Ga naar inhoud


[enigma2] EPGimport plugin nederlandse epg voor 7 dagen.


arnoldl

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: arnoldl
Origineel bericht van: Erik Slagter

Gaarne niet! (of niet ALLEEN dan).

Ik download (ZELF, gaarne...) mijn epg, daar komt xmltv uit en dat wil ik graag gebruiken, geen epg.dat file die iemand voor me voorkauwt.


Zoas het er nu naar uitziet zal je dan een image moeten gebruiken met de patch (dus momenteel pli, waarsch. binnekort ronald)

Het omzetten van xmltv naar epg.dat kan wel , maar ik momenteel gewoon de kennis en tijd daar niet voor.

de aangedragen oplossing (voorgekouwde epg.dat) zal voor vele wel een prettige oplossing zijn, denk ik..
zo niet hoor ik het ook graag, dan hoef ik daar geen tijd in te steken..zelf gebruik ik pli en heb het dus niet nodig.

grtx , arnold



Hoi Arnold,


ik gebruik Gemini, heb er voor de test wat dingetjes voor gebouwd om de epg.dat iedere nacht binnen te halen.
PLi is voor mij onder andere geen optie omdat daar nog wat Diseqc issues inzitten die bij Gemini opgelost zijn.
Dus als je de epg.dat blijvend aan wilt bieden dan ben ik je in ieder geval heeeel dankbaar!!!


mvrgr

1 x Vu+ Solo 2

1 x Vu+ Solo SE

1 x Vu+ Zero allen OpenPLi uptodate incl. EPG Team Rytec EPG data
Visiosat Big Bisat 28.2 23.5 19.2 13 9 4.8

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 339
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Doe mij maar een voorgekauwde kant en klare epg.dat!

 

Ik heb die binnen een minuut via DCC in de box en de informatie zoals ik die laatst in deze draad heb gedownload voldeed prima!

 

Bijkomend voordeel is dat deze file image onafhankelijk is.

 

Ik heb met de laatste download nu epg tot en met donderdag, als die epg zo eens in de twee a drie dagen ververst zou kunnen worden zou dat voldoende zijn.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: metoo
werkt fantastisch met Pli, heb epg tot zaterdag nu.
Heb wel de glob.py en fnmatch.py moeten toevoegen.
Na instellen van de tijdstip van downloaden een reboot gedaan en perfect werken.
Helemaal te gek.
Bedankt Arnold en Oudeis.
wat mooi is dat.


Ik heb ook bovenstaand eens geprobeerd met Pli maar helaas blijft bij mij de epg tot woensdag zichtbaar en niet verder.
dus tijd ingesteld op 20:35 en reboot gedaan, ik merkte wel dat ie op dat tijdstip wat langzamer werd doordat ik toevallig in het menu bezig was maar daarna geen verandering te zien in de epg, ook niet na een enigma2 restart.
wat kan ik nog proberen? of waar staat de epg.dat ergens?

~~Rytec Team~~

VU+DUO OpenPli-TVV-Pana TH42-PV700

VUSolo,DM7025+,DM500

*Pli/Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MiLo
Origineel bericht van: arnoldl
...naar de debug output kijken...


Waar vind ik die?


import tijd instellen van over ca 3 min
telnet :
init 4
enigma2

nu komt alle debug output van enigma voorbij,
handig is om op je telnet venster rechtermuisknop -> eigenschappen -> indeling -> schermbuffergroote -> hoogte -> 3000
kan je nog eens terugscrollen..

afsluiten door cntr-c of enigma afsluiten op dreambox
daarna
init 3

grtx , arnold
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb een boeket favorieten die is niet leeg maar idd ook favourites die standaard erin zit die wel leeg is ja.

Maar ik zag nu wel dat de epg tot zaterdag goed is maar niet op de Belgische zenders.

~~Rytec Team~~

VU+DUO OpenPli-TVV-Pana TH42-PV700

VUSolo,DM7025+,DM500

*Pli/Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Rytec
ik heb een boeket favorieten die is niet leeg maar idd ook favourites die standaard erin zit die wel leeg is ja.
Maar ik zag nu wel dat de epg tot zaterdag goed is maar niet op de Belgische zenders.


Zou het kunnen dat de xmltv die de epgimport download de epg gegevens van de Belgische zenders niet bevat?

