Ga naar inhoud


overstappen van xs4all only en voip naar andere provider


allez l'om

Aanbevolen berichten

Na een hoop problemen met mijn lijn bij xs4all wil ik overstappen naar een andere provider, maar wil wel mijn huidige telefoonnummer (voip, geen vast nummer) behouden. Wie heeft hier ervaring mee, en kan me een provider aanraden die hier goed mee omgaat?

Dreambox 8000 HD PVR met 1.5 tb hdd

Dreambox 800se HD PVR met 320 gb hdd

Wavefrontier T55 astra 1,2,3 hotbird

Linux server

Link naar reactie
Delen op andere sites


Niet via Compuserve doen. Je bent dan minimaal (!!) twee weken je eigen nummer kwijt voordat zij in staat zijn je oude nummer terug te geven. Je kan overwegen om je eigen nummer eerst om te zetten naar bijv. VOIPBUSTER waardoor je provider onafhankelijk bent geworden en dan alleen voor internet een andere provider nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt voor je reactie. Heb al meer goede dingen gehoord over voipbuster. Heb even op hun site gekeken, maar zie nergens hoe je je huidige nummer kan omzetten naar voipbuster. Kan iemand helpen?

Dreambox 8000 HD PVR met 1.5 tb hdd

Dreambox 800se HD PVR met 320 gb hdd

Wavefrontier T55 astra 1,2,3 hotbird

Linux server

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: allez l'om
bedankt voor je reactie. Heb al meer goede dingen gehoord over voipbuster. Heb even op hun site gekeken, maar zie nergens hoe je je huidige nummer kan omzetten naar voipbuster. Kan iemand helpen?

Voipbuster levert op dit moment (tijdelijk?) geen DID nummers (meer) in Nederland, sinds OPTA zich daar eens mee heeft bemoeid. Misschien dat je via een trucje je lijn kan laten forwarden naar je Voipbuster account, maar of dat in jouw geval kan weet ik niet.
Je kan ook eens naar budgetphone kijken, zij kunnen ook je nummer porteren naar een VoIP account.

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: peterk

Je kan overwegen om je eigen nummer eerst om te zetten naar bijv. VOIPBUSTER waardoor je provider onafhankelijk bent geworden en dan alleen voor internet een andere provider nemen.


Ik denk dat je niet kan porteren naar voipbuster.
Er zijn voipproviders in NL die meewerken aan porteren zoals b.v.
budget ,maar hun voip geluidskwaliteit vind ik slecht
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn er nog andere providers die een NL telefoonnummer willen porteren naar voip buiten Budget?? Ik hoorde ook al dat de kwaliteit niet super zou zijn. Ik ben nu aan het testen met een Engels nummer, maar overweeg toch nog om mijn oude KPN nummer ergens onder te kunnen brengen...

 

Ik had eerst XS4all in gedachten, maar een telefoontje naar hun leerde me vanochtend dat je niet alleen voip kan abonneren bij hun. je moet ook nog internetten via hun... niet interessant dus.

Ik las wel dat Axxeso NL nummers zou overnemen... ik ga dat ook nog wel eens bekijken...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sverige
Zijn er nog andere providers die een NL telefoonnummer willen porteren naar voip buiten Budget??
Onder andere: callvoip.nl, isdn2voip.nl, 12connect.com, xeloq.com (maar allemaal duurder, dat wel helaas).

Origineel bericht van: pukje
Er zijn voipproviders in NL die meewerken aan porteren zoals b.v. budget ,maar hun voip geluidskwaliteit vind ik slecht

Origineel bericht van: Sverige
Ik hoorde ook al dat de kwaliteit niet super zou zijn.

@pukje of @sverige, Waar hebben jullie dat gehoord/gelezen en wat was precies mis met de kwaliteit? Ik heb onlangs nummerportering naar budgetphone aangevraagd voor 4 nummers en dat zou ik dan balen vinden. De G.711 codec zou net zo goed moeten klinken als analoge telefonie voor zover ik begrepen heb.

