Ga naar inhoud


[DM7000S/ALL] DVD branden zonder re-encoding mogelijk?


Kowalski

Aanbevolen berichten

Ik heb een opname gemaakt die ik graag op DVD wil branden. De resolutie van de opname (*.TS bestand) bedraagt 768x576 pixels.

De DVD brandsoftware welke ik gebruik (Nero) ondersteunt 720x576 pixels en gaat de beelden hercoderen (1 of 2 pass instelling mogelijk). Het gevolg is dat het hercoderen lang duurt en dat de uiteindelijke beeldkwaliteit ook minder wordt.

Is het mogelijk om de beelden zondere re-encoding op DVD op te nemen in 768x576 resolutie, zodat het sneller gaat en de kwaliteit hetzelfde blijft? Hoe kan ik dit het beste realiseren?

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: satvet
Gebruik VideoRedo TVSuite, beter, sneller, goedkoper.

Bedankt voor de tip cool, ik heb VideoRedo TVSuite nu binnen en ben ermee bezig, het programma ziet er goed uit. Ik laat je de uitkomst nog weten.

Origineel bericht van: satvet
Overigens, .ts bestanden zijn gewoon mpeg bestanden, je hebt DVD spelers die na simpel hernoemen van .ts naar .mpeg de bestanden kunnen afspelen, computers in ieder geval wel.

Ja, mijn gedachte was ook: van MPEG2 naar MPEG2 moet toch niet zoveel hercodering vergen...
Misschien dat ik voor mezelf zo'n DVD speler nog eens haal, maar deze DVD is voor iemand anders, en die wil het toch liefst gewoon op een DVD schijfje.

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

MPEG video en audio demuxen met ProjectX kost geeneens 5 minuten

VOB compileren met IfoEdit kost ook maar 5 minuten

dan brand ik die met de oude nero6 op een schijfje

 

geen kwaliteitsverlies en alle audio/talen te selecteren

 

uitgebreide uitleg va OoZoon

het mooie is dat je deze proggies kosteloos kunt downloaden en er geen resoluties herberekend hoeven worden en toch SNEL een volwaardige VOB bestandsformaat voor DVD wordt gemaakt voor de bekenden/derden

 

chiao

 

The Voice Of Experience

Fatboy Slim

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas, VideoRedo TVSuite zag er veelbelovend uit maar kapt er steeds mee bij het maken van de VOB bestanden, met een foutmelding 3999 in de log file. Ook geprobeerd de TS file eerst te converteren naar M2P, maar de foutmelding 3999 blijft komen. crazy

 

Nu ga ik de methode van Tonskidutch proberen. De OoZooN uitleg is wel handig. ProjectX gebruik ik al, dus zou moeten lukken. Ik hou jullie wel op de hoogte. Alvast bedankt voor de tips. smile

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Frank67
Ik heb een opname gemaakt die ik graag op DVD wil branden. De resolutie van de opname (*.TS bestand) bedraagt 768x576 pixels.


Nee, kan niet. Bij 576 beeldlijnen moet het aantal horizontale pixels 720, 704, 360 of 352 zijn, andere zijn niet toegestaan in de DVD-specificatie en de meeste spelers spelen het dan ook niet af.

Hoewel de meeste zenders mpeg2 gebruiken als video codec, is de bitstream, ook al is de resolutie goed, niet altijd bruikbaar om een DVD van te maken. Er worden bijvoorbeeld bij DVB nog wel eens gop-sizes van (veel) meer dan 15 frames gebruikt, en dat is ook al niet toegestaan bij DVD's.

Mijn advies: gewoon even hercoderen, kijk wel even bij welke instellingen je de beste compressie hebt zonder dat het beeld achteruitgaat. Je kunt dan ook meteen zwarte balken en strepen weghalen, zonodig aspect ratio aanpassen en wat ontruising/ontblokking doen, dat is zeer positief voor de compressie.

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welnu, het is inmiddels gelukt met ProjectX en Ifoedit, en het speelt uitstekend af op de DVD speler. Het was wel even wat werk omdat ik 7 afleveringen op 1 DVD wilde hebben, maar hoe dat te doen, stond ook in de uitleg.

@Erik, hoewel je verhaal vast correct is, is mijn gedachte: nu het werkt vind ik het goed. Met hercoderen heb ik tot nu toe nog nooit een gelijkwaardig resultaat gehaald qua beeldkwaliteit en nu gelukkig wel. Maar toch bedankt voor de info, als ik tegen problemen aanloop, weet ik waar het aan kan liggen. wink

 

Iedereen nogmaals bedankt voor de waardevolle tips. laugh

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Erik Slagter
Wat is je bron, analoge TV? Je zou dan voor een volgende keer kunnen proberen op te nemen in 720x576.

Nee, mijn bron is satelliet-TV, opgenomen met een Dreambox DM7000S (wat ook door Jean-Claude werd opgemerkt is correct). Ik speel het af op een 42" LCD-TV. Vandaar dat ik graag de kwaliteit zoveel mogelijk wil evenaren bij het branden op DVD.

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe krijg je het dan in vredesnaam voor elkaar om 768x576 aan resolutie te krijgen? Ik heb dat nog NOOIT gezien met DVB-S en volgens mij is het zelfs niet eens legaal, max is volgens mij 720.

 

Ben je niet in de war met de resolutie na compensatie van PAR (pixel aspect ratio). Als je bijvoorbeeld mplayer gebruikt om een DVB-S file met resolutie 720x576 af te spelen, dan verrekent hij het feit dat de pixels niet precies vierkant zijn en toont het op je scherm als 768x576, dat is een bekende "truuk".

 

Hoe heb je resolutie bepaald?

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Erik Slagter
Hoe krijg je het dan in vredesnaam voor elkaar om 768x576 aan resolutie te krijgen? Ik heb dat nog NOOIT gezien met DVB-S en volgens mij is het zelfs niet eens legaal, max is volgens mij 720.

Welnu, als ik de TS file afpseel in Windows Media Player, dan wordt bij eigenschappen aangegeven: videogrootte: 768x576. Nu geeft de Dreambox inderdaad 720x576 aan, en die 720 heb ik vaker zien voorbijkomen, dus wellicht heb je gelijk wat die PAR betreft. Hoofdzaak ging mij erom dat ik een DVD wilde branden zonder hercoderen. Ondanks dat de resolutie dan wellicht toch 720x576 bedroeg, sloeg Nero toch aan het hercoderen, met een slechter resultaat tot gevolg.

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...