Ga naar inhoud


Nieuwe benaming nieuwe leden: proef lidmaatschap ??


djpetit

Aanbevolen berichten

Gast hummiesat

Tjah, je kunt van het schopstoel topic zeggen/denken wat je wil.

Aan de ene kant kun je denken dat het zielig is dat het er is, maar aan de andere kant is het net zo zielig dat het nodig is.

En als het voor de mods de enige methode is om het hier een beetje op orde te houden dan moet zo'n topic er maar zijn.

Buiten dat is Sat4All niet het enige forum die een dergelijk topic heeft. Op het ZwareMetalen forum bijvoorbeeld (voor degenen

die van stevige muziek houden) hebben ze ook een schandpaal topic en daar kun je bans van 1 of meerdere dagen tot

permanent krijgen. Dus deze manier van aanpak om de orde te handhaven is niet uniek.

Er zijn ook fora waar je eerst een x aantal posts moet hebben gedaan voordat je zelf een topic kan/mag starten.

 

Als het werkt, wie zijn wij dan om hier over te oordelen?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik (iemand die veel leest hier en weinig schrijft) vind het wel goed eigenlijk. Dit is toch al een forum waar al gauw een link met illegaliteit wordt gelegd, en als je dat even laat gaan wordt sat4all verboden waar 'je bij staat'.

 

Streng modereren is hier dus eigenlijk wel noodzaak.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Geitebreier
Ik lees hier al geruime tijd zonder lid te zijn.
Kan voor mij dan ook lang duren voordat ik van de proeflid status af ben.


met zo'n gezicht, kan ik me het wel voorstellen :Dtired

En de hartelijke groeten van Poetsdoekje...

 

COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Ron,

 

Ik begrijp jou standpunt volledig, maar het heeft voor mij ook een andere kant.

 

Ik heb thuis geen internet, volg zo nu en dan de topics en reageer daardoor niet snel. Het is onmogelijk alles bij te houden als je zelf geen internet hebt.

 

Als ik dan een topic open die toevallig al bestaat omdat ik die over het hoofd gezien heb, en ik krijg daarna de volle laag, dan ben ik zeer terughoudend met nog een vraag te stellen en vraag die dan maar op een andere satelliet-site om een uitbrander te voorkomen.

 

Voor beide niet leuk, maar zo werkt het wel.

 

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De zoekfunctie werkt zowel voor de vragen steller als voor de vele lezers en leden die wel willen en kunnen reageren sneller.

 

Het is erg onhandig voor iedereen als informatie versnippert over meerdere topics staat danwel tig keer dunnetjes herhaald.

Soms mis je hierdoor net die ene tip die jouw gouden tip is.

 

zoektip: gebruik elementaire woorden met daartussen ipv spaties een + tekentje!

 

De zoekfunctie hier werkt helaas net even anders dan de welbekende google.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Poetsdoekje
Origineel bericht van: Geitebreier
Ik lees hier al geruime tijd zonder lid te zijn.
Kan voor mij dan ook lang duren voordat ik van de proeflid status af ben.


met zo'n gezicht, kan ik me het wel voorstellen :Dtired


Wanneer ga jij eens aan het werk, vorige week zat je ook al op je k*nt. laughing-smiley-014.giflaughing-smiley-011.gif
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Geitebreier
Origineel bericht van: Poetsdoekje
Origineel bericht van: Geitebreier
Ik lees hier al geruime tijd zonder lid te zijn.
Kan voor mij dan ook lang duren voordat ik van de proeflid status af ben.


met zo'n gezicht, kan ik me het wel voorstellen :Dtired


Wanneer ga jij eens aan het werk, vorige week zat je ook al op je k*nt. laughing-smiley-014.giflaughing-smiley-011.gif


Op mijn krent??!!, Werken?!! heb ik lang genoeg gedaan, ik laat werken nu aan anderen over, ik ben nu aan het rentenieren :D:D

En de hartelijke groeten van Poetsdoekje...

 

COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ilseonline
...Als ik dan een topic open die toevallig al bestaat omdat ik die over het hoofd gezien heb, en ik krijg daarna de volle laag, dan ben ik zeer terughoudend met nog een vraag te stellen en vraag die dan maar op een andere satelliet-site om een uitbrander te voorkomen...


Als het daadwerkelijk zo zou werken, zou dat inderdaad niet prettig zijn, maar zo werkt het niet. Als je echt als een kip zonder kop gaat posten en wij precies dezelfde vraag onder of boven jouw topic aantreffen, krijg je een hele vriendelijke "vermaning" per e-mail. Daarin wordt je heel vriendelijk en netjes gevraagd de volgende keer een beetje op te letten en desnoods eerst even de zoekfunctie te gebruiken.
Pas als je 3 x de fout in gaat, krijg je weer een vriendelijke e-mail, waarin dit keer staat dat je een week of 2 weken niet mag schrijven op het forum (tijdelijke ban). Je hebt immers dan duidelijk laten zien dat je jezelf veel minder "zorgvuldig" gedraagt op dit forum dan andere leden.
Je krijgt dan de kans door middels van veel lezen, het nogmaals aandachtig bestuderen van onze huisregels je "zonden" te overdenken en mag dan na die week weer gebruik maken van het forum.
Als je geheel terecht een waarschuwing krijgt (zelf als zou het volgens jou niet terecht zijn) en je ons dan per e-mail, PM of zelfs op het bboard gaat uitschelden, is het natuurlijk wel meteen afgelopen. Dat komt ook regelmatig voor. Dat soort idioten "verhuist" dan naar Belgie waar ze wel iedereen uit mogen schelden, smaad mogen plegen en andere mensen openbaar door het slijk mogen slepen.
Met andere woorden: Als je op sat4all een strenge waarschuwing of zelfs een (tijdelijke) ban krijgt, heb je die ook echt verdiend en die geven we ook niet snel. Alleen als iemand er opzettelijk een puinhoop van maakt.

