Ga naar inhoud


[Audio] Philips FP930 draitafel draait te langzaam, hoe bijregelen?


Funfreak

Aanbevolen berichten

Ik heb een Philips FP930 draaitafel overgenomen. Echter moest ik eerst de snaar vervangen (is gebeurd), nu blijkt de snelheid te laag te zijn.

Hoe kan ik de snelheid verhogen en hoe weet ik wat precies de juiste snelheid is?

 

Philips FP930 is gelijk aan Marantz TT42 en Dual CS415 (deze laatste is de eigenlijke fabrikant)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik weet niet of je ze nog kan krijgen. maar je had vroeger van die plaatjes met streepjes die je op je draaitafel kan leggen. Als je bv 33 1/3 toeren lp draait, moet die streepjes van 33 stil staan. Ik heb ff een fotootje voor gemaakt wat ik bedoel.

 

Salu2, D.Quijote

post-8005-1318260073,5332_thumb.jpg

2x M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

4 schotels op het dak, en 5 in de kelder

Link naar reactie
Delen op andere sites

,doch bij zeer weing draaitafels lukt dit,meestal iets te langzaam of te snel 100% lukt bijna niet, alleen bij hele dure wel,maar dan natuurlijk geen philips of marants,dit zijn geen kwaliteit's draaitafels.Een andere mogelijkheid is meet een test plaat met een sinus signaal van bijv.1khz dit moet je dan kontroleren met een frekwentie teller.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor jullie aanwijzingen tot nu toe, maar.....

 

De vraag is ook nog HOE ik de snelheid kan bijregelen. Er zit op het apparaat geen "pitch control" (draairegelaar om de snelheid te wijzigen).

Misschien zit er onderhuids iets?

 

Het is van oorsprong een DUAL CS415 platenspeler (met een Philips plaatje erop)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sttur me anders een pm met jouw email adres dan stuur ik jou een foto van mijn streepjes schijfje op hoge resulutie, met de juiste afmetingen ( doorsnede ), die kan je dan afdrukken en gebruiken.

 

Salu2, D.Quijote

2x M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

4 schotels op het dak, en 5 in de kelder

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...