Ga naar inhoud


Moe in de eerste dagen van de wintertijd.


Fiene56

Aanbevolen berichten

Ik heb er eigenlijk nooit geen last van gehad maar dit jaar ben ik echt moe 's morgens. Ligt dit aan mij of aan de leeftijd (50+) of aan het weer. Hebben jullie hier ook last van of ben ik de enige.

VU+ Duo en 2x dreambox .

--------------------------------

plus 2 ruwharige tekkels

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je word een dagje ouder, dat speelt zeker mee. Ik voel me daarentegen juist beter met de wintertijd omdat die meer strookt met mijn natuurlijke (biologische) klok.

 

Maar je bent echt niet de enige die er last van heeft.

 

Jaren geleden kon ik 's nachts nog wel eens gezellig doorhalen met een aantal vrienden, maar tegenwoordig lig ik uitgeblust op de bank en ga vaak rond 22:30 al naar bed. Dan heb ik op de bank al een oogje toegeknepen.

 

Ouderom komt met gebreken, zeggen ze. Nou, dan zal dit er wel één van zijn ;-)

 

:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

had er maanden lang last van.

maar dat is wegens overbelasting en dus somatisch een ernstige slaapstoornis

 

waar ik eerst aan dacht was de matras en of kussens

>dat blijkt bij velen de aller belangrijkste reden van slecht geslapen hebben DUS nog extreem moe zijn<

 

maar ook overmatig alcohol gebruik kan vermoeidheid geven, vooral als je meer dan 2 eenheden / dag gebruikt

 

vroeger naar bed

goed ventileren

en minder drinken 's avonds

 

een enkeling heeft snurk problemen of zelfs apneu en dan moet je echt naar de dokter want dat is zeer ernstig.

 

chiao

Sorry

Röyksopp & Jamie Irrepresible

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ozzo
Ouderom komt met gebreken, zeggen ze. Nou, dan zal dit er wel één van zijn ;-) :D


Ik denk dan altijd weer aan de woorden van mijn oma vroeger.
Zij zei altijd: Krakende wielen lopen het langst. Zij mocht dan ook 93 jaar worden.
Ik zit op dit moment op een grote shut down op 1 van de grootste raffinaderijen in de botlek met een 80 uurige werkweek dus dat zal ook een grote rol spelen. Nog 2 weken en dan is hoop ik alles weer normaal.

VU+ Duo en 2x dreambox .

--------------------------------

plus 2 ruwharige tekkels

Link naar reactie
Delen op andere sites

er is nog hoop: na mijn tachtigste ga ik steeds later naar bed, ram op de computer en de satellietontvanger als een gek, ontkurk de rode wijn met grote gemak. Ik weet nl niet of ik me over de gang van zaken in de wereld moet dood ergeren of dood lachen. Deze twijfel houdt mij in leven.

Hemmingway beweerde al dat een gelukkig leven bestaat uit een goede gezondheid en een slecht geheugen. Mischien een aanrader. groet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Fiene56


Ik zit op dit moment op een grote shut down op 1 van de grootste raffinaderijen in de botlek met een 80 uurige werkweek dus dat zal ook een grote rol spelen. Nog 2 weken en dan is hoop ik alles weer normaal.


Dus nog 2 weken witte poeder in de lucht hihi (een grapje)

Kan me voorstellen dat je nu in een extreme stress situtatie
zit ,1000 dingen in de gate houden en maar denken "heb ik niet
nog iets vergeten".

Hierna zal je wel een lekkere vacantie verdiend hebben.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik probeer elke dag 6 uur te slapen, in bed. Dus niet op de bank voor de tv. Vooral het opstaan is bij mij belangrijk, als ik langzaam of 10 minuten tevroeg wakker wordt en dan blijf liggen, ben ik de hele dag moedeloos en niet te porren voor iets te doen. De wekkerradio behoorlijk hard en in een keer goed wakker worden en onmiddelijk opstaan werkt bij mij het beste.

Winter-vermoeidheid, had ik veel last van, heb ik opgelost door 's avonds meer licht aan te hebben.

 

Henk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal

 

Bij mij is het net het omgekeerde, ik voel mij eerder moe in het begin van de zomertijd, het is dan langer licht en warmer en dat maakt mij moe.

Nu het wintertijd is, begint de dag al zo rond 7.30u dan begin ik pas te werken, maar daarvoor geniet ik eerst nog wat van de frisse buitenlucht met een bekertje koffie. Een dikke jas doe ik niet aan, een hemd met lange mouwen is al meer dan genoeg, ik wil me ook niet te warm gaan kleden, ik wil me goed kunnen aanpassen aan het koude weer, en dat valt reuze mee.

De wintertijd geeft mij meer moed en energie.

 

Timm1983

Admin: Dit account is ontoegankelijk gemaakt vanwege het gebruik van een niet-bestaand email adres met talloze aflever foutmeldingen tot gevolg. Het lid reageerde niet op het verzoek dit te wijzigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...