Ga naar inhoud


[enigma2] EPGimport plugin nederlandse epg voor 7 dagen.


arnoldl

Aanbevolen berichten

He Arnoldl.

 

Super !! Werkt als een dolle. Ik heb nu voor 5 dagen EPG (Denk dat er niet meer info voor handen is bij tvgids). Das beter.

 

Het binnenhalen van de data doe ik wel op een linux server. De Dreambox kreeg het er te warm van.

 

Dank voor de moeite.

 

 

LM

-------------------------------------

hit any user to continue......

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 339
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: lightman
He Arnoldl.

Super !! Werkt als een dolle. Ik heb nu voor 5 dagen EPG (Denk dat er niet meer info voor handen is bij tvgids). Das beter.

Het binnenhalen van de data doe ik wel op een linux server. De Dreambox kreeg het er te warm van.

Dank voor de moeite.


LM


Zou leuk zijn voor hen die ook een linux server hebben draaien , om wat toelichting te geven hoe dit te doen met hun server.

DM7000s - DM500s - VU+ Duo met 250 GB HDD - WaveFrontier T90 + emp 8/1 - Rotor met 80cm schotel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen probleem.

 

Kopieer de volgende dirs uit de attachment na je linux server.

- etc\epgimport\*.* naar etc\epgimport\*.*

- hdd\xmltv\*.* naar etc\epgimport\xmltv\*.*

 

Zorg ervoor dat je een samba share gemount hebt in de dreambox.

 

Maak een crontab aan in je linux met:

 

0 5 * * * /usr/bin/python /etc/epgimport/grabbers/tv_grab_nl.py

--slowdays 7 --output {directory die gemount is in DB}/nl.xmltv

--cache /etc/epgimport/xmltv/tv_grab_nl.cache

--config-file /etc/epgimport/xmltv/tv_grab_nl_py.conf

 

Pas in nl_tvgrab.dat het pad aan. Moet het gemounte pad worden van linux server. Eventueel ook de tijd aanpassen voor inladen in enigma.

 

Let op volgens mij werkt het alleen bij pli !

 

Groet LM

-------------------------------------

hit any user to continue......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi,

 

Even de plugin getest, alleen duurt het bij mij erg lang om te grabben van tvgids, hij was dus gestart om 5 uur en als ik keek in de log om 8h30 was hij nog steeds bezig. Kan dit? Of moet ik de config aanpassen zodat hij wat minder kanalen grabt? Hij grabt er nu 31 en zat aan 19 om 8h30 volgens de log.

 

Verder alle lof aan allen wie hieraan heeft meegewerkt.

 

Greetz,

 

Kopernikus

Dreambox's 8000PVR Open PLi, 7020Si & 600PVR - CCcam 2.1.4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat kan, de grabber voor tvgids.nl haalt tig pagina's binnen (2 of 3 per programma), en bij elke pagina zit een variabele wachttijd. Deze wachttijd is er door de maker van de grabber ingebouwd, om tvgids.nl niet voor het hoofd te stoten.

 

Als het goed is zou de eerste keer lang kunnen duren, maar gaan de volgende keren een stuk sneller. Hiervoor moet wel de cache gebruikt worden, maar als het goed is zorgt de cron job daar al voor.

 

- Ruud

Link naar reactie
Delen op andere sites

zoals eerder al is aangegeven heeft er iemand al de gebrabt versie dagelijks online staan.

 

echter staan daar momenteel geen omschrijvingen bij.

heb de sitehouder al een mailtje gestuurd hierover.

 

stoor me ook aan de lange download tijd.

 

dus zal snel eens een scriptje schrijven om die reeds gegrabte versie te gebruiken.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: arnoldl
Origineel bericht van: bartbnl
De info op http://xmltv.assies.info/ lijkt gegeven de text die je vind als je doorklikt op de eerste link op die pagina van tvgids.nl af te komen. Moet mogelijk zijn om hiervoor ook .dat files aan te maken.


die file's zijn volgens mij rechtstreeks te gebruiken, enkel jammer dat er geen uitgebreide omschrijving wordt meegestuurd.



Hoe kan je die files rechtstreeks gebruiken? Met andere woorden hoe krijg die afzonderlijke files van de komende dagen in één .dat file en hoe krijg je het vervolgens voor elkaar dat de epg wordt getoond?

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even nog voor de duidelijkheid: het gaat om een xmltv.gz bestand voor iedere dag, die dienen te worden geconverteerd en te wordensamengevoegd tot één .DAT bestand, het .DAT bestand zou je dan eens in de pakweg drie dagen even handmatig moeten uploaden.

 

Zijn er mogelijkheden?

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

ze moeten NIET omgezet worden naar een .dat bestand.

 

de tv gids data wordt normaal omgezet naar een xmltv bestand welke in /hdd/xmltv/output wordt geplaatst.

 

het .dat bestand is om de plugin te vertellen :

-1- welk type bestand te importeren (xmltv)

-2- waar dit bestand te vinden (/hdd/xmltv/output)

-3- wanneer dit te importeren

-4- de zendernaam in het xmltv bestand te koppelen aan de zenders op de dreambox

 

als je dus het xmltv bestand download,uitpakt en hernoemd naar nl.xmltv en plaatst in /hdd/xmltv/output zou hij dus op de in .dat file gespecificeerde tijd geimporteerd moeten worden.

(wel eerst enigma herstarten na aanpassing van de .dat file)

 

nu staat er op de betreffende site al een scriptje om dagelijks de nieuwste te downloaden van zijn site.

ik hoop vandaag ff tijd te hebben dit aan te passen, zodat deze in de plugin te gebruiken is.

 

grtx , arnold

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: arnoldl
ze moeten NIET omgezet worden naar een .dat bestand.

de tv gids data wordt normaal omgezet naar een xmltv bestand welke in /hdd/xmltv/output wordt geplaatst.

het .dat bestand is om de plugin te vertellen :
-1- welk type bestand te importeren (xmltv)
-2- waar dit bestand te vinden (/hdd/xmltv/output)
-3- wanneer dit te importeren
-4- de zendernaam in het xmltv bestand te koppelen aan de zenders op de dreambox

als je dus het xmltv bestand download,uitpakt en hernoemd naar nl.xmltv en plaatst in /hdd/xmltv/output zou hij dus op de in .dat file gespecificeerde tijd geimporteerd moeten worden.
(wel eerst enigma herstarten na aanpassing van de .dat file)

nu staat er op de betreffende site al een scriptje om dagelijks de nieuwste te downloaden van zijn site.
ik hoop vandaag ff tijd te hebben dit aan te passen, zodat deze in de plugin te gebruiken is.

grtx , arnold


Vreemd, ik zie in mijn map media/hdd helemaal geen .DAT bestand staan?? confused

Maar hoe kan je dan meerdere dagen combineren? Er wordt voor iedere dag een xml bestand gemaakt.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi all,

 

Er wordt hier veel gepraat over het gebruik van tvgids.nl als je datasource voor EPG.

Echter persoonlijk vind ik de UPC website veel beter en uitgebreider !

Ook hier is een grabber voor geschreven, die XMLTV files genereert, die middels de plugin geimporteerd kan worden.

 

Meer info : https://www.caliban.org/ruby/xmltv_upc.shtml

 

Have fun !

 

DM800S - DM7000S - DM500S - 2x Triax 88cm - Strong DISEcQ H-H Motor SRT DM2100 - Triax TD(S) Multiblock

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Bram1nat0r
Hi all,

Er wordt hier veel gepraat over het gebruik van tvgids.nl als je datasource voor EPG.
Echter persoonlijk vind ik de UPC website veel beter en uitgebreider !
Ook hier is een grabber voor geschreven, die XMLTV files genereert, die middels de plugin geimporteerd kan worden.

Meer info : https://www.caliban.org/ruby/xmltv_upc.shtml

Have fun !


Heeft iemand het voor elkaar gekregen, ik krijg alleen tekst als ik de bestanden wil downloaden (overigens bovengenoemde site doet het niet, via google ben ik er wel gekomen.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

In minder dan een half uur waren alle zenders gedownload.

Niet voor iedere zender is 7 dagen EPG.

Ik heb nu een xml file van 8mb.

Ben nu de mapfile aan het maken. Dat is wel even een karwei !

 

DM800S - DM7000S - DM500S - 2x Triax 88cm - Strong DISEcQ H-H Motor SRT DM2100 - Triax TD(S) Multiblock

Link naar reactie
Delen op andere sites

zoek eigenlijk wel naar een oplossing die stand-alone op de dreambox werkt.

 

ik heb ook wel een pc 24/7 aanstaan in het netwerk die de xmltv download kan doen...echter veel mensen niet.

 

tenminste ik geloof niet dat deze upc grabber zonder meer op de dreambox zelf draait (ruby).

 

maar zeker een mooi initiatief...mocht je die mapfile klaar hebben..zou mooi zijn als je hem hier post..

 

grtx , arnold.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...