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Frank67

@pukje of @sverige, Waar hebben jullie dat gehoord/gelezen en wat was precies mis met de kwaliteit? Ik heb onlangs nummerportering naar budgetphone aangevraagd voor 4 nummers en dat zou ik dan balen vinden. De G.711 codec zou net zo goed moeten klinken als analoge telefonie voor zover ik begrepen heb.


Ik hoorde het via iemand op kantoor. Het gesprek zou regelmatig "wegzakken" en dan weer terugkomen... Ik dacht ook dat die codec goede kwaliteit zou leveren, en dat zal hij waarschijnlijk ook wel doen, maar het ligt uiteraard aan de beschikbare capaciteit die ze bij budget hebben... Volgens die collega zou het wel afhangen van het tijdstip waarop je gebeld wordt.


Als ik geen ander "goedkoop" alternatief kan vinden denk ik misschien toch wel naar budget te gaan... op die banier raak je je NL telefoonnummer niet echt kwijt...
Maar ik ga toch wachten totdat jij je nummers geporteerd hebt, en dan hoor ik graag je ervaringen!

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sverige
Ik hoorde het via iemand op kantoor. Het gesprek zou regelmatig "wegzakken" en dan weer terugkomen...
De vraag is natuurlijk of dat aan budgetphone ligt of ergens anders aan. Ik heb de indruk dat veel gerapporteerde problemen zijn toe te schrijven aan een slechte instelling bij de router (QoS, SIP/RTP prioriteit en dergelijke) of aan de provider van de tegenpartij.

Origineel bericht van: Sverige
Maar ik ga toch wachten totdat jij je nummers geporteerd hebt, en dan hoor ik graag je ervaringen!
Prima. Het zal wel nog even duren want mijn portering zou pas op 7 januari plaatsvinden en daarna moet ik nog ervaringen opdoen.

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt inderdaad gelijk dat de kwaliteit niet alleen beinvloed wordt door de provider, maar ook door je eigen installatie.

Zo had ik vroeger met de Nokia E51 vaak heel erg slechte gesprekskwaliteit met voipbuster... vaak bijna onverstaanbaar of met ontzettend veel vertraging. Ook werd het gesprek om de paar minuten vaak afgebroken... Nu met de Siemens C470IP is het in 99% van de gevallen net zo helder als via de analoge KPN lijn... Dus het is moeilijk vergelijken... maar als je iemand hoort zeggen dat het niet altijd super is ga je uiteraard twijfelen.

 

7 januari is niet lang meer Frank... Ik wou overstappen nadat ik terug ben uit DK in Februari... Ik schakel nl mijn vaste telefoon door naar een united mobile mobieltje, en als ik al ga switchen voordat ik vertrek loop ik de kans dat de switch gebeurt als ik niet thuis ben, en dan kan ik de doorschakeling niet opnieuw instellen. In DK heb ik geen internet toegang.

 

Als ik hier van jou lees dat alles prima werkt dan porteer ik mijn nummer ook naar budget. op die manier ben ik mijn NL nummer niet kwijt. Als het eens niet goed loopt heb ik ook nog een UK nummer wat ik kocht bij ttnc.co.uk.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Frank67
Origineel bericht van: allez l'om
bedankt voor je reactie. Heb al meer goede dingen gehoord over voipbuster. Heb even op hun site gekeken, maar zie nergens hoe je je huidige nummer kan omzetten naar voipbuster. Kan iemand helpen?

Voipbuster levert op dit moment (tijdelijk?) geen DID nummers (meer) in Nederland, sinds OPTA zich daar eens mee heeft bemoeid. Misschien dat je via een trucje je lijn kan laten forwarden naar je Voipbuster account, maar of dat in jouw geval kan weet ik niet.
Je kan ook eens naar budgetphone kijken, zij kunnen ook je nummer porteren naar een VoIP account.

De lijn forwarden naar Voipbuster (en zusterbedrijven) kan, maar dit zorgt er alleen maar voor dat de andere kant jouw nummer ziet, Voipbuster is natuurlijk niet aan te bellen op dat nummer.

Satelliet spullen verkocht, kijk nu met plezier via de kabel (Ziggo)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...