Ga naar inhoud


Windows XP herkenning van USB


humblebee

Aanbevolen berichten

Ik heb sinds kort een mp5 speler met USB aansluiting. Als ik hem nu op mijn PC aansluit met Windows XP dan herkent hij hem niet (Hij ziet wel dat er een USB apparaat aan zit maar zegt dat hij hem niet kent). Na een aantal seconden wordt het "harde schijf" symbooltje met vraagteken getoont, waarna hij dan wegvalt.

Als ik hem op mijn laptop met Vista zet ziet hij hem wel.

Hoe krijg ik mijn XP machine zover dat hij hem ook ziet?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: vincent1971
Onduidelijke titel en om welke mp3 speler gaat het? ZUCHT
Heb even 'waarschuw' moderator gedaan. Word hier zo &*@&*(# van.


Vind je dit zelf niet een raar anwoord?

Je hebt niets eens de moeite genomen om te vragen om welke mp3 speler het gaat.
Of probeer je promitie te maken tot moderator

Afzeiken kunnen we allemaal maar helpen?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, dat lijkt me niet. XP heeft geen driver nodig om dat ding als een schijf te herkennen. Soms heb je wel drivers nodig om een apparaat als een specifiek apparaat te herkennen (bijvoorbeeld een fototoestel) zodat de juiste software direct gestart kan worden.

 

Probeer eens een andere USB aansluiting op dezelfde PC. En is het wel USB 2.0?

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Psychosammie
Nee, dat lijkt me niet. XP heeft geen driver nodig om dat ding als een schijf te herkennen. Soms heb je wel drivers nodig om een apparaat als een specifiek apparaat te herkennen (bijvoorbeeld een fototoestel) zodat de juiste software direct gestart kan worden.

Probeer eens een andere USB aansluiting op dezelfde PC. En is het wel USB 2.0?


kan het niet net zoiets zijn als mijn Ipod? Zonder Itunes kom ik er niet bij?

p.s. het is handig als de originele poster ons vermeldt wat voor een apparaatje het precies is smile

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onduidelijke titel en om welke mp3 speler gaat het? ZUCHT

Heb even 'waarschuw' moderator gedaan. Word hier zo &*@&*(# van.

------------------------------------------------------------------

 

Heel behulpzaam,als je niet wilt reageren doe het dan niet.In ieder geval niet op deze manier.

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een mp5 speler met een RockChip erin. Dit kon ik in de eigenschappen voor deze speler halen. Als ik dan bij de drivers kijk zie ik een disk.sys en een partmgr.sys filetje staan bij Vista. Maar deze zijn ook te vinden bij XP.

Kan ik deze zomaar overschrijven?(Het is dus een mp5 speler, ik zal niet muggenziften Vincent)

Ik heb ook al andere USB poorten geprobeerd (HUB en externe harde schijf waar USB aansluitingen op zitten)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiteraard heb je eerst de eventuele benodigde drivers geinstalleerd voordat je de usb kabel hebt aangesloten.

 

Pobeer het eerst eens in een ander usb slot. Het klinkt raar maar het kan schelen.

 

Alle usb apparaten worden weggeschreven in het register onder de sleutel HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Enum\USB

 

Elk apparaat krijgt een vid nummer aan de hand van zijn hardware ID (b.v. Vid_0204&Pid_6025 met subsleutel 5&1df00124&0&1 (USB-apparaat voor massaopslag)). Het gebeurd wel eens dat die niet juist wordt uitgelezen en dan weggeschreven wordt onder onbekend apparaat. Je kan dit proberen op te lossen door de vid met onbekend apparaat uit je register te halen. Dit moet je dan doen in je CurrentControlSet, CurrentControlSet001 en CurrentControlSet002. (ff zoeken welke vid het precies is, kan per machine verschillend zijn).

 

Ik weet dat het wat hogereschool editten is maar zolang je het secuur doet is er weinig loos. Maak voor zekerheid wel ff een backup van het register :D

Regards

 

'Life Is A Joke'

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan ook nog zo zijn dat het apparaatje te veel stroom vraagt van de usb bus. Er is per paartje usb poorten maar 500mA beschikbaar, dus als je er al een muis of een ander apparaatje zoals een webcam bij op hebt zitten dan schakelt de usb poort uit.

 

Probeer maar eens uit door de mp5 speler alleen aan te sluiten en de resterende usb apparaten even af te koppelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou ik kan er over mee klagen... cry

uiteindelijk kreeg ik 't niet aan de praat met XP op asus boards

onze sysop op bureau toen laten knutselen en die heeft dat wel voor elkaar gekregen (kortstondig)

hij heeft bij diskmanagement alle eerdere removable storages gewist

hij heeft alle drivers voor usb van de machine gehaald

hij heeft voor dat specifieke usb device (een multicardreader in ons geval) de laatst bekende drivers opgezocht (pfff zoeken joh)

die geinstalleerd onder beheeraccount

 

't liep

 

maar 't MOBO heeft ook usb support (voor de usb hub) en die conflicteren in bepaalde gevallen met de windows drivers

vooral omdat daarin (hub) een voorkeur poort voor een specifiek usbdevice wordt aangehouden....> dus altijd aan de zelfde poort aansluiten

als je nu meerdere gebruikers profielen hebt (zoals op ons bureau) vervuild de registry en je kunt er gif op in nemen dat 't plots niet meer werkt (in ons geval).

 

misschien helpt mijn relaas .

chiao

Captain Of Her Heart

Double

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...