Ga naar inhoud


Humax PR-HD1000 kopen?


Gast Richard B

Aanbevolen berichten

Gast Richard B

Net aangemeld op dit forum en meteen met de deur in huis vallen.

Ik kijk nu enige jaren via satelliet met een standaard setje van CD. Schoteltje met één LNB en een philips 2210 ontvanger.

Nu heb ik laatst een HD-tv gekocht en wil dan natuurlijk ook wel betere kwaliteit via mijn schotel.

Met de tijd wil ik wrs een Icord kopen, maar aangezien ik daarvoor alles wil aanpassen (schotel, LNB's, bekabeling, etc) zit ik te denken aan eerst een kleinere stap richting betere beeldkwaliteit. Deze kan ik dan tzt weer hopelijk verkopen.

Nu kan ik een Humax PR-HD1000 kopen, maar lees daar op dit, en andere fora toch wel erg veel negatiefs over.

Mijn vraag is eigenlijk of het nog verstandig is om deze te kopen, of beter even doorsparen voor de Icord.

Zijn de problemen van de PRHD1000 inmiddels door updates minder geworden, en is er inmiddels een goede module die met CD werkt beschikbaar.

Mijn idee is dus eigenlijk om met die Humax PR-HD1000 draaiende, mijn andere apparatuur uit te breiden en daarna de Icord te kopen. Hopelijk zijn daar dan ook de meeste kinderziektes uit.

Alvast bedankt voor de reacties.

Link naar reactie
Delen op andere sites


ik zou nog effe sparen

of een humax 2000 hd

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

den 1000 is geeignet fur premiereHD,en problemen met updates zijn er voor de geflashte hummie

met officiele updates zijn er geen problemen geweest,ge moogt hem zeker niet met den 2000 vergelijken,als ge premiere wilt kijken met abbo dan is dat een goede keus,hij werkt zeer goed met dragon-duivel-mediaguard met tvv kaart,en het beeld in HD is super

minpunt premiere is zowat de baas,200kanalen kunt ge niet veranderen,de rest wel

ik ben er zeer tevreden mee,ne goeie zapper wink

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Richard B
Origineel bericht van: juleke21
.......als ge premiere wilt kijken met abbo dan is dat een goede keus.........

Ik wil geen premiere kijken, maar het pakket van Canal Digitaal en eventueel na toevoeging van wat LNB's nog wat meer HD-FTA kanalen.

Ik heb begrepen dat ik wat met de kanalen moet gaan schuiven om zo een indeling te krijgen als bij het CD pakket, dat lijkt mij geen probleem zolang het maar niet elke maand hoeft.

Wellicht dat ik de ontvanger na aanschaf van een Icord wil gebruiken als tweede ontvanger voor op de slaapkamer.

Zolang het dus geen geflashte versie is, zouden er geen problemen zijn mbt updates. Ik begrijp dat deze gewoon doorgevoerd worden via satelliet en ik deze ook kan ontvangen als ik in Nederland woon en geen Premiere pakket heb?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier een pr-hd1000 van Humax staan en deze werkt perfect. Ik heb nooit prob lemen gehad en werkt gewoon met de officiele Premiere software.

Ook een Diablo CI module werkt er prima in.

Zeer goede beeldkwaliteit en een fijne ontvanger.

 

Ik ga hem nu weg doen, omdat ik onlangs een Dreambox 8000 gekocht heb. Maar ik ben zeer te spreken over deze Humax.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: paqbro
Ik heb het al vaker gezegd, koop dit misbaksel niet.
Zeer brakke hardware, totaal niet stabiel, ook niet met orginele firmware.


same here

Mvrgr
Flodder11

 

T'is better to be thought a fool and remain silent than to open one's mouth and remove all doubt

Link naar reactie
Delen op andere sites

och,juleke21 toch.

 

Laten we het erop houden dat de hummy 1000 niet de ideale HDTV-box is en een paar kleine tekortkomingkjes heeft.

En heel soms (bij sommigen) doet ie ut soms niet.

Maar het beeld is prachtig,toch. smile

 

Mvrgr

Flodder11

 

 

T'is better to be thought a fool and remain silent than to open one's mouth and remove all doubt

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De HDCI-1000 is speciaal voor de duitse betaalzender Premiere gemaakt.

Premiere heeft via de software directe invloed op de mogelijkheden en prestaties van deze ontvanger, nu en in de toekomst.

 

De HDCI-2000 is nagenoeg identiek, echter is de software van Humax gericht op het ontvangen van alle gewenste zenders en programma's.

 

Een tevreden HDCI-2000 gebruiker.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Richard B

Ik denk dat ik zo wel even genoeg heb gelezen hier. En overigens ook elder op het forum.

Aangezien het de bedoeling was deze ontvanger maar tijdelijk te gebruiken i.v.m. aankoop van een PVR-ontvanger, denk ik dat ik maar even door spaar en meteen die met PVR koop.

Nu alleen nog de keus maken welke wink

Zit nu drie modellen te vergelijken; de Humax Icord HD, de Topfield 7700HDPVR of de Vantage HD 8000s Twin PVR.

Nog voldoende stof om over na te denken dus. Deze zijn iets duurder namelijk.

Bedankt allen voor jullie antwoorden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben blij dat ik er vanaf ben, heb hem gratis weggegeven, kon hem hier op dit forum nog niet eens voor 75 euro verkopen.

 

Het is fijn dat je tevreden bent met je ontvanger Juleke, maar we proberen hier gewoon een eerlijk advies te geven aan een persoon die een hd ontvanger wil hebben en voorkomen dat hij straks een 'kat in de zak' heeft.

 

@ Richard B

Heb zelf de Icord en die bevalt goed tot nu toe.

 

Succes.

Satelliet spullen verkocht, kijk nu met plezier via de kabel (Ziggo)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...