Ga naar inhoud


[DB800]Ip Adres Dreambox is nu zelfde als PC


Boerenjong

Aanbevolen berichten


Een router geeft automatisch en oplopend een ip adres af aan elke toestel dat wordt opgestart.

De eerste pc die opstart krijgt bv 192.168.1.010, de 2de 192.168.1.011 enz…

Beter is je dreambox een vast adres te geven bv 192.168.1.100.

Zet dit hoog genoeg zodat de router nooit dit ip automatisch uitdeelt aan een van de pc’s, want als dan je DB opstart gaat deze dat adres opeisen en krijg je een adres conflict.

 

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

In veel routers/modems kun je aan bepaalde machines vaste adressen toewijzen. Dat heb ik thuis gedaan in de speedtouch. Voordeel is dan dat na (en ook tijdens...) het flashen de netwerk configuratie van de dreambox gewoon meteen in orde is zonder dat je die moet aanpassen.

 

Als dat niet kan, is het vaak voldoende om de "lease tijd" te verhogen. Als je die op 'een week' houdt elk apparaat dat eens per week aanstaat hetzelfde IP adres.

 

Als je een vast adres toewijst, kun je de router configureren door het "start" adres te verhogen. Zet het start adres bijvoorbeeld op "50", dan kun je adressen onder de 50 altijd handmatig toewijzen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is natuurlijk ook een oplossing die DHCP gewoon uit te zetten en alles in het LAN een vast adres te geven.

Zelf laat ik de router wel als DHCP functioneren (voor bezoekende laptops), echter alleen voor een beperkt aantal adressen uit de range en kies voor de PC's in het lan fix adressen buiten deze range.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Als je een vast adres toewijst, kun je de router configureren door het "start" adres te verhogen. Zet het start adres bijvoorbeeld op "50", dan kun je adressen onder de 50 altijd handmatig toewijzen.

 

Goeie tip. Zo'n oplossing zocht ik. Ik wil dat de pc's een vast adres hebben (ivm netwerkverbindingen) en alles wat later in het netwerk wordt geplugd via DHCP word toegewezen.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...