Ga naar inhoud


Amazing Thailand


Gast Kimble

Aanbevolen berichten

Amazing Thailand was een slogan van enige jaren geleden maar amazing is het nog steeds. Hoe vaker ik hier kom en hoe meer ik mijn netwerk hier vergroot hoe meer ik bij de bron kom van handel die mij intresseert.

 

Vandaag heb ik mijn vierde schotel gekocht voor mijn logeeradres in Thailand. Mijn aanschaf bestaat uit een Dynasat schotel van 2.25 doorsnee , een C/KU LNBF, een Supervision ontvanger , een prachtige superstevige beugel om het gevaarte aan de muur te hangen, een moter om de schotel te draaien, een mast, een besturingskastje voor de moter, 25 meter coax kabel en 25 meter 4aderig kabel voor de moter . Dit hele pakket heeft mij 310 euro gekost. Daar heb ik dus een complete draaibare satellietset voor met een gigantische schotel en een maand lang vrij filmkanalen kijken.

 

De satellietontvanger boeide mij het meest. Ik vroeg een Dreambox500 maar hij adviseerde me een Supervision voor nog geen 80 euro! Wat blijkt de Dreambox500 is gewoon gekopieerd naar een andere behuizing en heeft een ander naampje gekregen. De voeding zit hier in de behuizing en je kan via de knopen aan de voorkant kanalen wisselen, aan en uit zetten en in het menu komen. Voor de rest is het exact een kloon van de originele Dreambox 500. Je kan aan de achterkant precies zien dat hij van binnen hetzelfde is. (zie foto) Dream Multimedia wordt hier enorm benadeeld want de ontvangers staan in dozen huizenhoog opgestapeld en vallen niet aan te slepen. Het bedrijf doet ook nog open en bloot aan cardsharing. Voor 450 bath per maand krijg je keurig de sleuteltjes via internet doorgestuurd van alles wat je maar zie wilt. De man heeft honderden abonnee’s waarmee hij zijn zakken vult ten koste van de filmnetaanbieders. Amazing niet waar.

 

En dan slenter ik rond op de elektronika markt waar echt alles en dan ook alles te krijgen is. Of het nou een tandwieltje is uit je dvdspeler of een poelie van je wasmachine je kan het hier krijgen voor een habbekrats. Muren vol met trafo’s en elko’s , bakken met elk type draaiknopje die je maar nodig hebt, elk stekkertje die je maar kan bedenken, elk ictje, torretje, metertje, diode, snaartje, motertje, tandwieltje, luidsprekertje, het is er verkrijgbaar. Een hele dag slenter ik rond en de mensen die van het slenteren houden op de (oude) HCCdagen begrijpen een beetje wat ik bedoel. Je ogen uitkijken en dan keer op keer je verbazen van de ongelovelijke lage prijzen. Ook als je van aquariums houdt zal je bek open vallen. Zo betaalde ik ooit 12 euro voor een beeldje van een opengebroken wrak die ik op de bodem van het aquarium kon zetten zie ik hetzelfde beeldje hier voor 2 euro staan. Een luchtpompje kost ook 2 euro en een grote kost 6 euro. Een aquarium kost hier ook helemaal niets. Voor 100 euro heb je er een waar jezelf bijna in kan liggen en heb je glazen ronde hoeken ipv die lelijk hoekprofieltjes. Zo zie ik een camerabewakingopnamekastje staan met alles er op en eraan qua mogelijkheden. Dat kastje zag ik een paar weken geleden voor over de 300 euro in Amsterdam en hier kost het 82 euro.

 

Dan de enorme platen zonnecellen. Ook die koop je voor een paar tientjes.

 

Ik heb wat foto’s genomen van bovenstaande onderwerpen. Je kan ze hier bekijken: http://www.onderdeooievaar.nl/siam/

 

Als je de prijzen wilt uitrekenen. 1000 bath is zo een 20 euro.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 39
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Citaat:
Misschien moet je maar importeur worden voor die Supervision

 

Reken maar dat ik mijn zakken zou vullen. Echter je verrijken over de rug van een ander is niet mijn instelling. Enne nee daar nog geen specht gezien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb nog een lnb voor je als je een keer in de buurt ben mag je hem hebben.

ik heb hem in bangkok gekocht om er thuis mee te rommelen.

maar ik heb er niks aan.

het is een lnb voor c-band en ku-band.

mijn schoon vader heeft er een huis laten bouwen.

Ik ben in juli acht dagen geweest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

geloof het nou maar als jij hier met mij gaat wandelen wordt je gek en ben je niet meer weg te slaan.

Neem nou die versterker die kost 55 euro. In Nederland ben je al meer kwijt voor die ringkerntrafo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach joh weet je hoe groot Bangkok is, daar merk je niets van. Ik snap al die negatieve reisadviezen niet. Dus toeristen die op Bangkok landen en meteen verder reizen die hebben al helemaal niets te vrezen. Ben twee dagen in Bangkok geweest en daar is het leven zoals altijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, iets meer. Er worden ook stenen gegooid maar niet geplunderd zoals we dat hier kennen. De grootste strop is de economie want toerisme daalt met tientallen procenten tegelijk. Daarbij zijn er al in het buitenland waarschuwingen om niet te investeren in thaise bedrijven. de grootste cementmaker The Siam Cement Group is al aardig in waarde gezakt. Het is weer een van de zoveelste politieke crisissen en dat lost zich wel weer op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het weer is warm maar soms ook regen dat is de tijd van het jaar. En voor het salaris wat ze hier betalen wil jij niet werken :-)

 

voor degenen die echt een juist overzicht wil hebben moet hier lezen en niet die sensatie uit Nederland waarin ze spreken van honderden gewonden. Voor zover ik weet zijn dat er tientallen en een dode.

 

http://www.google.com/custom?hl=en&safe=active&client=pub-3070849023962414&cof=FORID%3A1%3BGL%3A1%3BS%3Ahttp%3A%2F%2Fwww.bangkokpost.com%3BL%3Ahttp%3A%2F%2Fwww.bangkokpost.com%2Fimages%2Flogo.gif%3BLH%3A50%3BLW%3A174%3BLBGC%3AFFFFFF%3BLC%3A%230000ff%3BVLC%3A%23663399%3BGFNT%3A%230000ff%3BGIMP%3A%230000ff%3B&domains=www.bangkokpost.com&ie=ISO-8859-1&oe=ISO-8859-1&q=samak&btnG=Search&sitesearch=www.bangkokpost.com

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi bericht Alan en bedankt dat je dit met ons wilt delen.

Ik ga gewoon eens hard werken en wat sparen dan kom ik wel eens logeren bij je.

 

Ook de elektronica spullen zien er goed uit, die karaoke versterker dat is toch geen geld!

 

Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...