Ga naar inhoud


van draadloos naar bedraad


Frank1234

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Met de zoekfunctie kan ik het niet vinden. Tijdelijk heb ik geen internet meer. Nu kan ik wel draadloos internetten op de router/modem van de buren. Probleem is dat de dreambox dat niet meer in het netwerk zit (kaartje intern sharen). Ik heb nu een SMC router switch+draadloos. Kan ik dit draadloze signaal van de buren (evt met WDS?) via de SMC bedraad naar de pc's en dreambox doorsturen?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


I.v.m. het bereiken van mijn pensiongerechtigde leeftijd zal binnenkort mijn zakelijke ADSL aansluiting worden opgezegd.

Om die reden heb ik met mijn buurman een deal gemaakt zodat hij zijn Internettoegang (hij maakt ook gebruik van Internetbellen) met mij wil delen.

Er leiden uiteindelijk veel wegen naar Rome en ik heb lang naar de beste manier gezocht om dit te bewerkstelligen.

Mijn keuze is uiteindelijk gevallen op de NanoStation NS2.

Dit is een richtantenne met een versterking van 9dbi die tevens ook als WLAN clïent fungeert en die gebruik maakt van een UTP LAN kabel gevoed via PoE (Power over Ethernet).

Als je deze NS2 als Router instelt en op de AP van de buurman richt kun je de LAN kabel rechtstreeks in jouw Laptop / Desktop prikken en je hebt Internet.

Als je de LAN kabel rechtstreeks in jouw huidige Wireless router prikt dan kun je Internet weer draadloos thuis ontvangen zonder dat je instellingen hoef te wijzigen.

Het instellen van de Nano2 voor dit doeleinde vergt wel enige moeite maar ik heb hiervoor een Nederlandstalige gemaakt die ik via een ander forum ter beschikking heb gesteld.

Ik moet wel even bij vermelden dat ik deze oplossing ook heb gekozen omdat ik deze richtantenne ook tijdens mijn buitenlandse vakanties bij de caravan gebruik.

Dus voor mij heeft dit een dubbele functie en maakt de aankoopprijs van € 87,= acceptabel.

Mocht je meer willen weten stuur dan maar een PM.

 

Overigens wil ik er nog even aan toevoegen dat er nog meer van dit soort apparaten bestaan (o.a van Philips) die op dezelfde wijze werken en ook nog goedkoper zijn.

Het zal een beetje afhankelijk zijn hoe sterk het signaal van je buurman bij je binnenkomt, meestal lijkt het meer dan het is.

Wellicht zal je dan toch een WLAN cliënt moeten gebruiken met een externe al dan niet versterkte antenne.

 

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals ik ook al schreef kan het ook goedkoper zoals b.v. met de Philips WAR1900.

Volgens mij kun je daar het gevraagde ook mee bereiken.

Die Philips WAR1900 kost €20 en is te gebruiken als Access Point, Repeater of Wireless Client - gemakkelijk in te stellen met een hardwarematige schakelaar op de behuizing.

Heel gebruikersvriendelijk... Gewoon om even aan te geven dat er heel veel wegen naar Rome leiden.

Je moet dan wel nog eerst e.e.a. uitvogelen hoe je het allemaal wilt installeren.

Succes ermee.

 

Hierbij nog even een informatieve toevoeging:

 

Heeft u een PC of Notebook met een netwerkkaart en wilt u deze ook eenvoudig met een draadloos netwerk verbinden?

Met de Philips WAR1900 is dit geen probleem.

Door de Philips WAR1900 met uw UTP Netwerkkabel te verbinden, kunt u direct een connectie maken met ieder 2,4 Ghz draadloos netwerk.

Uw PC of Notebook kan dan verbinding maken met andere draadloze USB-, PC Card of CF Adapters via een draadloos Access Point of router.

Met de Philips WAR1900 kunt u uw bekabelde PC dus gebruiken in iedere netwerkomgeving! Bovendien is het mogelijk om een gameconsole zoals de Playstation 2 of X-box met een netwerkaansluiting, via de Philips WAR1900 met een draadloos netwerk te verbinden.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Frank1234
Ik kan die Philips niet zo snel vinden..wie weet een shop? of moet dat via pm?

Ja, het moet inderdaad via PM.
Nu weet ik niet waarmee jij op het Internet zoekt maar als ik 'Philips WAR1900' in de bekende zoekmachine plak dan heb ik toch echt tientallen hits.
Dus wel even goed zoeken.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...