Ga naar inhoud


Geen ontvangst door sneeuwval


Donkeyman

Aanbevolen berichten

ik moest wel het garagedak beklimmen,

op mijn draaibare hirschmann80 blokkerig beeld

op mijn triax 110 met 3 quads alleen problemen op de astra 19,2

op alle 4 de recievers signaal wat wegviel en wat mij het meeste bevreemde, bovenzijde beeld kwam nog blokkerig binnen onderzijde bleef zwart.

 

De onderstaande foto's verklaren natuurlijk bovenstaand.

 

50722.jpg

50723.jpg

50724.jpg

post-2774-1318260015,3431_thumb.jpg

post-2774-1318260015,3885_thumb.jpg

post-2774-1318260015,4293_thumb.jpg

nobody is perfect, I ain't nobody

 

feedback doet wonderen
vu solo2, Vu duo 4K SE, vu uno 4k,  ultimo voor hobby

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 59
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Gast easygoerik

Ach, uitrichten van Multytenne was toen fluitje van een cent.. alle 5 de sat´s perfect en nu aan het einde v/d avond nog altijd ontvangst. Vwb de draaibare set, tja.. was toch top uitgericht. Ik heb naar aanleiding van de tip van OU-TANNOU idd de moter even richting einde west geknald, prompt beeld op 43W.., daarna uiterste oost en weer terug naar enkele momenten naar Astra 1.. Helaas, geen beeld..

 

Morgen na de middag misschien het dak ff op..

 

Erik

Link naar reactie
Delen op andere sites

in oostenrijk zie je in de winter wel hele creatieve oplossingen

 

de schotel zit aan de schoorsteen gemonteerd en wel zo dat de warme rookgassen er langs gaan

 

wel grappig , het hele dak dik in de sneeuw en de schotel is schoon.

 

jammer genoeg geen foto's van

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen problemen gezien hier met mijn Visiosat Bisat. Misschien niet op de "goede" kanalen op het juiste moment gekeken, maar als ik al wanhopig naar storingen moet gaan zoeken geloof ik 't wel..

 

Heb wel gelezen dat velen bij Ziggo (een stuk van) Top Gear hebben moeten missen. Ik niet. Ik weet dat dat ook locatieafhankelijk is, maar wil dan wel eens weten wanneer die storm hierheen komt, dan kan het eens echt getest worden.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast easygoerik

Nou, kon het toch niet laten.. met kleine laddertje en zo zachtjes mogelijk gisteravond om 2330 alsnog in 2 etappes het dak op. Op beide schotels denk toch zo´n laag van 5cm dik sneeuw..

Beide schotels voorzichtig schoongeveegd, op Multytenne op alle sats weer meteen beeld. Op draaibaar systeem is er ergens iets fout gegaan, totaal geen signaal meer..

 

pffff.. wellicht kabeltje kaduuk ofzo, ofwel vanmiddag weer dat dak op !

 

Erik

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: easygoerik
Nou, kon het toch niet laten.. met kleine laddertje en zo zachtjes mogelijk gisteravond om 2330 alsnog in 2 etappes het dak op. Op beide schotels denk toch zo´n laag van 5cm dik sneeuw..
Beide schotels voorzichtig schoongeveegd, op Multytenne op alle sats weer meteen beeld. Op draaibaar systeem is er ergens iets fout gegaan, totaal geen signaal meer..

pffff.. wellicht kabeltje kaduuk ofzo, ofwel vanmiddag weer dat dak op !

Erik

-------------------------------------------------------------
Ik bedoelde met mijn eerder antwoord aan jou al aan te geven dat, de draaibare Triax normaal gesproken minder snel zou moeten uitvallen, Omdat die meer slecht weer rezerve heeft dan de Multytenne. Mits alles nomaal is, en natuurlijk goed is geinstaleerd.
Ik had zelf op De Triax 80cm die vast op Astra staat uitgericht af en toe enkele blokjes, maar bij mijn draaibare 125cm Gibertini alleen 'n lichte signaal terugval maar verder geen problemen.

Gr. Wiel.

Door kennis delen, wordt men wijzer.

 

Dreamb720-Gibertini-125-MTI AP82-XT2N twin FTE DiMo 120+ Diseqc mot.

Philips HD ontvanger twin Duo lnb Triax 80 cm

Kathrein . Signaalmeter en Inp.reflectometer

Link naar reactie
Delen op andere sites

mja geen last van hier vanmorgen nog even een keer de sweep van uiterst W naar uisterst E gedaan. en daarna even nieuwschierig als ik ben toch ff over t randje van het plat dak naar de schotel gekeken.

 

en geen sneeuw op mn schotel meer.. maar aan de westkant een mooi hoopje :P

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook geen beeld gisteravond op de Multytenne voor 3u30 min !!!

Probleem was een 5-tal cm sneeuw op de kap van de Multytenne wat voor ontvangstproblemen zorgde.

Kon sneeuw niet opruimen want schotel staat op dak en 't was veel te donker en gevaarlijk.

Probleem was dat mijn favoriete film "Kull the conqueror" om 23h00 begon op ITV4. En al bij wonder is die sneeuwlaag (visuele inspectie) van mijn LNB geschoven rond 22h50 cool

Nu is het hier weer hevig aan het sneeuwen in de omgeving Antwerpen !

 

Multytenne Twin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor mij was gisteravond de eerste keer uitval, en inderdaad door sneeuw. Een dikke laag ook nog. Uitval overigens alleen op 28.2E en 13.0E.

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout

de schotel zit aan de schoorsteen gemonteerd en wel zo dat de warme rookgassen er langs gaan

 

Dat mag zolang totdat de schoorsteenveger er een stokje voor steekt. Je mag in Duitsland en ik denk in Oostenrijk niets aan de schoorsteen bevestigen.

Vind ik trouwens een hele goeie zaak.

 

Verder zijn de rookgassen uiterst agressief en bevorden de corrossie met een faktor 10.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout

Er wordt altijd weer als groot voordeel aangegeven dat in een offsetschotel geen sneeuw blijft staan.

Als ik de foto´s zo bekijk is dat dus pure onzin.

Erger nog...er blijft altijd een kwak sneeuw op de LNB´s liggen.

Bij een primefocus schotel, "kijkt" de LNC naar beneden. Een kapje is zelfs niet eens nodig want water kan er al helemaal niet inkomen. Ik ben dus blij met mijn primefocus schotel.

Ja er blijft sneeuw in staan bij sneeuwval, maar in ieder geval niet voor de LNC.

 

Als ik de keuze had tussen een 60 cm prime-focus en een 60 cm offset, koos ik voor de prime-focus.

 

Bij een Gregoriaanse schotel heb je het probleem driedubbel: de reflector, subreflector en de LNC. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, van alle sneeuwbuien die ik heb meegemaakt, is dit toch echt de eerste waarbij het pak aan de schotel bleef plakken.

Als ik een prime-focus zou hebben, had ik er vaker last mee gehad denk ik.

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als er meer sneeuw in Nederland zou vallen zou ik kiezen voor siliconenspray. Je spuit de schotel tegen de winter met deze spray. Als de lente begint maak je hem weer schoon. Je bent dan ook verplicht om onderhoud te doen.

Er wordt een hoop sores gemaakt om niks. Misschien moeten we weer een aantal jaren wachten op sneeuwval.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Noordzee
Ook bij mij was het signaal weggevallen.
Via de Visiosat werkte alleen Astra 3 nog.
De oplossing was simpel, Even de sneeuw wegvegen en het beeld was terug.


idem hier plaksneeuw tegen de schotel
wegvegen en weer 99% smile
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...