Ga naar inhoud

[DM7020Si] Krijg geen lock op 12721 (vlaamse kanalen)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Rommelaar,

- op m'n 7025 geeft hij 12722 220000 H 5/6 aan

- nog eens geprobeerd men fec auto, maar ook geen succes.

Kan je me anders eens de relevante lijnen uit je /etc/enigma/services eens posten?

Na het installeren van joske zien die er bij mij zo uit:

00c00000:045f:0035

s 12721698:22001593:0:4:192:0:0

waarbij 045f de referentie is naar de tv-vlaanderen kanalen een beetje verder in het bestand:

Alvast bedankt,

Koen

• Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

Koen ik heb na lang zoeken deze waardes kunnen vinden van VT4,tv vlaanderen.

Hoop dat je hier iets aan hebt.

Ik heb ook de settingslijst van Joske er in staan en begrijp nog steeds niet waarom hij als fec 4/5 aan geeft.Bij het nederlandse pakket geeft hij wel 5/6 aan.

c:0003af,c:01039b,c:020387,c:031ffe,p:TV Vlaanderen

31e5:00c00000:045f:0035:1:6368

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Geplaatst:

Rommelaar,

bedankt maar het is eigenlijk het stuk vooraan in dat bestand waar ik interesse in heb (het transponder gedeelte, niet het services gedeelte).

In dat bestand heb je 2 gedeelten : een eerste gedeelte die de transponders beschrijft, een tweede gedeelte wat de services beschrijft:

eDVB services /2/

transponders

--> hiertussen staan alle transponders beschreven.

end

services

--> hiertussen staan alle services beschreven.

end

De transponder waar ik in geïnteresseerd ben staat bijna als laatste.

En deze ziet er dan ongeveer zo uit (bij mij dan toch).

00c00000:045f:0035

s 12721750:22000000:0:4:192:2:0

/

Wat hier van belang is, is de tweede lijn, die geeft de freq, symbol rate, polarisatie(H=0,V=1), fec en sat positie aan (van de twee laatste lijnen ken ik de betekenis niet (experts weten jullie het?)).

Als je dus in dit bestand zoekt naar '045f', dan zijn het de twee lijnen analoog als hierboven wat ik eens zou willen zien.

In ieder geval al bedankt voor de moeite.

Koen

Geplaatst:

Je kan eens proberen om de frquentie iets te verhogen, bijv 12724. ik heb dit probleem bij meerdere decoder gezien icm een invacom lnb. de freq iets verhogen gaf het juiste resultaat.

System Administrator (niet van deze site)

Geplaatst:

Coen ik kon het niet vinden maar stuur je hierbij even alle instellingen van tv vlaanderen mee kan je zelf even kijken wat je nodig hebt.Hoop dat je hier ietst aan hebt om de boel draaiende te krijgen

succes

Cees

tv vlaanderen.zip

Geplaatst:

Cees,

is niet echt wat ik zocht, blijkbaar zijn die dingen niet overal op dezelfde manier georganiseerd...geeft niet

Zal na de feestdagen eens terugkeren naar de verdeler, dan kan ik zien of het aan mijn installatie ligt of aan de dreambox zelf.

Na deze thread gelezen te hebben, heb ik eens alle niet essentiële elektrische apparaten van de stroom gehaald en toen had ik heel onregelmatig, maar nu en dan toch een lock op 12721 (bovendien is het nu schitterend weer hier), met een stotterend beeld (BER != 0).

Dit doet mij vermoeden dat de installatie toch een invloed heeft, alhoewel ik niet begrijp waarom de 7025 er totaal geen last van schijnt te hebben (heeft altijd BER=0 en signaal > 90%) en op de 7020 hebben de andere frequenties er ook geen last van(die hebben ook signaal > 90%)

Bedankt voor jullie hulp en ik houd jullie op de hoogte.

Mvg,

Koen.

Geplaatst:

Inderdaad Coen zal wel anders staan allemaal dan.Heb je alle info van tv Vlaanderen door gegeven.Blijf het vreemd vinden dat hij het alleen op tv vlaanderen niet doet.

Geplaatst:

koen, heb ook lang probleem gehad met dreambox 7000 &tv vlaanderen bij kennis getest was daar ok bleek mijn kabel rot te zijn ! deze vervangen en voila beeld (met humax was er wel beeld?)

Geplaatst:

Hier ook lang problemen gehad met een 7020 en TVV.

De boosdoener was in mijn geval een wifi router die er net naast stond. Vreemd dat het enkel op de TVV frequentie was dat die storing gaf. In plaats van de router te verplaatsen heb ik Tomato opgezet ( was een wrt54 ) en het vermogen op 10 mw gezet.

Nog vreemder is dat een 500 daar blijkbaar geen last van schijnt te hebben ( zelfde plaats zelfde frequentie ).

Edwin

Geplaatst:

Leuke tip, bedankt! Dat is het ongrijpbare van EMI.

Had het wel eens van dect telefoontoestellen gehoord. Maar AP werkt in zelfde frequentieband dus vergelijkbare resultaten.

Kunt nog proberen de metalen delen van dreambox behuizing te aarden!

Andere kabel, betere afscherming?

Geplaatst:

Kijk ook of de tansponder van TVV ook in de settings lijst staat ,zie transponder (12.274H 22000 5/6) EDIT in het menu sevices zoeken,anders geen lock & sync.12721=oude frek.vandaar dat het niet werkt.

Geplaatst:

Columbo 12.722 H 22000 5/6 is de nieuwe frequentie hoor van tv vlaanderen.Maar jou idee om eens in menu/instellingen/service zoeken te kijken of deze frequentie daar is ingevoerd is misschien de oplossing.Als hij daar niet in staat krijg je ook geen lock.

Geplaatst:

Vervolg...

als laatste test de harde schijf eruitgehaald die ik er had ingestoken en nu krijg ik consequent een lock op 12721.

De BER blijft echter != 0 en het beeld is niet om naar te kijken (meestal zelfs helemaal geen beeld).

Voorlopig geef ik het op, en wacht nu tot ik bij de verdeler langs geweest ben om te zien of hij die freq wel aan de praat krijgt.

Mvg,

Koen

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen