Ga naar inhoud


[800S] hoe kom je in de bios dm800


whatyouneed

Aanbevolen berichten

Hoe kom je in de BIOS DM 800 HD PVR

 

! ! ! De doos moet worden aangesloten op een DHCP-server blijft hangen! ! !

 

1e Ten eerste is de tabel van de verbinding verbreken en het uitschakelen van het netwerk (1 minuut min)

 

2e Aan / uit-knop op het deksel en plaats de doos

 

De 3e scherm xxx.xxx.xxx.xxx DHCP (IP-adres) *** *** STOP

 

4 In het venster Start -> Uitvoeren -> en telnet

gevolgd door de vermelding van de intellectuele eigendom. (bijvoorbeeld telnet 192.168.2.105) door

voor het configureren van het netwerk

 

Nu hebben we de bios

 

 

ik vond dit op een forum uit spanje

43517850qj2.jpg

75710793wm6.jpg

bild203hq6.jpg

bild204qu0.jpg

bild205bt5.jpg

 

Waarom drukken we harder op de toetsen van de afstandsbediening als de batterijen bijna leeg zijn?

 

ik zie ik zie wat jij niet ziet !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites


en toch begrijp ik deze 4 stappen niet.

de duitse versie ervan begrijp ik 100%

 

! ! ! Die Box muß an einem DHCP Server hängen ! ! !

in je netwerk dient een dhcp server actief te zijn tbv de dreambox

1. Als erstes die Box herunterfahren und vom Netz trennen (min 1 Minute)

je sluit de dreambox helemaal af en trekt de stroomstekker uit

2. Power-Taste an der Frontseite drücken und die Box einstecken

voorop de dreambox druk je de aan uit knop in en steekt tegelijk de stekker in het stopcontact

3. Im Display erscheint DHCP xxx.xxx.xxx.xxx (IP Adresse) *** STOP ***

in het Oled display verschijnt het boot ***STOP*** met gevonden dhcp ipadres van de dreambox

4. Im Window´s auf Start --> Ausführen --> gehen und telnet

gefolgt von der Box IP eingeben. (z.b. telnet 192.168.2.105) je

nach Netzwerk konfiguration

via windows (of linux) kun je per telnet (uitvoeren-CMD-telnet ipadres dreambox) in de Bios geraken

 

Nun erscheint das Bios der Box.

Nu zie je op PC de BIOS

 

dus dan zal het wel aan het vertalen liggen.

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is eigenlijk precies dezelfde methode waarmee je de box kunt flashen (stopmode). Echter nu benader je de box niet met een internetbrowser maar met telnet.

 

Die 1 minuut wachten is ook onzin. Die kun je aanzienlijk verkorten door het power stekkertje er uit te trekken en binnen 1 sec weer terug te stoppen.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Erik Slagter
En even voor de goede orde, dit heeft dus niks met BIOS te maken (Basic Input Output System op x86 PC's) hoewel het wel lijkt op het CONFIGURATIE-scherm van de BIOS op PC's...

Dit is dus gewoon de boot-setup.

wat gebeurt er precies als je een computer aan zet of een dreambox aan zet??
En leg mij eens het verschil uit tussen deze twee processen?

En wat voor verschil zit er tussen de beide prgramma'tjes die als eerst geactiveerd worden wanneer er spanning op het toestel gezet word?

Juist, dat is dus een bios en wat voor exotische naam je er ook aan geeft, het is en blijft een bios.
...een klein programma'tje wat er voor zorgt dat de processor weet waar hij moet beginnen.

houden we het ff leuk ? ja ? mooi ...

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op een x86 begint de processor met instructies uitvoeren vanuit de BIOS. Op andere architecturen heet dat gewoon de bootstrap loader. In feite bij x86 is het in feite ook de bootstrap loader, maar die wordt dus min of meer als onderdeel van de bios gezien. Hoewel het maar er maar een miniem deel van is.

 

Maar daar gaat het helemaal niet om. Het gaat er om dat een dreambox geen bios heeft! Ook niet iets wat er op lijkt. Het scherm dat je te zien krijgt via telnet in stopmode mag dan misschien lijken op het scherm van de bios-SETUP, het heeft er niks mee te maken, punt.

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

een bios fungeert als interface met de hardware, ook na het booten (of het os daar vervolgens wel of niet gebruik van maakt doet hier niks aan af) Een bootloader doet niks anders dan een os laden en booten, de bootloader speelt daarna geen enkele rol meer.

Een dreambox heeft GEEN bios.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pieterg
een bios fungeert als interface met de hardware, ook na het booten (of het os daar vervolgens wel of niet gebruik van maakt doet hier niks aan af)

LOL, het laatste veelgebruikte operating system (...) dat BIOS-functies gebruikte was Windows-ME.

BIOS wordt tegenwoordig (gelukkig) alleen nog maar gebruikt om de hardware te initialiseren en os te laden + hardware config setup scherm uiteraard.

Origineel bericht van: pieterg
een bios fungeert als interface met de hardware,
Een bootloader doet niks anders dan een os laden en booten, de bootloader speelt daarna geen enkele rol meer.
Een dreambox heeft GEEN bios.


Dat is wat ik zeg...

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Erik Slagter

Dat is wat ik zeg...


Klopt, was ook niet tegen jou gericht. Maar ik denk dat we nu wel duidelijk hebben gemaakt dat een dreambox geen bios heeft, ik wil het woord bios hier niet meer zien wink
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pieterg

Maar ik denk dat we nu wel duidelijk hebben gemaakt dat een dreambox geen bios heeft, ik wil het woord bios hier niet meer zien wink


Ik ben blij dat er tenminste nog één iemand is die nog een beetje verstand van computerarchitektuur heeft...

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Erik Slagter

Ik ben blij dat er tenminste nog één iemand is die nog een beetje verstand van computerarchitektuur heeft...


Een beetje heeft ie dat wel ja.... :D :D :D

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...