Ga naar inhoud


[enigma2] EPGimport plugin nederlandse epg voor 7 dagen.


arnoldl

Aanbevolen berichten

Nog eens geprobeerd, dit keer met Enigma in standby, en nu had hij in een minuutje de EPG bijgewerkt... Da's wel tricky, als hij de box om zeep helpt als-ie niet in standby staat...

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 339
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: Neptunus
OK, ik was aan het opnemen en wilde het even uitproberen maar ik krijg het init 4 commando niet voor elkaar, zie ik iets over het hoofd?

Ik log in met DCC (of met putty), ik krijg dan root@dm7025:~# te zien. als ik dan init 4 intoets krijg ik weer dezelfde root@dm7025:~# te zien, ik kan niet zien of iets is uitgevoerd maar ik zie geen epg.dat op de hdd staan.

Wat doe ik fout? (heb niet zoveel ervaring met telnet)


klopt na init4 zie je niks , behalve dat enigma is gestopt (dus opname weg als je aan het opnemen was).
daarna epg.dat plaatsen deze staat normaal op hdd of usb.
zoals al eerder gemeld mogelijk heet deze bij gemini gemini.epg.dat dan hernoemen.
daarna weer init 3 waardoor enigma weer opstart.


deze epg.dat is niet handmatig samengesteld , maar simpel een copie van mijn epg.dat (nadat deze door de plugin was gevuld).

handmatig uploaden zou kunnen, maar we hebben een dreambox geen topfield :-) we willen meer.
het doel is om dit automatisch te doen..via de plugin of een script....

moet vrij simpel zijn....
echter gezien de grote van epg.dat (gezipt ca 2mb) wil ik eerst eens kijken of ik hem niet vanaf xmltv kan aanmaken..
dat zou de download een stuk verkleinen...

grtx , arnold
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vannacht mijn box standby laten staan.

Vanmorgen keek ik of mijn epg bijgewerkt was, niet dus.

Na een reboot kreeg ik die tandwielen in beeld en een minuut later had ik epg tot vrijdag :), ik ben blij smile

Is het altijd de bedoeling een reboot te doen na een update?

 

Groet en bedankt,

Daskie

 

Dreambox DM500 & DM800 PLI Jade

EPG powered by MiLo en Rytec :-)

Technisat Multytenne twin (19E, 13E, 23E & 28E)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

werkt fantastisch met Pli, heb epg tot zaterdag nu.

Heb wel de glob.py en fnmatch.py moeten toevoegen.

Na instellen van de tijdstip van downloaden een reboot gedaan en perfect werken.

Helemaal te gek.

Bedankt Arnold en Oudeis.

wat mooi is dat.

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb epg tot en met donderdag, reuze handig voor het zetten van timers. Het is ook binnen een minuut voor elkaar.

 

De grote vraag is nu: kunnen de niet Pli gebruikers een dagelijkse epg.dat file van een server plukken zoals dat ook voor de topfield kan. Zie voorbeeld www.henkpuister.nl

 

Of zou het ook in andere images te automatiseren zijn?

 

Hoe dan ook: ik ben de ontwikkelaars zeer dankbaar, dit was echt een ontbrekende schakel en het grootste gemis van een dreambox.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het misschien weer mogelijk om een bijgwerkte installatie file te plaatsen, zodat we m via een telnet sessie kunnen installeren...?

 

Bvd

B17 smile

Receivers:Dreambox 920;Dreambox One. Sat's: 4.8°E, 9°E, 13°E, 19.2°E, 23.5°E, 28.2°E en Cable Ziggo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien nog een idee door E2 aan te passen waardoor je niet xmls en zo importeert maart simpelweg een epg.dat kunt downloaden en vervolgens je box een reload epg data te geven. Net zo iets als eigenlijk bij het reloaden van de settings gebeurt...

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
Misschien nog een idee door E2 aan te passen waardoor je niet xmls en zo importeert maart simpelweg een epg.dat kunt downloaden en vervolgens je box een reload epg data te geven. Net zo iets als eigenlijk bij het reloaden van de settings gebeurt...


dat zou het dan ook inderdaad moeten gaan worden, omzetten van xmltv naar de .dat file is niet simpel te doen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: arnoldl
Origineel bericht van: Littlesat
Misschien nog een idee door E2 aan te passen waardoor je niet xmls en zo importeert maart simpelweg een epg.dat kunt downloaden en vervolgens je box een reload epg data te geven. Net zo iets als eigenlijk bij het reloaden van de settings gebeurt...


dat zou het dan ook inderdaad moeten gaan worden, omzetten van xmltv naar de .dat file is niet simpel te doen...


Gaarne niet! (of niet ALLEEN dan).

Ik download (ZELF, gaarne...) mijn epg, daar komt xmltv uit en dat wil ik graag gebruiken, geen epg.dat file die iemand voor me voorkauwt.

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Erik Slagter

Gaarne niet! (of niet ALLEEN dan).

Ik download (ZELF, gaarne...) mijn epg, daar komt xmltv uit en dat wil ik graag gebruiken, geen epg.dat file die iemand voor me voorkauwt.


Zoas het er nu naar uitziet zal je dan een image moeten gebruiken met de patch (dus momenteel pli, waarsch. binnekort ronald)

Het omzetten van xmltv naar epg.dat kan wel , maar ik momenteel gewoon de kennis en tijd daar niet voor.

de aangedragen oplossing (voorgekouwde epg.dat) zal voor vele wel een prettige oplossing zijn, denk ik..
zo niet hoor ik het ook graag, dan hoef ik daar geen tijd in te steken..zelf gebruik ik pli en heb het dus niet nodig.

grtx , arnold
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...