Ga naar inhoud


Auto aan buitenlander verkopen .


trust

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: odysseus
Neem nou maar gewoon contact op met de RDW, want daar sta je uiteindelijk toch.

Vrijwaring en exportverklaring worden echt alleen bij de RDW afgegeven, onder aflevering van de platen en het kentekenbewijs.

In iedere regio is wel een vestiging van de RDW.


Helemaal correct , vandaag gebeld met RDW , ze hoeven de auto niet te zien , daar de platen en volledig kentekenbewijs inleveren en je krijgt een uitvoer-verklaring .
Geautoriseerde garage bedrijven mogen de platen opsturen en zelf zo'n verklaring invullen .

Ook nog gevraagd of "normaal" kenteken overschrijven op naam van een buitenlander mogelijk was , niet dus .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: Lambik61
Hoe zit het met de BVB en BTW? als je een auto uitvoert?


Da's ene goeie , misschien word ik wel rijk :D

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: trust
Origineel bericht van: Lambik61
Hoe zit het met de BVB en BTW? als je een auto uitvoert?


Da's ene goeie , misschien word ik wel rijk :D


Dat denk ik niet, de auto vertrekt gewoon naar Polska, en niks nada teruggave... pech he?!

poetsie

En de hartelijke groeten van Poetsdoekje...

 

COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heren heren heren toch....

Op elke CS station is een GWK kantoor daar kun je de auto uitvoeren en export platen incl verzekering kopen mits de auto een geldige apk heeft.

Niet vergeten de kenteken platen af te schroeven en niet voor op de parkeerplaats maar op eigen terrein als de smurfen het zien ben je aan de beurt.

 

Regards

 

H3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: -H3-
Heren heren heren toch....
Op elke CS station is een GWK kantoor daar kun je de auto uitvoeren en export platen incl verzekering kopen mits de auto een geldige apk heeft.
Niet vergeten de kenteken platen af te schroeven en niet voor op de parkeerplaats maar op eigen terrein als de smurfen het zien ben je aan de beurt.

Regards



H3


Inderdaad , goeie tip ,even opgezocht , maar die info krijg je niet van het RDW .!!


U koopt een Nederlandse auto

Via VWE en GWK regelt u uitvoerregistraties juridisch - veilig en snel!

U heeft te maken met een ingewikkeld uitvoertraject. Dankzij samenwerking tussen VWE en GWK hoeft dat geen problemen op te leveren. Zo kunt u al binnen enkele minuten na de koop over het correct ingevulde uitvoerverklaring beschikken en worden de uitvoerformaliteiten perfect geregeld. Dat kan op elk GWK-kantoor, óók op zaterdag.

VWE en GWK bieden u een unieke en veilige service.



Zo werkt het:

u heeft een auto gekocht in Nederland en voert de auto uit naar uw eigen land.

u heeft de koopsom betaald, vervolgens gaat u samen naar een GWK-kantoor of VWE-

agentschap

· de verkoper geeft het kentekenbewijs (deel I,II en overschrijvingsbewijs) van de verkochte auto af aan de baliemedewerker

· de verkoper geeft de kentekenplaten van de verkochte auto af aan de baliemedewerker

· u geeft uw paspoort aan de baliemedewerker

· de baliemedewerker schrijft de auto over op naam van u

· de verkoper ontvangt direct uw officiële RDW-vrijwaringsbewijs

· u krijgt een correct ingevulde uitvoerverklaring

· u krijgt, indien nodig, uitvoerkentekenplaten

· u kan tegelijkertijd een kortlopende verzekering afsluiten voor de rit naar zijn woonplaats in het buitenland

U bent verzekerd van zorgvuldig opgemaakte en gewaarmerkte documenten. Dit biedt de volgende

voordelen:

· probleemloze doorreis door diverse landen

· vlotte passage van de grensovergangen

· snellere invoer in het land van bestemming

· te allen tijde recht op assistentie van de VWE-helpdesk

· let op: in enkele landen zijn aanvullende documenten en/of bescheiden vereist



De zekerheid

VWE is on-line verbonden met de RDW-database. Daardoor kunnen documenten volkomen correct worden afgedrukt. Aan alle voorwaarden van het aanmelden voor uitvoer en afgifte van de uitvoerverklaringen cq uitvoerkentekenbewijzen wordt perfect voldaan. .






