Ga naar inhoud


Netwerk vraag n.a.v wijziging in LAN


celem

Aanbevolen berichten


Nee, dat gaat niet zomaar werken. De manier is om de switch op 1 van de 4 uitgangen van je router te zetten. Als je een 5 poorts hebt, krijg je dus in totaal 3 (van de router) + 4 (van de switch) uitgangen beschikbaar en zul je zeker geen probleem hebben.

 

Hij krijgt dan normaal vanuit de router een ip adres (als dhcp aanstaat) en iedereen ziet elkaar.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kun je in de nieuwe situatie de bovenste switch en router niet verwisselen dan? Dan kan switch 2 (de onderste) zelfs vervallen.

 

Dus Dreambox en Hd recorder in router.. uit router 1 kabel naar switch en daar de 3 pc's aanhangen. Gaat ook prima werken

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: theparasol
dat is iets te rigoreus, je negeert de kabel lengte die tussen switch 1 en 2 zit smile

In dit geval zou ik router en switch1 van plek verwisselen.
Feitelijk heb je dan weer de oude situatie alleen met langere bekabeling en hier en daar een switch omdat je dan minder kabels hoeft te trekken.


Dan moet je mijn antwoord eens lezen en zie je dat ik hetzelfde zeg..Verder mag utp ruim 100 meter zijn. Lijkt me sterk dat hij dat redt in een thuis situatie

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De switch moet voor de router staan.

Anders ga je geen interactiviteit hebben op je hd digicorder.

 

Mogelijke oplossingen

 

Utp bijtrekken

 

Je hd digicorder via powerline aan te sluiten.Dus switch voor router en in de switch je pwl en van switch naar router en daar je pc's en dreambox op.

 

Je kan eventueel je utp splitsen als je het juiste gereedschap hebt.Er worden maar 4 van de 8 draden gebruikt.

 

Grtz

Link naar reactie
Delen op andere sites

En waarom zou je geen interactiviteit hebben op je HD recorder? Wat is er zo bijzonder aan dat hij niet achter een router zou werken?

 

Ik mis eigenlijk in het hele verhaal de modem. Heeft die ook een router in zich?

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: theparasol
Hij is vermoedelijk 2x utp nodig 1x voor dream en 1x voor hd recorder.
Ik verwacht dat er maar 1 kabel loopt dus in dat geval zou ik daar ook een switchje voor plaatsen.

Verder zitten we idd op 1 lijn smile


Dat zou kunnen maar ik ken de situatie daar niet hoever een en ander uit elkaar staat.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...