Ga naar inhoud


patat generatie


gerrit B

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Bigfoot
Ik denk dat de jeugd het alleen maar moeilijker krijgt, steeds meer druk, keuzes maken, complexere maatschappij. En als ik zie dat de meesten nog behoorlijk veel werken naast de school en studie dan denk ik dat ze het zwaarder hebben dan de meesten van ons vroeger.


Helemaal mee eens Bigfoot, ik weet niet hoe oud Gerrit B is ben ook niet verder dan de derde regel van zijn klaagzang gekomen (pfff), maar vraag mij af of de verschillen tussen de jeugd/volwassenen nu en toen gerrit nog tot de jeugd behoorde wel zoveel anders is denk het niet. Tuurlijk is de jeugd nu anders maar ook de volwassenen zijn niet meer zoals toen en verder zijn de huidige volwassenen de opvoeders van de huidige jeugd. Ik stoor mij ook wel eens aan dingen die mijn dochter van 6 zegt of doet maarja dat deden mijn ouders bij mij niet anders en verder mijn vrouw en ik hebben haar opgevoed dus....

VU+ DUO (VTi 5.1.0)
DM500HD (Openpli)
Maximum E85 met | 28,2E | 23,5E | 19,2E | 13,0E |

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 67
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ben persoonlijk blij dat ik de eind jaren 70 en jaren 80 als kind heb kunnen meemaken, de complete revolutie naar de moderne computertijd waar we nu in leven, van pong naar het oneindige waar we nu in zitten.

We hebben inderdaad nog meegemaakt met de hark op het dak (NED1,2,ZDF, ARD, WDR).

Op de kindermiddagen en die sendung mit der maus na waren we aaaaaltijd buiten.

Nu, als er maar een druppel regen of een vlokje sneeuw valt, géén kind te zien, ze zitten tenslotte achter msn en de rest.

Keuze uit al dat lekkers in de supermarkt was er nog niet veel, voor ons Cola in het weekend met Penny Wafels en Eigen winkelmerk chips.

Nu worden kinderen volgemest met rotzooi omdat de ouders de tijd niet hebben om de kinderen fatsoenlijk op te voeden.

Ze zien al op te jonge leeftijd plaatjes en filmpjes op de mobieltjes en internet waar ik als kind géén benul van had.

Gerrit zet het inderdaad neer als een heel zwart beeld, maar toch, als ik hier een middagje in de stad loop en hoor en zie wat er uit komt wordt je niet bepaald gelukkig van.

Nu geldt dit natuurlijk niet voor elk kind, maar dat deze generatie niet meer te vergelijken is met "toen" is sterk te verklaren.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach, ik vond 't wel leuk te lezen.

Eigenlijk vind ik Gerrit B nogal verwend. In mijn

tijd, toen was het erg!!!!

Snapt nou niemand de ironie????

Helaas hebben de kinderen nu veel bezit, maar geen

sociale vaardigheden. Ze zitten teveel achter/voor hun

(spel)computer en moeten over alle tv-programma's kunnen

meepraten. Ik weet niet of deze tijd beter of slechter is voor ze. Mijn (klein)kinderen wonen in Almere!

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Duh, wat denk je dat de kinderkes allemaal via internet en tv te zien krijgen, wij vonden de pin-up club al zwaar sexy en voor dood en verderf moest je banden van faces of death zien te bemachtigen die later nl verboden werden.

Punt is dat niets, maar dan ook werkelijk niets meer taboe is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Rootical: Ik denk dat je je opinie ook wat moet relativeren. Dat wat je zegt is er ongetwijfeld wel, maar zeker niet overal en bij iedereen.

 

Ik kom zelf uit een dorp en ik woon nu in de stad (Gent). En soms betrap ik mezelf op dorpsmentaliteit (waar zijn de ouders van die spelende kinders op straat om 23h?) maar ik denk dat de jongeren heel wat verantwoordelijker zijn dan je denkt hoor...

Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vroeger, toen je poepen nog met een lange oe schreef, had je geen afstandbediening, pa of ma liet je gewoon naar het toestel lopen om te schakelen, nu? nu heeft pa of ma soms wel 5 ab's voor zijn of haar neus liggen.

 

weet je gelijk weer waarom er grote gezinnen zijn, voor iedere ab een zoon of dochter.

Vastberaden, geen arrogantie!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...