Ga naar inhoud


Weg met die bladblazers!


Neptunus

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: gerrit B
Er zijn maar 2 oplossingen 1 voor nu en 1 voor volgend jaar.

Voor volgend jaar
Gat boren in de bewuste boom en wel schuin naar beneden. volgieten met round up.
Je zult zien dat er volgend jaar geen blad meer aan de boom zit die weggeblazen moet worden.

Voor nu
Elke keer dat je dat ding hoort er al vast van genieten dat er volgend jaar geen blad te vinden zal zijn.

suc6

Gerrit


Dit heet vernieling!wat een antwoord mad

Ik zie liever,dat de mensen de bladeren op ruimen,ook al is het met een bladzuiger,de meeste mensen,zijn gewoon te lui,om maar de stoep een beetje blad vrij te houden!!

groetjes boekkie

 

 

 

Dreambox (DM 8000S) (DM 7025S)met open PLi!

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Het probleem is niet zozeer één boom, onze hele gemeente staat vol met bomen. Ik heb op zich niet zozeer iets klussende wijkbewoners maar wel tegen onzinnige werkzaamheden want overmorgen ligt het weer vol, in andere delen van ons dorp doen ze het beter, een verzamelpunt om de 100 meter en dan komt de gemeente de berg ophalen.

 

Verder ook erg irritant die man er bijna de hele dag mee bezig is geweest, dat gaat op je zenuwen werken, vooral als je met geconcentreerd werk bezig bent.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben al jaren de trotse bezitter van zo'n knetterende powertool,een geweldig apparaat die binnen een mum van tijd de bladeren van het gras in de border laat verdwijnen.

 

Waarom van het gras in de border.....al dat blad op het gazon doet het mos sneller groeien en ik wil een grasmat en geen mossteppe.

 

En niemand in de buurt die mekkert want ik mekker ook niet over de kettigzaag,maiskneuzer,betonmolen,tuin vol spelende kinderen,enz enz,want iedereen maakt wel eens herrie en dan blijf je mekkeren !

 

Een oplossing voor je probleem heb ik wel : oordopje !!

 

In je laatse reactie merk ik wel dat er niet veel van je concentratie over is...lees het nog maar eens na :-)

compu's leuke dingen,had ik er maar meer verstand van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Neptunus
Het probleem is niet zozeer één boom, onze hele gemeente staat vol met bomen. Ik heb op zich niet zozeer iets klussende wijkbewoners maar wel tegen onzinnige werkzaamheden want overmorgen ligt het weer vol, in andere delen van ons dorp doen ze het beter, een verzamelpunt om de 100 meter en dan komt de gemeente de berg ophalen.

Verder ook erg irritant die man er bijna de hele dag mee bezig is geweest, dat gaat op je zenuwen werken, vooral als je met geconcentreerd werk bezig bent.


Waarom neem je geen dubbel glas,scheelt ook weer in de stookkosten.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja je kunt ook zo doen als ik.

gewoon niets doen.

Zodra de bult bladeren zo hoog wordt dat de auto's de bladeren vooruit duwen ipv. er overheen rijden komt de gemeente gewoon met 3 of 4 bladblazers die blazen de hele boel even bij elkaar dan komt er een zuig/veeg wagen en die ruimt alles op. (zijn vandaag net weer geweest.

Het enigste wat ik doe is even de auto's verplaatsen want ander moet ik zelf de bladeren onder de auto opruimen.

 

Denk dat ze over een week er wel weer zullen komen om de boel op te ruimen.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: leo1949
Dan moet je wel de Belgische roud up hebben want de Nederlandse stelt niet veel voor.


Nog meer kankerverwekkend dan de Nederlandse dus. Roundup is echt rotzooi en dat verhaaltje dat het biologische afbreekbaar is een fabeltje in de wereld geholpen door de fabrikant.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Agent Mike
Origineel bericht van: Neptunus
in andere delen van ons dorp doen ze het beter, een verzamelpunt om de 100 meter en dan komt de gemeente de berg ophalen.

Verder ook erg irritant die man er bijna de hele dag mee bezig is geweest, dat gaat op je zenuwen werken, vooral als je met geconcentreerd werk bezig bent.


exact hier het zelfde, overal blader-bakken, maar niet in onze wijk..


Origineel bericht van: gerrit B

Gat boren in de bewuste boom en wel schuin naar beneden. volgieten met round up.


hoe zit dat met het verhaal van een stuk koper in een boom slaan?
ik hoorde dat zo'n actie ook een dode boom tot gevolg heeft.
(puur hypotetisch natuurlijk)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vreemd, in de zomer vinden we het allemaal prachtig om onder een boom wat schaduw te vinden en nu is het allemaal shit. Het hoort er toch bij in de herfst. Ik vind het prachtig als de bladeren verkleuren. Nateurlijk heb je er werk mee, maar anders kun je alleen nog maar op 6 hoog in een flat gaan zitten. Nee bedankt, geef mij dan maar het platte land en wat blad.

VU+ Duo en 2x dreambox .

--------------------------------

plus 2 ruwharige tekkels

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hebben een soort portiekwoning; met wel een erg groot portiek. Met de heersende westenwind draait het van de buren naar

ons. Hele bergen bladeren. We hebben geen enkele boom in de voortuin. Alles dus van onze buren. Wij vegen dan maar. Zij nooit. Het is niet eerlijk tired

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten later ligt het er weer mad

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan moet je een betere kopen en niet zo'n green ding van "dat zeg ik" die zelfs geen nat blad op kan zuigen of weg kan blazen.

 

Eentje op een motor werkt het beste maar kost ook het nodige Zelf heb ik een flymo die maakt veel minder lawaai maar blaast wel veel harder en dat is wel handig als je die gasten van de gemeente aan hoort komen.

Effe door je voortuin en over het oprit blazen richting de weg en zij ruimen de rest op.

Want hier komen ze de groenbak maar 1 keer per 2 weken ophalen en dan redt je het niet om al die bladeren er ook nog bij in te stoppen.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...