Ga naar inhoud


[enigma2] EPGimport plugin nederlandse epg voor 7 dagen.


arnoldl

Aanbevolen berichten

hallo all,

 

zoals in DEZE thread te lezen is , ben ik bezig geweest met de epgimport plugin.

 

Deze plugin is een tijdje terug door oudeis geschreven..

 

Ik heb de tv_gids grabber geupdate en wat kleine aanpassingen gedaan, en hij werkt nu helemaal naar tevredenheid.

 

Heb op de meeste nl zenders nu bijna 1 week data staan aan epg.

 

LET OP!!!

Werkt momenteel alleen met pli images.

er is een aanpassing nodig in de c++ enigma code, enkel pli heeft dat op dit moment.

Hopelijk volgen er meer.

 

Ik had het een en ander nog willen verbeteren en een mooie ipkg installer willen maken , maar wegens tijdsgebrek is dat er helaas nog niet van gekomen.

Mocht iemand zich geroepen voelen, het todo lijstje heb ik bijgevoegd :-)

 

Groeten , arnold.

 

 

p.s. Niet bij alle testgebruikers werkte het goed, dus garantie tot de deur.

 

epgimport.zip

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 339
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Fantastisch! Bedankt Arnoldl!

 

Meteen iets voor op de wish-list: ik vind het een beetje zonde dat al mijn dreamboxen ieder voor zich de data van het web halen. Dus ik heb het voor mijn DM7000s zo geregeld dat er centraal opgehaald wordt, en de xmltv bestanden op een share terecht komen waar alle dreamboxen bij kunnen. Die gebruiken het dan (in het geval van m'n DM7000s voor mv), en hoeven dan dus alleen de conversie van xmltv naar het interne formaar te doen (op een gezet tijdstip bv. een tijdje na het centraal ophalen).

 

Zo snel even door de source kijkend denk ik dat ik daarvoor de cronjob voor het ophalen weg kan laten op alle andere dreamboxen, en als ik dan /hdd/xmltv gebruik als mount point naar de share waar de gegevens centraal staan zouden de /etc/epgimport/*.dat files zo bruikbaar moeten zijn.

 

Ik hoop binnenkort eens tijd te hebben om daarmee te experimenteren...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: bartbnl

Zo snel even door de source kijkend denk ik dat ik daarvoor de cronjob voor het ophalen weg kan laten op alle andere dreamboxen, en als ik dan /hdd/xmltv gebruik als mount point naar de share waar de gegevens centraal staan zouden de /etc/epgimport/*.dat files zo bruikbaar moeten zijn.

Ik hoop binnenkort eens tijd te hebben om daarmee te experimenteren...


klopt , zou moeten werken.
op 1 box wel de cronjob voor het binnenhalen , op de andere enkel de plugin.

grtx , arnold
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Kopernikus
Hi,

Mooie plugin, net geinstalleerd.
Ik vroeg me af als het mogelijk was om hem op de usb stick te plaatsen i.p.v op de /hdd ? Of moet het script aangepast worden daarvoor?

Greetz,

Kopernikus


niet geprobeerd , zou moeten kunnen door het aanpassen van de dirs in :
/etc/cron/crontabs/root
/etc/epgimport/nl_tvgrab.dat

grtx , arnold
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: lightman
Hoi,

Installatie verloopt goed. Binnenhalen van data lukt ook.
Maar omzetten naar enigma, hoe doet ie dat.

De plugin epgimporter zegt "not implemented yet"

Maak je gebruik van de plugin ?

LM

De plugin is autoloading
, dus start vanzelf om de tijd ingesteld in de /etc/epgimport/*.dat bestanden.

grtx , arnold
Link naar reactie
Delen op andere sites

zou het niet mogelijk zijn dat iemand de binnengehaalde bestanden op een server zet zoals Henk Puister dat voor Topfield doet.

 

En zijn de eenmaal binnengehaalde bestanden nog steeds alleen toepasbaar binnen Pli?

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: bartbnl
De info op http://xmltv.assies.info/ lijkt gegeven de text die je vind als je doorklikt op de eerste link op die pagina van tvgids.nl af te komen. Moet mogelijk zijn om hiervoor ook .dat files aan te maken.


die file's zijn volgens mij rechtstreeks te gebruiken, enkel jammer dat er geen uitgebreide omschrijving wordt meegestuurd.

iemand nog andere xmltv bronnen??

edit:
eigenaar schrijft op zijn site dat hij ze met omschriving aanbied, heb hem mailtje gestuurd.
ff afwachten, als omschrijving er ook bij zit, zal ik de plugin aanpassen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor mij is de meerdaagse EPG vooral van belang om voor de hele week timers te zetten, die omschrijving lees ik zelden want ik weer wat ik op wil nemen.

 

Is er een manier om de files van die site van assies (voorbeeld: tv-20090102.xmltv.gz) in de Dreambox te krijgen.

 

Ik wil best een manuele upload doen als ik daar een meerdaagse EPG voor terug krijg, deed ik bij de Topfield ook altijd.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Neptunus
Is er een manier om de files van die site van assies (voorbeeld: tv-20090102.xmltv.gz) in de Dreambox te krijgen.
Op m'n dm7000s gebruik ik een scriptje dat dagelijks via cron aangeroepen wordt en dat xml2epg van oudeis gebruikt om de data klaar te stomen voor mv. Voor enigma2 zal het een kwestie zijn van een .dat file maken voor deze bron (en een extra cron jobje starten om de data elke dag op te halen via een scriptje dat de wget doet, en dan gunzipt, en evt. de files van de verschillende dagen samenvoegt tot 1 xmltv bestand). Zie ook de later toegevoegde opmerking van Arnoldl 2 posts terug.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...