Nas met 2x 3TB WD Red.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lekker dan ??? Die N is toch een snelle en die WRT54 een langzame ? Ben je lekker mee..... downgraden omdat ze bij Ziggo de boel niet op een normale manier geconfigureerd hebben.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Origineel bericht van: renzie
thx Merde, ik zal het morgen proberen. wat bedoel je echter met vul het cc-nummer als hostname in? waar vindt ik het cc-nummer?

renzie


Het cc nummer is de hostname die je van Ziggo hebt gekregen voor je PC, bijvoorbeeld cc1234-a. Die moet je als hostname (soms als account name) in de WAN configuratie van de router zetten.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Wat je ook nog zou kunnen proberen ( vroeger werkte dat met upc zo ) is het mac address klonen van de pc waarop de Ziggo eerst zat.

 

Vaak is de registratie van de connectie op mac address.

veel routers hebben de mogelijkheid om daar zelf een mac adres in te zetten.

 

je kan het mac adres van de andere pc achter halen door een dos prompt te openen en daar te tikken : ipconfig /all het gaat dan om het fysieke adres : 00:AA:FF:12:44 bijvoorbeeld. Dit vul je in op de router configuratie pagina. als de router hiervoor een optie heeft natuurlijk, maar dat valt wel op te zoeken.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...