* De kosten van het uitvoeren van een auto bij de GWK Travelex :



Binnen EU: Buiten EU:

Groene kaart 75 euro 75 euro

Uitvoerverklaring 27 euro 24 euro

Kentekenplaten 40 euro 35 euro

Kentekennummers 10 euro 10 euro

VWE heeft circa 40 verkooppunten,verspreid door geheel Nederland:



Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Fiene56
Zodra jij de vrijwaarding in je hand hebt ben je van de verantwoording van die auto af. Wat een andere of nederlander of buitenlander er dan mee doet zal jou een zorg zijn.


Helemaal mee eens, ondanks alle aanbevelingen die hierboven staan.
Als jij je auto verkocht hebt en de centen binnen hebt zal het jou een zorg zijn, ook al knalt hij er op de hoek met jouw oude auto tegen een boom aan.
en een ander kenteken zal jou ook een zorg zijn, jij hebt je vrijwaringsbewijs, ook al rijdt hij er met jouw kentekenplaten mee naar Polen

en de groeten van poetsdoekje

En de hartelijke groeten van Poetsdoekje...

 

COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 jaren later...

Gisteren een auto verkocht aan een Belg. We hadden afgesproken in Arnhem. Daar zit het GWK Travelex. 

In de parkeergarage bij centraal station de auto bekeken enzovoort. Daarna de nummerborden eraf gehaald (je had sommige passanten moeten zien kijken  :grin: ) en gezamenlijk naar de balie van het GWK.

 

Daarna liet ik de Belg  betalen aan mij en ik gaf het geld direct aan de baliemedewerkster voor controle. Allemaal echt geld. Ik heb geen zin om aan de kassa ergens te moeten horen dat het briefje er wel op lijkt maar het niet is.

 

Vervolgens mijn kentekenplaten inleveren plus de kentekencard en de 9 cijferige code voor overschrijven. Dat was mijn deel. 

 

De Belg moest zijn identiteitsbewijs, rijbewijs en een stapel geld geven. Van dat geld werd er voor hem de papierwinkel in orde gemaakt. Voordeel is dat hij verzekerd richting België kan rijden. Bij RDW kan dat niet direct. 

 

Hij kreeg vervolgens twee witte kentekenplaten met 2 setjes stickers met het oude kenteken van mij plus een groen blauw sticker die hij er ook op moet plakken.

 

Ik kreeg papieren a vier printje mee als vrijwaringsbewijs. Ik vroeg me later af: waarom is dat niet een groen zoals altijd bij het postkantoor?

 

Dit is dus de procedure bij een GWK Travelex.

 

Ik heb inmiddels gekeken bij het rdw en mijn kenteken ingevoerd daar.

 

Het volgende valt mij op:

 

Er is één ding anders bij status voertuig:

 

Geexporteerd staat op ja. 

Verzekering heb ik opgezegd maar staat ook nog op ja.

 

Datum van op naam zetten destijds door mij staat er ook nog steed terwijl de auto is verkocht aan de Belg. Geld onder andere ook nog voor de apk datum.

 

Dit houdt mij nu bezig en hoop niet dat ik in de problemen kom ondanks dat ik een a4 printje heb van vrijwaring..

 

Wie heeft hier ervaring mee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat witte A4-tje heet niet voor niets vrijwaring. Je bent dus geheel gevrijwaard voor dat voertuig. Dat er bij het RDW nog staat dat de auto verzekerd is komt doordat de verzekeraar het nog moet doorgeven.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...