~~Rytec Team~~

VU+DUO OpenPli-TVV-Pana TH42-PV700

VUSolo,DM7025+,DM500

*Pli/Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Rytec
Origineel bericht van: Rytec
ik heb een boeket favorieten die is niet leeg maar idd ook favourites die standaard erin zit die wel leeg is ja.
Maar ik zag nu wel dat de epg tot zaterdag goed is maar niet op de Belgische zenders.


Zou het kunnen dat de xmltv die de epgimport download de epg gegevens van de Belgische zenders niet bevat?


net gekeken, welke bedoel je dan..een , ketnet/canvas , vtm , 2be en vt4 staan erin...dat zijn belgen toch.
weet niet tot hoever ik die heb, maar die zouden erbij moeten staan.

grtx , arnold
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: arnoldl
Origineel bericht van: Rytec
Origineel bericht van: Rytec
ik heb een boeket favorieten die is niet leeg maar idd ook favourites die standaard erin zit die wel leeg is ja.
Maar ik zag nu wel dat de epg tot zaterdag goed is maar niet op de Belgische zenders.


Zou het kunnen dat de xmltv die de epgimport download de epg gegevens van de Belgische zenders niet bevat?


net gekeken, welke bedoel je dan..een , ketnet/canvas , vtm , 2be en vt4 staan erin...dat zijn belgen toch.
weet niet tot hoever ik die heb, maar die zouden erbij moeten staan.

grtx , arnold


vijf TV en Vitaya staan er nog niet bij in je xmltv.dat maar dat is het ergste nog niet, ik vraag me enkel af waarom die anderen die er nu wel al in staan niet geupdate worden.

~~Rytec Team~~

VU+DUO OpenPli-TVV-Pana TH42-PV700

VUSolo,DM7025+,DM500

*Pli/Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: arnoldl
Origineel bericht van: Rytec
Origineel bericht van: Rytec
ik heb een boeket favorieten die is niet leeg maar idd ook favourites die standaard erin zit die wel leeg is ja.
Maar ik zag nu wel dat de epg tot zaterdag goed is maar niet op de Belgische zenders.


Zou het kunnen dat de xmltv die de epgimport download de epg gegevens van de Belgische zenders niet bevat?


net gekeken, welke bedoel je dan..een , ketnet/canvas , vtm , 2be en vt4 staan erin...dat zijn belgen toch.
weet niet tot hoever ik die heb, maar die zouden erbij moeten staan.

grtx , arnold


Ketnet/Canvas is de enige die wel epg data heeft tot zaterdag, de andere Belgische zenders hebben dit niet.
Ik heb net na wijziging downloadtijd de e2 herstart en dan werkt de download wel. dus je moet altijd na wijziging van .dat file e2 herstarten.
ik had namelijk een vastloper waardoor alle epg weer weg was en heb dus de tijd moeten wijzigen. hierdoor werd dus m'n vraag bevestigd dat die overige Belgen niet geupdate worden.
Deze blijven op NOW/NEXT staan.
Mss wil je eens kijken of deze wel goed in je xmltv bestand komen?

~~Rytec Team~~

VU+DUO OpenPli-TVV-Pana TH42-PV700

VUSolo,DM7025+,DM500

*Pli/Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: skippie1770
Een, ketnet, vtm, 2BE, vijf TV en VT4 en vitaya : dit zijn de belangrijkste


enkel ketnet,vtm,2be en vt4 worden door tvgids.nl geleverd.
de ontbrekende zijn nu toegevoegd...deze wordt vannacht verwerkt.

dus updates vanaf morgen zouden deze moeten hebben.

grtx
Link naar reactie
Delen op andere sites

## update ##

 

- time warp probleem, (helaas) deels opgelost.

- random optie toegevoegd (0-60 random vertraging op download om server te ontlasten)

- onbrekende lib's overbodig gemaakt (thans milo)

- plugin naam aangepast naar standaard

- text in pluginmenu verduidelijkt.

 

als je de oude al had geinstaleerd eerst verwijderen

ipkg remove xmltv-enigma2-importer

 

instaleren

ipkg install enigma2-plugin-extensions-xmltvimport_0.2_all.ipk

 

good luck..

 

enigma2-plugin-extensions-xmltvimport_0.2_all.zip

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...