Ga naar inhoud


coax en digitaal


Gast deheugden

Aanbevolen berichten


  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: deheugden
ik meen mij te herinneren dat coax geen digitaal beeld kan verzenden;klopt dat?


Huh, nee natuurlijk klopt dat niet. Iedereen die via een schotel kijkt, kijkt digitaal. Hetzelfde geldt voor de digitale kabel.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wacht even....

Sinds wanneer kan je geen digitale signalen over een coax heen sturen? Is iedereen 10base2 ethernet vergeten? (Je weet wel dat coax kabeltje waar je een 10Mbit netwerk mee opbouwde)

 

Een coax kabel is niets anders dan een a-symetrische transmissie lijn, net zoals bijvoorbeeld UTP kabel een symetrische transmissie lijn is. Over een coax kan je prima digitale signalen heen sturen. Afhankelijk van de transmissie snelheid (frequentie) is het mogelijk dat de blokgolven niet helemaal "strak" zijn als ze uit de coax komen, maar dat is ook het geval bij een symetrische transmissie lijn....

 

Dus de stelling "Digitale signalen over een coax kabel gaat niet" is in mijn ogen pure onzin.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MP4
Dus SPDif (optisch) is ook beter dan Coaxiaal digitaal?

Er zijn mensen die beweren dat je bij een optische verbinding meer kans op jitter hebt dan bij een coaxiale verbinding. De jitter zou dan invloed moeten hebben op de geluidskwaliteit. Ik heb zelf wat moeite met deze bewering. In mijn ogen zou het weinig tot niets moeten uitmaken, en is de keus aan de gebruiker. Echter ik zie een voordeel bij optische verbindingen, en dat is de galvanische scheiding die de verbinding met zich meebrengt.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Big fellow
Origineel bericht van: MP4
Dus SPDif (optisch) is ook beter dan Coaxiaal digitaal?

Er zijn mensen die beweren dat je bij een optische verbinding meer kans op jitter hebt dan bij een coaxiale verbinding. De jitter zou dan invloed moeten hebben op de geluidskwaliteit. Ik heb zelf wat moeite met deze bewering. In mijn ogen zou het weinig tot niets moeten uitmaken, en is de keus aan de gebruiker. Echter ik zie een voordeel bij optische verbindingen, en dat is de galvanische scheiding die de verbinding met zich meebrengt.


De 1 hoort t de ander niet, bij optische verbingen heb je extra schakelingen er tussen die de kwaliteit kunnen beinvloeden, wat er precies gebeurt dan weet ik niet maar als je ook nog de meest goedkope optische kabel er tussen zet dan weet ik t wel zeker dat minder is als coax. ik hoor t verschil wel.(ligt er ook aan wat je aan audio staan hebt natuurlijk)

GREETZZ.HOBSAT
--------------------
oost west, mij best.
Xtrend ET8000 3x DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedkope optische kabel?

Ben je gek geworden. Al die eikels met hun vergulde kabels, als je digitaal gaat maakt dat minder uit dan analoog.

Bovendien ben je per direct uitgenodigd om een vergelijking te maken met jouw kabeltje, Hobsat.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hobsat
Origineel bericht van: Big fellow
Origineel bericht van: MP4
Dus SPDif (optisch) is ook beter dan Coaxiaal digitaal?

Er zijn mensen die beweren dat je bij een optische verbinding meer kans op jitter hebt dan bij een coaxiale verbinding. De jitter zou dan invloed moeten hebben op de geluidskwaliteit. Ik heb zelf wat moeite met deze bewering. In mijn ogen zou het weinig tot niets moeten uitmaken, en is de keus aan de gebruiker. Echter ik zie een voordeel bij optische verbindingen, en dat is de galvanische scheiding die de verbinding met zich meebrengt.


De 1 hoort t de ander niet, bij optische verbingen heb je extra schakelingen er tussen die de kwaliteit kunnen beinvloeden, wat er precies gebeurt dan weet ik niet maar als je ook nog de meest goedkope optische kabel er tussen zet dan weet ik t wel zeker dat minder is als coax. ik hoor t verschil wel.(ligt er ook aan wat je aan audio staan hebt natuurlijk)

Kan je mij dan eens uitleggen welk verschil je hoort?

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

phoe dat is heel moeilijk uit te leggen en ik ga t niet proberen ook want dan krijg ik een stroom van negativiteit over me heen en daar heb ik geen zin in, voor dit soort materie vind ik dit board niet de juiste.

die discussies zijn hier vaker geweest en heb er geen zin meer in, ik vertel allen mn eigen ervaring.

 

had bij wpw een heel verhaal per pm zitten te typen en dat ben ik kwijt geworden na het versturen en er even geen contact meer was met sat4all, vroeger bleef dit wel eens hangen en kon je backspacen, nu niet meer.

 

en ik ben al niet zo'n lange verhalen typer. frown

GREETZZ.HOBSAT
--------------------
oost west, mij best.
Xtrend ET8000 3x DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb wat losgemaakt volgens mij .maar waar ik eigenlijk op doel is niet digitaal maar full hd. Ik was namelijk een stukje over digitenne aan het lezen(beeldkwaliteit slecht) en dat dat opgelost zou kunnen worden door een andere decoder.maar kpn is bezig met glasvezel aan te leggen en de kosten van de decoder vervangingen zijn te hoog. Dus hoe zit het eigenlijk met hd kwaliteit;kan dat wel over coax of niet??? full hd is namelijk een "revolutie". Digitaal beeld heeft in mijn optiek geen toegevoegde waarde; ik zie het verschil amper tov analoog beeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...