Ga naar inhoud


Daar gaan we weer: wintertijd


mifi

Aanbevolen berichten

Iedereen zijn veiligheidsgordel vast?

 

Morgenochtend (zondag 26 october) alle tijden in de planner controleren en eventueel aanpassen.

 

Om te treiteren heb ik een film geprogrammeerd (BBC 2, Ordinary decent criminal) die begint in zomertijd (01:55) en eindigt in wintertijd (02:25). Let op, die film duurt dus 1h30m. Heb in de planner opgegeven van 01:55 tot 03:25.

 

Als ik me niet vergis, wisselt de tijd tijdens de film. Ben zoooo benieuwd hoe lang de Inverto gaat opnemen eek

 

Als de opname goed gaat, is het eigenlijk fout. In theorie zou de opnamen nu namelijk 2h30m moeten duren...

 

m

 

----

Ach, ik blaat ook maar wat. Maar wel met plezier!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik ben benieuwd: de vorige keer waren de EPG-gebonden opnames goed (d.w.z. die kwamen weer goed, op het moment dat de betreffende EPG-data weer aanwezig was). De niet-EPG gebonden tijden werden een uur verzet.

Een heel rare bug: wat voor tijdzone (verandering) er ook ingesteld is/wordt: juist over die niet-EPG gebonden opnames zou je eigen baas moeten blijven. Juist die mogen niet versteld worden.

Overigens heeft FTA die bug wel onderkend, maar ja....... cry dat geldt voor vele bugs..... mad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: mifi
Heb in de planner opgegeven van 01:55 tot 03:25.

Als ik me niet vergis, wisselt de tijd tijdens de film. Ben zoooo benieuwd hoe lang de Inverto gaat opnemen eek

Als de opname goed gaat, is het eigenlijk fout. In theorie zou de opnamen nu namelijk 2h30m moeten duren...

Ja: om 3.00 is het 2.00.
Typisch een geval waarbij je voor de buis moet zitten om te zien wat er precies wanneer gebeurt. Het kan namelijk best zijn, dat Inverta wacht tot einde opname. Laat het maar weten, zonde om allemaal voor de buis te gaan zitten, nu we weten dat jij gaat rapporteren.... whistle
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Invertist

Typisch een geval waarbij je voor de buis moet zitten om te zien wat er precies wanneer gebeurt. Het kan namelijk best zijn, dat Inverta wacht tot einde opname. Laat het maar weten, zonde om allemaal voor de buis te gaan zitten, nu we weten dat jij gaat rapporteren....

Duhhhh, nou ik ga er niet bijzitten, vrees ik sick

Maar ik heb wel iets anders in de aanbieding: Ga hetzelfde instellen in mijn Dreambox DM600 met PLi image. Kijken wat er daar gebeurt.

m

----

Ach, ik blaat ook maar wat. Maar wel met plezier!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: mifi

Als de opname goed gaat, is het eigenlijk fout. In theorie zou de opnamen nu namelijk 2h30m moeten duren...

Oke. Een paar observaties:

Op de Inverto:
1) Ik moest gisterenmiddag alle plannertijden al aanpassen, want die waren allemaal verschoven. Alsof de Inverto al op wintertijd was overgegaan.
2) Vannacht is de klok inderdaad automatisch aangepast, ongetwijfeld met behulp van een zender.
3) De plannertijden die ik de voorgaande dag allemaal had gecorrigeerd, waren nog steeds correct.
4) De plannertijden van terugkerende opnames van gisteren, die dus nu op aanstaande zaterdag staan, waren allemaal fout en moest ik vandaag aanpassen.
5) De opname van de film die het moment van omschakelen naar wintertijd overlapte is goed gegaan, d.w.z. is een uur te lang (en duurde inderdaad de voorspelde 2h30m). En dat is precies wat ik ook had ingesteld.

Op de Dreambox:
6) Is ook automatisch, waarschijnlijk met behulp van een zender, overgeschakeld op wintertijd.
7) De opname van dezelfde film is hier ook een uur te lang, d.w.z. duurde ook 2h30m. Correct dus.
8) De plannertijden zijn allemaal correct gebleven.

Conclusie:
De enige minpunten zijn het door de Inverto aanpassen van de plannertijden van de opnames die voor gisteren gepland stonden en dat ik gisteren al alle plannertijden met de hand heb moeten aanpassen. Zijn er nogal veel bij mij.
De Dreambox heeft zich perfect gedragen.

Let wel, dit is een behoorlijk gecompliceerd probleem met vele bijzondere situaties. En de problemen treden slechts twee keer per jaar op. Ik kan er wel mee leven.

m

----

Ach, ik blaat ook maar wat. Maar wel met plezier!

Link naar reactie
Delen op andere sites

1) Bij mij alle plannertijden fout;

2) aanpassen gebeurt aan de hand van de kalender (overgaan op wintertijd gebeurt op vaste dagen (laatste zondag van oktober));

3) het probleem is helemaal niet ingewikkeld: bij verandering van zomertijd moeten alle tijden in de planner hetzelfde blijven.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, hier hetzelfde . eigenaardig want TVV en CD werken toch met dezelfde standaard . Maar schijnbaar weten ze het en wordt er aan gewerkt ( zijn ze dan al mee bezig sinds de vorige omschakeling ) . Het is nu maandagavond en nogsteeds niet in orde . Eén woord : Knoeiers .

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: herre
Bij mij kloppen de EPG tijden van de Nederlandse zenders wel, maar die van de Vlaamse zenders zitten met een een uur tijdsverschil.
Vreemd....
Herman.


Dat verklaart dan meteen waarom mijn weekly geprogrammeerde opname daarnet plotseling een uur te vroeg startte.
Link naar reactie
Delen op andere sites

CD-NL heeft ook aangegeven dat er wat problemen waren (bij enkele zenders).

Ik vind dit toch een merkwaardig verschijnsel: EPG-data behoort in GMT te worden doorgegeven, waarna de ontvanger, aan de hand van de ingestelde tijdzone en zomertijd, daar lokale tijd van maakt. Blijkbaar is men toch ergens in het circuit niet bij de tijd?!

Link naar reactie
Delen op andere sites

MHW EPG werkt anders, tijd in UTC met een vlaggetje voor de tijdzone. Maar wie zegt dat de data die aangeleverd is volgens UTC is.

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Murdock
..... Maar wie zegt dat de data die aangeleverd is volgens UTC is.

Ja, daar zal idd het probleem wel zitten. Dezelfde data wordt natuurlijk ook voor andere infrastructuren aangeleverd, waar gewoon lokale tijd in moet staan.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...