Ga naar inhoud


Geen ontvangst door sneeuwval


Donkeyman

Aanbevolen berichten

Gisterenavond viel de tv- en radioontvangst volledig weg op alle vier lnb's. Dit duurde zeker een uur en ik heb dit nog niet eerder meegemaakt.

Op de buienradar was boven en ten zuidoosten van mijn woonplaats een flinke langwerpige bui te zien, die zich bovendien langzaam naar het zuidoosten bewoog.

Ik kon ook waarnemen dat er een sneeuwlaagje op de schotel zat, dus waarschijnlijk ook op de lnb's.

Ik vraag mij af of de uitval veroorzaakt is door sneeuwval, sneeuw op de schotel en lnb's, of een combinatie van factoren.

Ik ga in ieder geval de schotel en de lnb's met was behandelen.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 59
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: Donkeyman
Gisterenavond viel de tv- en radioontvangst volledig weg op alle vier lnb's. Dit duurde zeker een uur en ik heb dit nog niet eerder meegemaakt.
Op de buienradar was boven en ten zuidoosten van mijn woonplaats een flinke langwerpige bui te zien, die zich bovendien langzaam naar het zuidoosten bewoog.
Ik kon ook waarnemen dat er een sneeuwlaagje op de schotel zat, dus waarschijnlijk ook op de lnb's.
Ik vraag mij af of de uitval veroorzaakt is door sneeuwval, sneeuw op de schotel en lnb's, of een combinatie van factoren.
Ik ga in ieder geval de schotel en de lnb's met was behandelen.



Dit moet een combinatie van beide zijn denk ik . Gisteren merkte ik een sterke terugval in signaalsterkte vooral op de horbird tijdens de hevige sneeuwval ( wel geen uitval opgemerkt ). Terwijl een pak sneeuw op de lnb's geen problemen gaf , de signaalsterkte was gelijk anders .

Het zijn vooral de kilometers hoge sneeuw en regenwolken die de signalen blokeren , kan je weinig aan doen .

vu+ ULTIMO, SAB titan II, triax 88 cm , multi feed houder triax , 4 vizyon quad lnb's 0,1dB , astra1,2,3, hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: smoking

Het zijn vooral de kilometers hoge sneeuw en regenwolken die de signalen blokeren , kan je weinig aan doen .


Tsja, je gaat je afvragen hoe die Multytennes 's winters presteren in de sneeuwende Duitse Alpen.. confused

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast easygoerik

Ach, de Multytenne werkt hier nog steeds, weliswaar wat uitval op Hotbird en Astra 2 maar retestrak signaal op Astra 1 en 3..

Daarintegen heeft de draaibare set met 78cm Triax er totaal geen zin meer in..

 

Erik

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook geen ontvangst meer door de sneeuwval, gelukkig is er nog digitale kabel tv, die heeft er geen last van!

 

Afwachten he ... er zal wel weer signaal zijn als de sneeuw op de LNB gesmolten is ...

 

:D Timm1983

Admin: Dit account is ontoegankelijk gemaakt vanwege het gebruik van een niet-bestaand email adres met talloze aflever foutmeldingen tot gevolg. Het lid reageerde niet op het verzoek dit te wijzigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook bij mij was het signaal weggevallen.

Via de Visiosat werkte alleen Astra 3 nog.

De oplossing was simpel, Even de sneeuw wegvegen en het beeld was terug.

 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast easygoerik

Die oplossing is idd simpel, maar in mijn geval dien ik de buurtladder te pakken en deze plusminus 6 meter omhoog te schuiven en dan met gevaar voor eigen leven richting schotels te kruipen..

 

Probeer wel wat geduld te betrachten..

 

Erik

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lui zijn heeft soms zijn voordelen.

Na de verhuizing staat mijn visio bisat nog altijd op balkon (op een parasol standaard nog wel). Net bij inschakelen geen signaal, zat er toch mooi so'n 3 cm. dikke laag sneeuw op de schotel, even deur open, ff vegen en zonder een voet buiten te zetten weer beeld.

Toch mooi geluk dat ie nog op balkon staat.

 

Denk toch dat ik 'm daar maar houdt...... whistle

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: easygoerik
Ach, de Multytenne werkt hier nog steeds, weliswaar wat uitval op Hotbird en Astra 2 maar retestrak signaal op Astra 1 en 3..
Daarintegen heeft de draaibare set met 78cm Triax er totaal geen zin meer in..

Erik
+
------------------------------------------------------
Omdat je Multytenne nog wel gedeeltelijk werkt, heb ik toch lichte twijfel of je draaibare Triax wel juist is uitgericht.

Gr. Wiel.

Door kennis delen, wordt men wijzer.

 

Dreamb720-Gibertini-125-MTI AP82-XT2N twin FTE DiMo 120+ Diseqc mot.

Philips HD ontvanger twin Duo lnb Triax 80 cm

Kathrein . Signaalmeter en Inp.reflectometer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb hier zo'n raven gaatjesschotel en daar hecht sneeuw en ijs zich als een gek aan. Het is nu één grote hobbellige ijsschotel geworden. Signaal Astra 1 van 4.5 naar 3.2 met uitval. Net weer sneeuw gepoetst en terug naar 3.8. Zo'n schotel kan echt niet tegen sneeuw...

AZBoxHD : 19.2 - 23.5 - 28.2 (T55)

DSR2210 : 19.2 - 28.2

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...