Ga naar inhoud


[enigma2] EPGimport plugin nederlandse epg voor 7 dagen.


arnoldl

Aanbevolen berichten


  • Reacties 339
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

hohoho niet zo snel opgeven.

 

ten eerste werkt de epg bij mij nu perfect...maar ben er nog niet klaar mee..enkel beetje krap in tijd.

 

ben nog bezig met :

- ipgk installatie bestand

 

- bij een aantal gebruikers werkt het niet, het lijkt er op dat dit komt doordat de zender niet in het standaard favourittes bouqette staan.....ben ik nog aan uitzoeken-kom ik op terug

 

- zodra xmltv.assies.info weer compleet is met omschrijvingen(toegezegd eind jan) heb ik al half een complete versie die het daarvandaan download en importeerd in 1 stap van ca 1 min.

ipv downloaden 5 uur.

 

- aanvullen van ontbrekende service references.

(dit mag ook best iemand anders doen)

 

.....so more to come..

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou , vooruit omdat je zo aandringt :-))))

 

als er iemand is die uit bijgevoegd bestand de references kan aanvullen.

 

de in tv_grab_nl_pytn.conf genoemde zenders welke niet voorkomen in nl_tvgrab.dat,

gaarne in nl_tvbgrab.dat aanvullen met de de refences die gevonden kunnen worden in lamedb.

 

pff snap ie het nog?

 

als je de bestanden in een texteditor bekijkt dan wordt het waarschijnelijk wel duidelijker.

 

mocht iemand zich hiertoe geroepen voelen, kan ik me op de andere dingen richten.

 

thanks , arnold

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

op dit moment nog alleen voor pli...

 

er is naast de plugin ook een aanpassing nodig in de c++ code waaruit enigma gecompileerd is.

Deze aanpassing is tot nu toe enkel door pli meegenomen in de enigma code.

echter is het zeer eenvoudig voor imagebouwers om deze door oudeis geschreven code toe te voegen bij het maken van een image.

dus wie weet volgen er meer.

 

grtx , arnold

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Neptunus
Het mooiste zou het zijn als de bestanden ergens gedownload kunnen worden en dan via ftp in de dreambox zetten.


niemand houd je tegen oid op te zetten wink

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: arnoldl
Origineel bericht van: Erik Slagter
Volgens mij gaat dit allemaal over enigma1 terwijl het onderwerp enigma2 zegt?!


neehoor dit werkt enkel op enigma2..


Maar op enigma2 kun je nou toch juist geen xmltv importeren?

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

daarom is deze plugin nou juist... smile

 

als dat zo al kon, had je geen plugin nodig.

 

deze plugin leest dus xmltv bestanden in enigma2.

in de huidige vorm worden deze xmltv gegrabt van tvgids.nl wat een zeer tijdrovend karwij is.

hier wordt een andere oplossing voor gezocht.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hemertje
Origineel bericht van: Neptunus
Het mooiste zou het zijn als de bestanden ergens gedownload kunnen worden en dan via ftp in de dreambox zetten.


niemand houd je tegen oid op te zetten wink


Inderdaad, maar dan moet je wel verstand hebben van de materie en ik moet tot mijn schaamte bekennen dat ik niet weet waar eigenlijk de (MHW) epg bestaande worden geschreven in de Dreambox en op welke wijze deze worden getoond, alleen dat EPG.dat daarvoor zorgt.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas, epg.dat dient enkel als backup, en die wordt door deze plugin niet gebruikt, al wordt hij wel indirect gevuld wanneer Enigma afsluit.

 

Overigens, in aanvulling op wat arnoldl schreef, het is misschien makkelijker om een tooltje te maken dat de service referenties uit de enigma settings file haalt. Waar ik dan aan denk is een script dat als invoer een lijst van neemt van paren van <service en provider naam op sat> vs <identifier in xmltv bestand>. Daarmee wordt het bijhouden van de service referenties een stuk makkelijker (namen veranderen zelden, service referenties een stuk vaker).

 

 

- Ruud

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ruud,

 

de picons in standaard Enigma2 en in de huidige PLi Enigma1 images worden juist gelinkt naar de service referenties van de zenders, dit omdat veel zenderlijstbouwers de namen van de zenders handmatig wijzigen!

 

een korte uitleg over hoe deze opgesteld zijn vind je hier:

 

http://www.pli-images.org/modules/wiki/index.php?wakka=E1SoftwareDownloadsPlicons

 

 

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb even snel een simpel vb scriptje gemaakt die snel de service references genereert mbv de lamedb file.

 

lamedb in dezelfde directory als het script zetten. Heb de output van mijn eigen output er ff bijgedaan.

 

(niet uitvoeren op dreambox dus maar onder windows:

cscript test.vbs

 

)

vbs.zip

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, daar had ik niet aan gedacht. Ik zag juist het probleem dat zenders naar mijn idee te vaak van transponder wisselen. Dat een zender van naam verandert had ik nog niet meegemaakt, maar ik wissel dan ook nooit van zenderlijst.

 

Overigens was het niet mijn idee om de configuratie zo om te bouwen dat hij zendernamen gebruikt, maar alleen maar om een tooltje beschikbaar te krijgen dat het onderhoud van de referenties vereenvoudigt (de config blijft linken naar service refs). En als ik de post hierboven mag geloven, is dat er nu al wink

 

- Ruud

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...