Ga naar inhoud


[enigma2] EPGimport plugin nederlandse epg voor 7 dagen.


arnoldl

Aanbevolen berichten

ik kreeg via pm een vraag die mischien meer mensen hier zich afvragen....vandaar ook maar even hier hetzelfde antwoord.

 

vraag : wanneer kunnen we een update verwachten, het grabben duurt nu gewoon te lang.

 

het grabben van tv_gids duurt gewoon erg lang daar is niks aan te doen..

 

ik wacht op een andere xmltv bron die ik kan gebruiken..

ik heb contact gehad met de onderhouder van xmltv.assies.info en deze heeft toegezegd ca eind jan de info weer correct met info op oorde te hebben.

zodra dit het geval is, zal ik de plugin aanpassen om hier de info vandaan te halen...

tot die tijd zie ik weinig andere opties...

tenzij iemand bereid is webruimte ter beschikking te stellen waar deze plugin van kan downloaden..(ca 250kb per gebruiker per dag)..

 

grtx , arnold

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 339
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: Toxic[Q
]Laat maar komen!
Hang ze gewoon als attachment aan een reply in dit draadje en gebruik die URL.

Ron


ehh... volgens mij begrijpen wij elkaar verkeerd...
stel jij nou voor dat ik elke dag hier een attachment post in deze dan zeeeeeeer lange thread...
het gaat om het plaatsen van de xmltv bestanden die dus dagelijks door elke gebruiker gedownload moeten worden.

daarnaast weet ik niet hoe dat juridisch in elkaar steekt...
de data zal namelijk gegrabt worden van een site (tv_gids of de microsoft mediacenter epg site) en ter download gezet worden.
ik kan me voorstellen dat er copyright rust op die data...

grtx , arnold
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: arnoldl
daarom is deze plugin nou juist... smile

als dat zo al kon, had je geen plugin nodig.

deze plugin leest dus xmltv bestanden in enigma2.
in de huidige vorm worden deze xmltv gegrabt van tvgids.nl wat een zeer tijdrovend karwij is.
hier wordt een andere oplossing voor gezocht.


Dus "binnenkort" kan ik met pli m'n XMLTV files importeren (die al klaarstaan, overigens)? :-)

Ik heb begrepen dat er e.e.a. in enigma gepatcht moet worden, dus niet iets wat je zelf even doet. Ik heb wel een enigma-git-omgeving gemaakt, maar niet alles compileert lekker.

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: arnoldl

ik wacht op een andere xmltv bron die ik kan gebruiken..


Kijk even naar xmltv grabbers.

tv_grab_epg_data, deze gebruikt een niet-gratis bron, maar niet álles hoeft altijd gratis te zijn imho
tv_grab_c (even googlen), deze haalt gegevens op bij o.a. UPC
tv_grab_bleb en tv_grab_rt halen gegevens op voor de engelse zenders

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Erik Slagter

Dus "binnenkort" kan ik met pli m'n XMLTV files importeren (die al klaarstaan, overigens)? :-)

Ik heb begrepen dat er e.e.a. in enigma gepatcht moet worden, dus niet iets wat je zelf even doet. Ik heb wel een enigma-git-omgeving gemaakt, maar niet alles compileert lekker.


Nee , dat kan nu al , met de files van oudeis die aan bij de eerste post van deze thread staan..
als je zelf een xmltv bestand neerzet, hoef je de cronjob niet aan te maken, die is enkel voor het downloaden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Erik Slagter

Kijk even naar xmltv grabbers.

tv_grab_epg_data, deze gebruikt een niet-gratis bron, maar niet álles hoeft altijd gratis te zijn imho
tv_grab_c (even googlen), deze haalt gegevens op bij o.a. UPC
tv_grab_bleb en tv_grab_rt halen gegevens op voor de engelse zenders


ik zal er eens naar kijken , echter als de xmltv.assies.info site weer werkt zou dat de perfecte,snelste en eenvoudigste oplossing zijn.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: arnoldl
Origineel bericht van: Erik Slagter

Dus "binnenkort" kan ik met pli m'n XMLTV files importeren (die al klaarstaan, overigens)? :-)

Ik heb begrepen dat er e.e.a. in enigma gepatcht moet worden, dus niet iets wat je zelf even doet. Ik heb wel een enigma-git-omgeving gemaakt, maar niet alles compileert lekker.


Nee , dat kan nu al , met de files van oudeis die aan bij de eerste post van deze thread staan..
als je zelf een xmltv bestand neerzet, hoef je de cronjob niet aan te maken, die is enkel voor het downloaden.


Waar zet je die files in?

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Erik Slagter: epg importeren kan al bijna een half jaar. De patch voor Enigma zit al een hele tijd in PLi, en zoals het er naar uit ziet ook in de volgende Ronaldd.

 

Voor degenen die hun eigen image bouwen, aan 1 van mijn posts in deze thread hangt de benodigde patch. Bij twijfel, pm wink

 

- Ruud

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

smilesmilesmilesmilesmilesmilesmilesmilesmilesmilesmilesmilesmilesmilesmilesmilesmilesmilesmilesmile

BIG THANKS TO BUITER , voor het beschikbaar stellen van webruimte.

smilesmilesmilesmilesmilesmilesmilesmilesmilesmilesmilesmilesmilesmilesmilesmilesmilesmilesmilesmile

 

Ben net klaar met plugin aanpassen hierop.

Moet nog paar dingen doen en hoop dan snel de plugin te kunnen posten.

 

Origineel bericht van: arnoldl
als er iemand is die uit bijgevoegd bestand de references kan aanvullen.

 

de in tv_grab_nl_pytn.conf genoemde zenders welke niet voorkomen in nl_tvgrab.dat,

gaarne in nl_tvbgrab.dat aanvullen met de de refences die gevonden kunnen worden in lamedb.

 

pff snap ie het nog?

 

als je de bestanden in een texteditor bekijkt dan wordt het waarschijnelijk wel duidelijker.

 

mocht iemand zich hiertoe geroepen voelen, kan ik me op de andere dingen richten.

 

thanks , arnold

 

niemand??? crycrycry

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: arnoldl
smilesmilesmilesmilesmilesmilesmilesmilesmilesmilesmilesmilesmilesmilesmilesmilesmilesmilesmilesmile
BIG THANKS TO BUITER , voor het beschikbaar stellen van webruimte.
smilesmilesmilesmilesmilesmilesmilesmilesmilesmilesmilesmilesmilesmilesmilesmilesmilesmilesmilesmile

Ben net klaar met plugin aanpassen hierop.
Moet nog paar dingen doen en hoop dan snel de plugin te kunnen posten.

Origineel bericht van: arnoldl
als er iemand is die uit bijgevoegd bestand de references kan aanvullen.

de in tv_grab_nl_pytn.conf genoemde zenders welke niet voorkomen in nl_tvgrab.dat,
gaarne in nl_tvbgrab.dat aanvullen met de de refences die gevonden kunnen worden in lamedb.

pff snap ie het nog?

als je de bestanden in een texteditor bekijkt dan wordt het waarschijnelijk wel duidelijker.

mocht iemand zich hiertoe geroepen voelen, kan ik me op de andere dingen richten.

thanks , arnold


niemand??? crycrycry


Is er iemand die dit kan en wil? Ik begrijp helaas zelf te weinig van de materie maar ik zou het zonde vinden als het onderwerp nu zou stranden, ik heb het gevoel dat we er dichtbij zitten! Hulde aan de ontwikkelaars! smile

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...