Ga naar inhoud


Canal Digitaal op 2 ontvangers?


TangoBravo

Aanbevolen berichten

Ik heb een Sharp TV met ingebouwde dubbele HD sat-tuner en harde schijf (De LC-46HD1E). Toen ik de TV kocht was er nog één ding niet werkend: op dat moment kon ik niet kijken naar een gecodeerd kanaal, en tegelijk van een ander gecodeerd kanaal opnemen op de harde schijf. Bij niet gecodeerde kanalen ging dat wel. Er werd mij toegezegd dat er een software-update zou komen zodat dit wel kon, (zoals in de vrijwel identieke Loewe, waar dit wel werkt). Loewe heeft dit echter geblokkeerd.

 

Ik moet zeggen dat mijn dealer mij niet in de kou laat staan en alles op alles zet om zijn toezegging na te komen. Een van de mogelijkheden is dat ik er een HD-satreceiver bij krijg.

 

Ik heb echter een Canal Digitaal basis + HD abonnement, en niet zo'n zin om daar nog een compleet 2e abonnement bij te nemen. Ik ken de mogelijkheid om een tweede settop abo voor een euro extra te krijgen, maar wil op de 2e ontvanger toch ook graag HD kunnen ontvangen. Zijn er (technische) mogelijkheden om de twee naast elkaar staande ontvangers gebruik te laten maken van één CD-card, of is dat illegaal?

 

T B

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


tja eh, wat is illegaal

 

hier staat heel veel over lan sharing

 

maar het all in one concept wordt natuurlijk met een tweede receiver niet echt meer waargemaakt.

 

overigens het CI slot heb je daar 1 of 2 van in die sharp?

 

als je er 2 hebt zou ik toch voor de tweede kaart gaan voor 2euro/mnd (plus kaart aanschaf a 75 euro, niet vergeten)

dan is het all in one concept toch nog voor een stuk gewaarborgd

 

ik vind het uiterst lullig dat Loewe zo de Sharp de loef afsteekt

maar ja daar kun je niks mee.

 

als je een hd satreceiver zou nemen dan zou ik zo'n mooi kleine dm 800 doen... is alweer wat minder apparatuur tov de sharp

 

chiao

Ride Like The Wind

Christopher Cross

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hartelijk dank voor de link naar lan-sharing. Ik heb dankzij deze info niet het gevoel illegaal bezig te zijn. Wel vraag ik mij af of ik tevreden zal zijn met het eindresultaat, óf ik vlekkeloos 2 HD kanalen tegelijk kan gaan ontvangen. Dat onderzoek ik dus verder.

 

Je hebt gelijk dat het "all in one" concept geweld wordt aangedaan. Ik ben ook niet superblij met deze oplossing, het lijkt vooralsnog de minst slechte.

 

In de Sharp zitten inderdaad 2 CI sloten, en zowel de dealer als ik hebben diverse cam en cardcombinaties uitgetest. Maar de Sharp vertikt het om een tweede kanaal te decoderen, als hij bezig is met opnemen dan zijn alleen de FTA zenders nog bereikbaar voor de andere tuner. Ondanks de aanwezige card zegt hij bij een gecodeerd kanaal gewoon dat er geen geldige card aanwezig is. Je zou je bijna afvragen wat de logica dan is dat er twee HD-tuners aan boord zijn... Het ding is gewoon technisch helemaal voorbereid alleen Loewe wil schijnbaar dat er toch tenminste buiten het design nog één extra reden is om te kiezen voor Loewe i.p.v. Sharp.

 

(Tot op heden kon je gewoon de Loewe software en update's in de Sharp laden, sinds de Loewe software heeft die er voor zorgt dat de Loewe 's nachts automatisch de gecodeerde opname's die op de harde schijf zijn gezet gaat decoderen, kan deze software opeens niet meer in de Sharp worden gebruikt.)

 

T B

 

PS ik weet niet of ik kan kiezen voor de DM800, zoals het nu lijkt krijg ik de receiver als service.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...