Ga naar inhoud


Nieuwe benaming nieuwe leden: proef lidmaatschap ??


djpetit

Aanbevolen berichten

Bij het zoeken in de berichten kwam ik bij een lid tegen: proef lidmaatschap ! Is dit weer nieuw of zijn de beheerders weer bezig net zoals bij mijn status ?

 

mvgr,

djpetit

Rebox 9000HD, DM600; Twinmonoblock(19-23),78 cm Triax wok,Pioneer plasma scherm PDP436PE,Nikon D60,ps3 80 GB,, 9-9-9 getrouwd en trotse Pappa van de mooiste dochter ter wereld !

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

We hanteren al heel lang de stelregel "eerte bericht fout = opnieuw aanmelden" ofwel als je bij je eerste paar berichten meteen onze regels aan je laars lapt, wissen we je account en mag je tijdens het opnieuw aanmelden dit keer onze huisregels wel goed lezen.

Omdat er nog steeds veel te veel nieuwe leden zijn die gewoonweg onze instructies en huisregels niet lezen en er maar een beetje op los posten is vanaf begin deze week ieder nieuw lid, proeflid tot 25 berichten.

Je wordt tijdens aanmelding 2 x op onze huisregels gewezen en je moet 2 x handmatig akkoord gaan met die regels. Als je dan dus 2 x niet leest ben je gewoon een druiloor.

Ga je dus bij je eerste 25 berichten de fout in, wissen we je account zonder verdere uitleg.

Dit soort figuren kosten ons gewoonweg te veel tijd en met 17.000 aktieve leden is dit forum al bijna een (onbetaalde) dagtaak.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toxic[Q
]We hanteren al heel lang de stelregel "eerte bericht fout = opnieuw aanmelden" ofwel als je bij je eerste paar berichten meteen onze regels aan je laars lapt, wissen we je account en mag je tijdens het opnieuw aanmelden dit keer onze huisregels wel goed lezen.
Omdat er nog steeds veel te veel nieuwe leden zijn die gewoonweg onze instructies en huisregels niet lezen en er maar een beetje op los posten is vanaf begin deze week ieder nieuw lid, proeflid tot 25 berichten.
Je wordt tijdens aanmelding 2 x op onze huisregels gewezen en je moet 2 x handmatig akkoord gaan met die regels. Als je dan dus 2 x niet leest ben je gewoon een druiloor.
Ga je dus bij je eerste 25 berichten de fout in, wissen we je account zonder verdere uitleg.
Dit soort figuren kosten ons gewoonweg te veel tijd en met 17.000 aktieve leden is dit forum al bijna een (onbetaalde) dagtaak.

Ron


Kan ik me ook prima voorstellen Ron. Ik zat de lijst met leden eens door te bladeren en zag dat er veel 'leden' op het forum zijn die zich ooit hebben geregistreerd en nooit een bericht hebben achtergelaten en waarschijnlijk ook nooit actief zijn geweest op het forum of worden ! Dus waarom ook deze leden niet verwijderen ??

groet,
djpetit

Rebox 9000HD, DM600; Twinmonoblock(19-23),78 cm Triax wok,Pioneer plasma scherm PDP436PE,Nikon D60,ps3 80 GB,, 9-9-9 getrouwd en trotse Pappa van de mooiste dochter ter wereld !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat je als lid van dit forum niet verplicht wordt om aktief deel te nemem. Wij moedigen dat wel aan, maar er zijn veel leden die alleen lid worden om de zoekfunctie en andere handige functies te kunnen gebruiken en dat mag natuurlijk van ons.

We hebben liever een goede lezer dan een domme "huisregels aan zijn laars lappende" schrijver.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo zie je maar, ook achter de schermen wordt hard gewerkt !

 

En soms zie je daar de uitwerking van ;-)

 

Nee, wij zitten niet de hele dag op het SAT4ALL hoofdkantoor met de duimen te draaien :-)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Omdat je als lid van dit forum niet verplicht wordt om aktief deel te nemem. Wij moedigen dat wel aan, maar er zijn veel leden die alleen lid worden om de zoekfunctie en andere handige functies te kunnen gebruiken en dat mag natuurlijk van ons.

 

Maar iemand die al jaren lid is en bijna geen vragen stelt omdar hij gewoon goed zoekt en veel leest zit dan wel met dat proeflid stempel.

Het zou mooi zijn als iemand die al jaren lid is en regelmatig inlogt die benaming "proeflid" kwijt raakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stempel?

Ik vind het niet echt een stempel. Als je niets post, ziet ook niemand die "stempel" en ben je feitelijk ook nog steeds onder "proef" want je heb nog niet "bewezen" dat je jezelf aan onze regels kunt houden met het plaatsen van berichten.

