Ga naar inhoud


patat generatie


gerrit B

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: moimoi


Je had geen email, sms, mms maar je had wel al telefoon dus waarom zou je zeuren? je had diegene net zo goed kunnen opbellen ipv een brief sturen.


en dan maar duimen duimen dat d'r vader niet opnam want die deed altijd zo bars. Want die wist ook donders goed wat je eigenlijk met zijn dochter wilde doen. En maar 1 telefoon he, dus je moest met je meissie praten waar de hele familie bij was. Of je had boven een telefoon maar dan moesten ze hem er wel beneden opleggen anders konden ze mee luisteren...

xtrend 6500 320G intern / dreambox 800se, 500G intern / dreambox 500hd / azbox elite hd / Skymaster 80cm quad lnb titanium, 19,2 oost / Triax 110 , quad inverto Inverto Black Ultra lnb, 23,5 oost, inverto Inverto Black Ultra lnb, 28,2 oost / No Name 125cm single lnb black ultra draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 67
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

citaat;Toen ik nog een kind was, ergerde ik me kapot aan volwassenen met hun flauwekul hoe moeilijk zij het wel niet hadden gehad toen ze nog jong waren.

 

Ik denk dat deze tekst al ergens in 1364 is geschreven.(Gene 1225 weet dat misschien nog wel? :D)

Het is al eeuwen leuk om de nieuwe generatie af te zeiken.

Vooral stagaires en schoolverlaters zijn de pineut.

Hoeveel mensen zijn er al op zoek geweest naar het plintenladdertje en naar de winkel gestuurd voor een doos afgebroken bruine bouten?

Elco's solderen in iemands apparatuur die ontploffen zo gauw deze aangezet worden is ook altijd wel succesvol.

We hebben een stagair gehad die het wel kon repareren en tot 3 keer toe zelf de elko's heeft vervangen voor verse ontploffende.

Het blijft altijd lachen met die "mannen" en elke nieuwe lichting weer nieuw avontuur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

He, watjes. Wij hadden enkel glas en het ijs aan de binnenzijde van het raam. Bij strenge vorst binnen kregen we soms een warme kruik in een wollen sok. Dan kon je tenminste in slaap komen.De kolenkachel werd gevuld met eierkolen. Anthraciet was te duur.

Die kolen mochten we zelf gaan halen bij de kolenboer. Telefoon had vrijwel niemand. Op een aantal scholen werden de kinderen nog gecorrigeerd d.m.v. een lineaal. Als je niet luisterde naar je ouders, werd je kont gewarmd. Helaas nogal hardhandig.

 

Nu, verwarmde waterbedden; GSM's met internetfunctie en chatten.

Centrale verwarming, (spel)computers etc. etc. Iemand nog erger?

crazy

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: satcat
citaat;Toen ik nog een kind was, ergerde ik me kapot aan volwassenen met hun flauwekul hoe moeilijk zij het wel niet hadden gehad toen ze nog jong waren.

Ik denk dat deze tekst al ergens in 1364 is geschreven.(Gene 1225 weet dat misschien nog wel? :D)
Het is al eeuwen leuk om de nieuwe generatie af te zeiken.
Vooral stagaires en schoolverlaters zijn de pineut.
Hoeveel mensen zijn er al op zoek geweest naar het plintenladdertje en naar de winkel gestuurd voor een doos afgebroken bruine bouten?
Elco's solderen in iemands apparatuur die ontploffen zo gauw deze aangezet worden is ook altijd wel succesvol.
We hebben een stagair gehad die het wel kon repareren en tot 3 keer toe zelf de elko's heeft vervangen voor verse ontploffende.
Het blijft altijd lachen met die "mannen" en elke nieuwe lichting weer nieuw avontuur.


Ben ik het niet mee eens, de komst van het internet en de moderne chip technologie heeft een komplete aardschok teweeg gebracht waar wij vroeger niet van hadden kunnen dromen.
Wij hadden nog een gedachte dat dingen op gegeven moment niet mooier en beter konden, nu weet iedereen dat alle mogelijkheden volledig onbeperkt zullen zijn.
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik begrijp de relatie tussen het citaat en jouw reactie niet helemaal.

 

Verder

Origineel bericht van: Rootical

Wij hadden nog een gedachte dat dingen op gegeven moment niet mooier en beter konden, nu weet iedereen dat alle mogelijkheden volledig onbeperkt zullen zijn.

Ik weet niet van welke generatie jij bent maar ons is altijd voorgehouden dat we pas in het begin van alle ontwikkelingen staan.Dat we niet alles konden inbeelden hoe alles beter kon is iets heel anders.

Ik denk dat "Star trek" voor velen wel een inspiratiebron is geweest.

Toen wij vroeger onze eerste computerles kregen op een Apple 16kb hadden wij echt wel het idee dat het een stuk beter zou kunnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Origineel bericht van: Rootical

Wij hadden nog een gedachte dat dingen op gegeven moment niet mooier en beter konden, nu weet iedereen dat alle mogelijkheden volledig onbeperkt zullen zijn.

Volledig onbeperkt lijkt mij niet mogelijk, je loopt altijd tegen natuurwetten op.Wat mij nog steeds verbaast en dat hield ik destijds voor onmogelijk, is het feit dat je nu met hetzelfde 2-aderig telefoonkabeltje, waar vroegah amper geluid met veel storing doorheen kwam, je nu digitale televisie kunt kijken, via internet.Vergeleken met de uitzendingen toen ook nog acceptabel ook. Die technieken en de miniaturisering brengt ons dat we het zo vanzelfsprekend vinden dat we via een kastje ter grootte van een luciferdoosje bijna overal (niet in een dikke parkeergarage o.i.d. diep ondergronds)kunnen communiceren, op wat voor manier dan ook en tegen een redelijke prijs. wink

You can never solve a problem on the level on which it was created
Groeten, Jos
VU+DUO2-2-S2; 1xT/C; OpenATV 5.1; Logitech 700;Maximum E85 HB,A1,A2,A3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ik wat gemist?

Neen toch.

Ben van 1937.

Hongerwinter Den Haag.

Bombardement Bezuidenhout op 5 maart 1945, woonden wij 500 meter vandaan.

Die rot mof die in een bocht op zijn fiets op zijn bek ging, omdat hij zijn helm aan

zijn pols had hangen en tussen zijn knie en het stuur kwam.

Achten halen was het minste wat je kon doen.

Mijn eerste motorfiets een DKW 80 cc in 1955.

Zo kan ik nog wel even doorgaan.

Elke tijd heeft zijn charme, of ga ik nu te ver.

Ik vind het verhaal wel aardig, maar ik kan een boek schrijven over datgene wat ik wel en niet heb mee gemaakt.

Nu stop ik, anders wordt het een boek.

 

Groetjes,

 

Django.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...