Gast mavical Geplaatst: 25 januari 2009 Geplaatst: 25 januari 2009 Henksat je bent nog steeds lekker bezig zo ......
Henksat Geplaatst: 25 januari 2009 Geplaatst: 25 januari 2009 Origineel bericht van: mavical Henksat je bent nog steeds lekker bezig zo ...... Waarom dan? Omdat men zonder meer info zegt niet in TMP (let op hoofdletters) te kunnen komen? Lees jij wie of wat ie heeft geprobeerd en waarmee ie in tmp wil komen? Ik niet, dus kan ik niks zinnigs zeggen toch. Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB Member of the PLi team
zgundro Geplaatst: 25 januari 2009 Geplaatst: 25 januari 2009 Ik gebruik Gemini 4.0, via ftp in tmp uitgepakt, naar telnet gegaan en opdracht /tmp gegeven. Geeft steeds aan :-sh: /tmp: Permission denied Dezelfde resultaat met Putty...
theparasol Geplaatst: 25 januari 2009 Geplaatst: 25 januari 2009 het is ook: cd /tmp Ik raad je aan om even een linux basic training te volgen. Zijn er meerdere te vinden op het web. Is even een uurtje lezen ofzo maar die tijd verdien je zo weer dubbel en dwars terug. Wat jij probeert te doen is het starten van /tmp, dat kan en mag niet want het is een map dus vandaar dat bash reageert met permission denied
Henksat Geplaatst: 25 januari 2009 Geplaatst: 25 januari 2009 Origineel bericht van: zgundro naar telnet gegaan en opdracht /tmp gegeven. Opdracht luidt:cd /tmp Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB Member of the PLi team
Henksat Geplaatst: 25 januari 2009 Geplaatst: 25 januari 2009 Theparasol was net iets sneller, lol. Maar het is blijkbaar opgelost. Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB Member of the PLi team
JaNuZz Geplaatst: 25 januari 2009 Geplaatst: 25 januari 2009 kun je niet gewoon in telnet of putty Code: ipkg install http://dreamboxupdate.com/opendreambox/1.5/dm800/experimental/dreambox-dvb-modules_2.6.12-5.1-brcmstb-dm800-20090124-r0_dm800.ipk doen dat is toch veel gemakkelijker ?
ErwinB Geplaatst: 25 januari 2009 Geplaatst: 25 januari 2009 Origineel bericht van: Henksat Theparasol was net iets sneller, lol. Maar het is blijkbaar opgelost. 4 minuten over Origineel bericht van: Henksat Opdracht luidt: cd /tmp geeft je te denken In bezit van een Dreambox 7025 Dreambox 800HD Dreambox 500HD Strong 6825 onze campingtuner :-)
Boerenjong Geplaatst: 25 januari 2009 Geplaatst: 25 januari 2009 Hallo, Ik heb de nieuwe drivers in de 800 gezet. Daarna een reboot. Wat zijn nu de voordelen van de nieuwe drivers?? Gerrit
Tonskidutch Geplaatst: 26 januari 2009 Geplaatst: 26 januari 2009 Origineel bericht van: Boerenjong Hallo, Ik heb de nieuwe drivers in de 800 gezet. Daarna een reboot. Wat zijn nu de voordelen van de nieuwe drivers?? Gerrit waarom ga je eerst installeren en dan vragen wat de voordelen zijn? in de gegeven link stond precies aangeduid wat de fix en voordelen zijn. doei Pipeline Bill Frisell
Boerenjong Geplaatst: 26 januari 2009 Geplaatst: 26 januari 2009 Hoi Tonskiutch, Das wel een echt flauw antwoor wat je geeft op een fatsoenlijke vraag. Ik probeer reactie's los te krijgen. Vandaar. us graag opbouwen antwooren Grtzz
theparasol Geplaatst: 26 januari 2009 Geplaatst: 26 januari 2009 Boerenjong, hier refereert Tonski aan: Origineel bericht van: Tonskidutch voor gemini staat ie al onder de blue panel voor anderen effe hier kijken bij dream support forum Das ganze sollte nun wesentlich besser reagieren.. vermutlich auch mit anderen Fernbedienungen. Desweiteren wurden andere kleinere Fixes/Erweiterungen von den DM8000 Treibern übernommen. sollten nun H264 Dateien im Cinemascope Format korrekt dargestellt werden (dazu sollte im AV Setup Pillarbox gewählt sein) . wurden die VIDEO_GET_SIZE und VIDEO_GET_FRAME_RATE ioctls für das /dev/dvb/adapter0/video0 device implementiert. Damit funktioniert in Verbindung zu relativ aktuellem e2 das aktuelle Autoresolution-Plugin besser. wurde am Deinterlacer "Auto" mode gearbeitet... dieses nervige flackern sollte nun nicht mehr bzw. seltener auftreten. Desweiteren wird nun bei 1080i ebenfalls der Deinterlacer abgeschaltet. Doei!
Apple740 Geplaatst: 18 februari 2009 Geplaatst: 18 februari 2009 Origineel bericht van: Erik Slagter Als de ontvanger geen scaling doet en je gebruikt HDMI, dan is de beeldinfo bit-voor-bit pixel-voor-pixel gelijk tussen elke ontvanger. Als dat niet zo is, dan is de video (mpeg2/4avc) decoder niet volgens de specs. Of men doet iets anders fout. Maar je kunt er dus van uit gaan dat zo goed als altijd de ontvanger geen invloed op de beeldkwaliteit heeft als je DVI/HDMI gebruikt. De praktijk leert mij het omgekeerde. Ik heb hier de afgelopen maanden 6 verschillende HDTV receivers in huis gehad en uitgebreid aan de tand gevoeld, en geen receiver is hetzelfde. Met name de SD beeldkwaliteit (over HDMI) verschilt behoorlijk. HDTV daarentegen ligt meestal wél aardig dicht bij elkaar. Even een vraagje voor diegene die de 800 en 8000 kan vergelijken op dezelfde tv: Toxic[Q] schreef eerder dat de 8000 een smoother SD plaatje laat zien (minder zaagtanden etc.) dan de 800, als beide receivers op 1080i ingesteld staan (dus SD upscalen naar 1080i). Maar is er ook verschil tussen de 800 en 8000 als je SD uitstuurt in 576p? (dus niet scalen, maar wel de-interlacen)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen