Ga naar inhoud


[800/8000] DM800 of DM8000 kopen?


Bocky Wocky

Aanbevolen berichten

Na bijna 10 jaar trouwe dienst zoek ik een gelijkwaardige vervanger (met een beetje meer) van mijn huidige Humax 5400.

Ik twijfel tussen de DM800 en de DM8000. Of moet ik aan een Icord?

 

Wat zijn de grootste belangrijkste verschillen tussen beide?

 

Ik hoop niet dat de vraag al eerder is gesteld. Ik kon er iig niets zinnigs over vinden, behalve de officiële website natuurlijk.

 

Ik hoor dit graag van jullie als ervaren satters.

 

Groet,

BW

There are 10 kinds of people in the world.

Those who understand binary numbers and those who don't.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 37
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Bocky Wocky
laugh je was me net voor.

Maar is de mogelijkheid voor een extra tuner en blue-ray het enige verschil?


Ik vind vooral het ontbreken van een CI module ingang(en) op de 800 een groot gemis, de 8000 heeft deze wel.
Mijn Diablo Cam doet bepaalde dingen die ik graag op mijn eventueel binnenkort aan te schaffen Dreambox zou willen zien, ik moet dus persé een CI ingang hebben, dus de 8000. wink
Link naar reactie
Delen op andere sites

Paardengek.

 

Compliment! Jij bent echt vroeg "uit de veren" laugh

om dit forum draaiend te houden.

Ik wil hiermee de andere moderators niet te kort doen, maar dit viel mij even op.

Ik werk met: Dreambox 8000, Maxplus 2100S+ of DVB/Dream DVB met TBS 6921 kaart, Prof Revolution S2 8000 en 88cm Triax schotel met een quad 0.3 Invacom LNB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Na bijna 10 jaar trouwe dienst

 

Als je het zo lang met je Hummie hebt uitgehouden dan zou ik voor de 8000 gaan. Het lijkt me op dit moment de ontvanger die het meest "toekomstproof" is. Je moet er wel een heel bedrag voor neertellen, maar als je het met een 8000 ook weer 10 jaar vol weet te houden dan kost íe per jaar ook weer niet te veel. Toch ?....

 

groeten,

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: paardengek
Zo'n module in een dreambox is geen meerwaarde. Een softcam doet veel beter zijn werk. Bovendien werken vele modules niet in een dreambox.

Met vriendelijke groet, paardengek


De diablo heeft op dit moment zeker een meerwaarde.( op dit moment, weet niet hoelang nog.)
Vastberaden, geen arrogantie!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoop inderdaad weer een tijdje vooruit te kunnen, dus dan toch maar de DM8000 denk ik. Werkt mijn Aston5 nog in deze ontvanger?

Ik neem aan dat deze embedded cam wel seca2 leest in tegenstelling tot mijn Humax. Kan ik de aston nog patchen voor andere doeleinden?

 

Ik heb de 2 naast elkaar gelegd, de DM8000 en de DM800 en kom tot de volgende verschillen:

 

Code:
DM8000           | DM800400mhz processor | 300mhz processorTwin DVB-S tuner | 1x DVB-S tuner3 usb            | 1x usb4 CI slots       | 2 smartcard read.| 1 smartcard reader2x scart         | 1x scartCF & SD slot     | S-video          | 128Flash/256RAM  |2x Sata intern   | 1x Sata intern 1x externsupport HD 3,5"  | support HD 2.5"support slim DVD |                  | analog modemWiFi Mini-pci    | 

 

Mis ik nog iets?

 

 

Wat is voor mij van belang:

Mogelijkheid voor alternatieve software.

Mogelijkheid voor cardsharing

Mogelijkheid benaderen via wlan

Mogelijkheid kijken en opnemen tegelijk (extra tuner dm800).

Mogelijkheid meerdere sats met bestaande diseq in te stellen.

 

Is het prijsverschil niet wat groot?

Had verwacht dat de blue-ray en HD er wel in zou zitten voor dat verschil, of mis ik iets?

 

Wat zouden jullie doen gezien mijn wensen?

 

 

 

 

 

There are 10 kinds of people in the world.

Those who understand binary numbers and those who don't.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Mis ik nog iets?

 

Je hebt nog 2 vrije sloten over voor tuners. Je kan er dus een DVB-T (digitenne) of een DVB-C (kabel) tuner bij plaatsen, of beide natuurlijk. Of nog een paar sat tuners.

Dat lijkt me ook het grote voordeel ten opzichte van de 800, je hebt een satelliet, kabel, en terrestrische tuner in 1 kassie.

 

groeten,

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Bocky Wocky

Ik heb de 2 naast elkaar gelegd, de DM8000 en de DM800 en kom tot de volgende verschillen:

DM8000 | DM800
400mhz processor | 300mhz processor
Twin DVB-S tuner | 1x DVB-S tuner
3 usb | 1x 2x usb
4 CI slots |
2 smartcard read.| 1 smartcard reader
2x scart | 1x scart
CF & SD slot |
S-video |1 x Scart(RGB, FBAS or S-Video)
128Flash/256RAM |64Flash/256RAM
2x Sata intern | 1x Sata intern 1x extern
support HD 3,5" | support HD 2.5"
support slim DVD |
| analog modem
WiFi Mini-pci |

Mis ik nog iets?


Dreambox 800 HD 320GB intern - Pioneer 1530 - PS3 250GB - 2x Bulsatcom ontvangertjes - DM500S - TD110 19.2 23.5 13 28.2 - 120cm Draaibaar - 60 cm vast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: paardengek
Zo'n module in een dreambox is geen meerwaarde. Een softcam doet veel beter zijn werk. Bovendien werken vele modules niet in een dreambox.

Met vriendelijke groet, paardengek


Ik was in de veronderstelling dat je zonder te cardsharen geen Conax kunt bekijken op Thor met een Dreambox. Enkel Diablo 2.3 krijgt dat open. wink

But correct me if i'm wrong.

En is bekend dat een Diablo 2.3 niet in een 8000 werkt?
Link naar reactie
Delen op andere sites

De voorgaande dreamboxen waren nooit echt een ster in CI handling. Wil je die module echt gaan gebruiken dan zou ik voor aankoop even de CI module in de ontvanger steken of iemand met een 8000 laten uittesten of dit werkt. Het gaat natuurlijk om de HD kanalen op de Thor satelliet.

 

En ja de Diablo module is van de concurrent van Dream smilewink

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar heeft satwatcher 100% gelijk in.

Van mij mogen ze de CI schachten verder wel weg laten en de boel iets goedkoper maken. De situatie die Apple schetst is volgende week weer andersom. Lekker belangrijk als de CD en TVV kaarten maar blijven werken:-))

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...