Ga naar inhoud


Geen ontvangst door sneeuwval


Donkeyman

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: easygoerik
Ach, de Multytenne werkt hier nog steeds, weliswaar wat uitval op Hotbird en Astra 2 maar retestrak signaal op Astra 1 en 3..
Daarintegen heeft de draaibare set met 78cm Triax er totaal geen zin meer in..
Erik


Mijn multytenne-schotel zit nu voor ca 25% onder de sneeuw , en de lnb voor ca 35 % en toch nog goed beeld op astra 1-2-3 .

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 59
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: Jap
Heb hier zo'n raven gaatjesschotel en daar hecht sneeuw en ijs zich als een gek aan. Het is nu één grote hobbellige ijsschotel geworden. Signaal Astra 1 van 4.5 naar 3.2 met uitval. Net weer sneeuw gepoetst en terug naar 3.8. Zo'n schotel kan echt niet tegen sneeuw...


-----------------------------------
Dat is i.d. 'n behoorlijk nadeel bij dat type schotel.
Gr. Wiel.

Door kennis delen, wordt men wijzer.

 

Dreamb720-Gibertini-125-MTI AP82-XT2N twin FTE DiMo 120+ Diseqc mot.

Philips HD ontvanger twin Duo lnb Triax 80 cm

Kathrein . Signaalmeter en Inp.reflectometer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier hetzelfde probleem. Ik kan er alleen net niet bij om te vegen (hangt net ff te ver over de railing van het balkon) maar een paar bekers heet water erover ging nog net en voila, beeld. smile

ps: het gaat om een visiosat met 4 LNB's

*REBOX9000HD320GB, DM7020S80GB

*VisiosatG4, 3x Inverto Quad + 1x Alps Quad @ Astra1/2/3/Eurobird/Hotbird

*3x Spaun SAR411 + 1x Triax MFD41D DiSEqC 4/1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij is het van zelf in orde gekomen, ik heb terug signaal nu op Astra 1, maar tussen 16.30u en 18.30u is het signaal weggevallen, er was al rap weer signaal toen er geen sneeuw meer lag op de LNB ...

 

cool Timm1983

Admin: Dit account is ontoegankelijk gemaakt vanwege het gebruik van een niet-bestaand email adres met talloze aflever foutmeldingen tot gevolg. Het lid reageerde niet op het verzoek dit te wijzigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Edbe
heb ff een foto gemaakt, heb nu geen beeld op Astra3 wel de andere 3 sat's


Op m'n 88 cm geen enkele uitval gehad tijdens de sneeuwbui , ook niet nu de lnb's en schotel compleet onder de sneeuw zit .

vu+ ULTIMO, SAB titan II, triax 88 cm , multi feed houder triax , 4 vizyon quad lnb's 0,1dB , astra1,2,3, hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: smoking

Op m'n 88 cm geen enkele uitval gehad tijdens de sneeuwbui , ook niet nu de lnb's en schotel compleet onder de sneeuw zit .


Hier ook helemaal geen uitval, op geen enkele satelliet, ondanks dat er aardig wat sneeuw op ligt.

1217fo9.jpg

xp6gxz.jpg
Link naar reactie
Delen op andere sites

hier net wel wat uitval Astra 1 en 2 dit keer laugh

 

Astra 3 , HB en EB9 werkten nog shocked

 

eventjes de rotor laten draaien naar uiterst west en uiterst oost en weg was de sneeuw laugh

 

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier vanmiddag schotel schoon moeten vegen. Makkelijk op plat dak.

Op de kabel is er nog wel storing, hebben natuurlijk weekend en wachten op de dooi, abonnementen zijn toch al betaald.

VUplus DUO / Dreambox 7025s / 500s /2x Moteck SG-2100 / 2x 1M Schotel zonder naam / 42 Oost-58 West /

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier over een uurtje ff sneeuw op de schotel weggeveegd en alles was ok.Nu ben ik de astra 3 kwijt.Gelukkig is hier ook kabel tv en kan ik daar naar kijken tot 01.00 uur.Hoop daarna de bbc'tjes via sat terug te hebben zodat ik niet het dak opmoet.Morgen proberen die schotel sneeuwvrij te krijgen.Mss met wat olie op de schotel te sproeien zodat de sneeuw er niet aanhecht.Ook iets zoeken om de lnb's af te dekken.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo "sneeuwslachtoffers",

 

Hier eenzelfde soort "probleem". Door dit topic ben ik maar even naar mijn schotel gaan kijken toen ik maar "Een ogenblik geduld. De schotel draait naar 19.2 E" in beeld bleef houden op m'n dreambox.

 

Na wat sneeuwschuiven op de schotel was het probleem als sneeuw voor de zon verdwenen.............

 

Gusman wink

Dreambox 7000s en 500s - Draaibaar schotelsetje - Pli Jade - GBOX - CCCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...