Wil iemand echt van die "stempel" af, kan hij 25 zinvolle berichten plaatsen en ben je (normaal) lid.

Bovendien kan de software dat ook niet, dus houdt het sowieso op.

Je wordt hier gratis lid en hoeft niets anders te doen dan onze regels respecteren. Dan is het denk ik niet te veel gevraagd om even door dat proeflidmaatschap heen te lopen.

In de praktijk blijken 60% van de nieuwe leden zich niet aan de regels te houden omdat ze het gewoonweg vertikken om even de regels van dit forum te lezen, terwijl ze daar wel heel erg duidelijk op gewezen worden. Dat proedlidmaatschap is dus gewoon nodig.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil niet lastig doen hoor... maar als ik die dingen hier zo lees en ook in het schandpaal topic gaan mijn tenen vaak krom staan. Ik begrijp heel erg goed dat dit een board is met heel erg veel leden... daardoor moet je de boel stevig en met strakke hand leiden om het niet te laten ontsporen. Maar als ik eerlijk mag zijn vind ik dat er vaak op een niet-positieve manier opgetreden wordt door de moderatie. Ik probeer het heel netjes te zeggen om niemand te kwetsen, want dat is helemaal niet de bedoeling. Dat wordt al veel te veel gedaan.

Dit is een heel erg goed board, waar ik al erg veel waardevolle informatie gevonden en gekregen heb. Ik zou het zonde vinden dat al dit moois zou kunnen verdwijnen door "ongepaste handelingen". Maar ik vind wel dat mensen altijd met respect behandeld dienen te worden. Bepaalde uitspraken als "kun je niet lezen" oid komen vaak erg bot over, maar ik ga er wel vanuit dat dit niet zo bedoeld werd door de schrijver(s).

 

Ik weet niet hoe andere leden dit ervaren... maar ik moest dit even kwijt.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sverige
Ik wil niet lastig doen hoor... maar als ik die dingen hier zo lees en ook in het schandpaal topic gaan mijn tenen vaak krom staan. Ik begrijp heel erg goed dat dit een board is met heel erg veel leden... daardoor moet je de boel stevig en met strakke hand leiden om het niet te laten ontsporen. Maar als ik eerlijk mag zijn vind ik dat er vaak op een niet-positieve manier opgetreden wordt door de moderatie. Ik probeer het heel netjes te zeggen om niemand te kwetsen, want dat is helemaal niet de bedoeling. Dat wordt al veel te veel gedaan.
Dit is een heel erg goed board, waar ik al erg veel waardevolle informatie gevonden en gekregen heb. Ik zou het zonde vinden dat al dit moois zou kunnen verdwijnen door "ongepaste handelingen". Maar ik vind wel dat mensen altijd met respect behandeld dienen te worden. Bepaalde uitspraken als "kun je niet lezen" oid komen vaak erg bot over, maar ik ga er wel vanuit dat dit niet zo bedoeld werd door de schrijver(s).

Ik weet niet hoe andere leden dit ervaren... maar ik moest dit even kwijt.


Ik ben erg benieuwd hoe jouw tenen zouden staan als jij moderator zou zijn op dit board en voor de 85e keer deze dag een bericht moest aanpassen, verwijderen of verplaatsen en je weer twee uur van je tijd (per dag) kwijt zou zijn aan figuren die niet lezen maar doen.
Het is zoooooo gemakkelijk om vanaf de zijlijn kritiek te geven, maar wat nu als je zelf een board moest runnen met 17.000 aktieve leden en 500 nieuwe berichten per dag, waarvan een groot deel een puinhoop maakt van je forum. Dat wordt je tegen mensen die gewoon maling hebben aan huisregels en niet lezen maar doen, vanzelf wel iets minder vriendelijk.

Ron
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja Ron, dat haalde ik dus ook al aan. 2 uur per dag aanpassingen doen is erg veel, en vooral ook nog omdat je dit naast je andere dagelijkse dingen doet. Daarom begrijp ik dat er wel kort door de bocht gereageerd wordt, alleen is het niet altijd leuk om die formuleringen te lezen.

Zie het alsof je met vakantie bent en er staat ergens een kiosk waar je informatie kan vragen. In die kiosk zit een vrijwilliger die al 50x heeft moeten zeggen dat je links naar het bos gaat en rechts naar het zwembad... Jij komt aan en vraagt waar het golfterrein is, en die man zegt erg bot: we hebben alleen een bos en en zwembad... ophoepelen nu!

De vergelijking zal wel even mank lopen op verschillende punten, maar ik hoop dat je me een beetje begrijpt wat ik bedoel.

 

Ik wil wel nog even melden dat al de moderatoren van dit board een prima werk leveren! De leesbaarheid blijft op die manier optimaal, en er is geen "geruzie" op het board, wat ik heel erg belangrijk vind!

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...