@Ilseonline, jij hebt een tijd geleden 1 'vermaning' van een collega ontvangen, met precies deze inhoud. kan je mij eens vertellen wat daar mis mee is?
Citaat:

Je ontvangt deze email naar aanleiding van een bericht dat je onlangs op ons board geplaatst hebt, met de titel: [Wat heeft een DM100 in huis waar je wat aan hebt?]. (De volledige tekst van het bericht vind je onderaan deze email)

Voor dit bericht heb je een onduidelijk onderwerp gebruikt. Een duidelijk onderwerp is echter zeer belangrijk voor de functionaliteit van de zoekfunctie van het board. Tevens draagt een duidelijk geformuleerd onderwerp bij aan de overzichtelijkheid, leesbaarheid en netheid van het board.

Geen prefix in je onderwerp, dat betekent dat ik je topic verwijder. zie ook het sticky bovenaan in dreambox forum. Deze prefix heeft als groot voordeel, dat iedereen weet over welke type dreambox het gaat, maar is tevens ook nodig voor de zoekfunctie van dit board.

Wees bij het plaatsen van een bericht op sat4all vooral duidelijk. Gebruik een duidelijke onderwerptitel en omschrijf je vraag of opmerking ook zo duidelijk mogelijk. Hiermee blijft het board overzichtelijk en is het gemakkelijker om via de zoekfunctie doelgericht naar berichten van andere leden te zoeken.

Bij voorbaat dank voor je medewerking.


Ron
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Dat soort idioten "verhuist" dan naar Belgie waar ze wel iedereen uit mogen schelden, smaad mogen plegen en andere mensen openbaar door het slijk mogen slepen.

 

Mag dat in België ? wink

 

Ik vermoed dat je verwijst naar een site met .be achteraan in plaats van naar België in het algemeen.

 

Greets

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Paullo
Citaat:
Dat soort idioten "verhuist" dan naar Belgie waar ze wel iedereen uit mogen schelden, smaad mogen plegen en andere mensen openbaar door het slijk mogen slepen.


Mag dat in België ? wink
Greets

Ik vermoed dat je verwijst naar een site met .be achteraan in plaats van naar België in het algemeen.

Nou het mag daar wel, alleen kan het nu eventjes niet. cool
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Paullo
Citaat:
Dat soort idioten "verhuist" dan naar Belgie waar ze wel iedereen uit mogen schelden, smaad mogen plegen en andere mensen openbaar door het slijk mogen slepen.


Mag dat in België ? wink

Ik vermoed dat je verwijst naar een site met .be achteraan in plaats van naar België in het algemeen.

Greets

vervolg van antwoord in citaat
zo een antwoord vind ik als rasechte Belg met vele Nederlandse vrienden zeer ongepast , wij komen hier samen omdat we dezelfde hobby hebben , en onze kennis willen delen ongeacht welke huidskleur je hebt of in welk land je woont , verder schrijven hier toch allemaal in dezelfde taal ( dacht ik ) en als er dan eens een foutje gebeurt ( wat iedereen al eens kan overkomen ) dan moeten we er maar van leren , de moderators zullen ons er ons graag bij helpen , en zo houden zij het boeltje hier een beetje overzichtelijk en netjes ,

groetjes vanwege een BELG (besmet met het satsydroom)

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
zo een antwoord vind ik als rasechte Belg met vele Nederlandse vrienden zeer ongepast

 

Wat jij zeer ongepast vindt, begrijp ik eerlijk gezegd niet, maar dat zal ongetwijfeld aan mij liggen.

 

Hoewel ik eerder het idee heb, dat jij niet eens weet waar dit grapje over ging.

 

Greets

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: katwezel
Origineel bericht van: Paullo
Citaat:
Dat soort idioten "verhuist" dan naar Belgie waar ze wel iedereen uit mogen schelden, smaad mogen plegen en andere mensen openbaar door het slijk mogen slepen.


Mag dat in België ? wink

Ik vermoed dat je verwijst naar een site met .be achteraan in plaats van naar België in het algemeen.

Greets

vervolg van antwoord in citaat
zo een antwoord vind ik als rasechte Belg met vele Nederlandse vrienden zeer ongepast , wij komen hier samen omdat we dezelfde hobby hebben , en onze kennis willen delen ongeacht welke huidskleur je hebt of in welk land je woont , verder schrijven hier toch allemaal in dezelfde taal ( dacht ik ) en als er dan eens een foutje gebeurt ( wat iedereen al eens kan overkomen ) dan moeten we er maar van leren , de moderators zullen ons er ons graag bij helpen , en zo houden zij het boeltje hier een beetje overzichtelijk en netjes ,

groetjes vanwege een BELG (besmet met het satsydroom)


In feite heeft de beheerder niks verkeerd gezegd.Je snapt het gewoon niet, vermoed ik.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...