Ga naar inhoud


[enigma2] EPGimport plugin nederlandse epg voor 7 dagen.


arnoldl

Aanbevolen berichten

In principe is dat mogelijk, maar de egpgimport plugin doet eigenlijk al niets anders. In plaats van het weg te schrijven naar een bestand wordt de epg data gewoon rechtstreeks (in tekstvorm) aan Enigma gevoerd, die het vervolgens intern bewaart.

 

Het enige nut van jouw voorstel is dat je misschien iets meer vrijheid hebt om bijzondere velden in te vullen. Denk daarbij aan taal, leeftijd, credits, etc, velden die met de huidige patch niet worden doorgegeven. Daarvoor moeten dan wel de converters worden aangepast.

 

Samenvattend: er is eigenljk geen verschil tussen het aanmaken van een epg.dat die op een of andere magische manier door Enigma2 wordt ingelezen, en de variant waarbij een plugin de data aanlevert. In beide gevallen moet de data ergens vandaan komen, geconverteerd worden, en moet Enigma een trapje krijgen om de import te doen.

 

Nog even expliciet antwoord op je laatste vraag: op het moment kun je de epg.dat vervangen, en dan zal de nieuwe ingelezen worden. Bedenk wel dat deze file _alleen_ wordt gelezen tijdens het opstarten van Enigma, en dan wordt verwijderd. Tijdens afsluiten wordt er een nieuwe epg.dat aangemaakt, en daarbij wordt een eventuele bestaande file gewoon overschreven. Om dit gedrag aan te passen is een aanpassing in het C++ deel van Enigma nodig (waarschijnlijk epgcache.cpp, ergens in lib/dvb/).

 

- Ruud

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 339
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Een voordeel van het aanmaken van een epg.dat file vind ik dat je na een reboot de data nog in de epg.dat hebt staan (als je in de enigma2.sh de file copieert ipv moved, op deze manier gebruik ik nu de e2_loadepg addon).

 

Een voordeel van het importeren zoals bij epgimport is dat je de dreambox niet hoeft te rebooten na de import maw de epg is direct zichtbaar.

 

Het mooiste zou een addon zijn die de epg exporteert naar een epg.dat file (net zoals, neem ik aan, enigma2, dat doet voor het restarten). Dan zou je ook de data die epgimport heeft geimporteerd veel sneller weer tot je beschikking hebben mocht de box vastlopen oid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je epg hebt geimporteerd via de epgimport plugin, staat die na een reboot ook in je epg.dat. De epg wordt namelijk rechtstreeks in de database van Enigma geduwd, en die database wordt tijdens het afsluiten van Enigma naar epg.dat weggeschreven. De file wordt dus geschreven als Enigma netjes wordt afgesloten, of dat nu voor een 'Enigma restart', shutdown, of reboot is.

 

Importeren via epg.dat is niet eens zo'n slecht idee als ik eerst dacht. Het grootste nadeel is dat er een patch voor Enigma nodig is, maar ook die zou niet zo groot moeten zijn. Zo lang die patch er niet is, kun je met de huidige plugin wel hetzelfde gedrag bereiken, door op regelmatige tijden de Enigma database te dumpen, bijvoorbeeld na elke import actie, of elke nacht. De manier om dat te doen is heel simpel: herstart Enigma wink (via cronjob of een plugin). Op die manier heb je altijd wel een redelijk verse epg als je onverhoopt Enigma hebt moeten afknallen.

 

Overigens gebruik ik zelf ook de truc om de een backup van epg.dat te maken tijdens het opstarten. Mocht ik geen epg.dat hebben, maar wel een backup, dan kopieer ik de backup terug, en dan hoop ik maar dat die recent genoeg is dat ik nog een paar dagen aan epg in de cache heb zitten. Iets dergelijks zul je ook moeten doen als je de epg.dat als import gaat gebruiken.

 

- Ruud

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

hmmm. de import zoals geschreven door oudeis en in deze plugin zit werkt het mooist....gelijk beschikbaar en wordt ook opgeslagen (indirect) in epg.dat, zodat na een reboot de epg ook direct beschikbaar is.

 

maar werkt enkel na een patch in enigma en nu dus enkel op pli.

 

voor andere gebruikers zou ik natuurlijk een gevulde epg.dat op de download locatie kunnen plaatsen en deze door een aanpassing in /usr/bin/enigma2.sh kunnen inladen tijdens een (her)start van enigma..

 

zou wel aardig moeten werken, zou ik denken...

ik ga eens kijken..

 

 

btw. zijn er al gebruikers die meer dan de twee reeds genoemde libs hebben moeten gebruiken bij installatie???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had ik nog niet aangedacht om zelf een export te maken. Kan dit gewoon door de /usr/bin/enigma2.sh aan te passen met zoiets als dit?:

 

Code:
[ -f /media/hdd/epg.dat ] && cp /media/hdd/epg.dat /media/hdd/ext.epg.dat[ -f /media/hdd/ext.epg.dat ] && cp /media/hdd/ext.epg.dat /media/hdd/epg.datLD_PRELOAD=/usr/lib/libopen.so.0.0 /usr/bin/enigma2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo op het oog zou dat moeten werken, ja.

Ga die regeltjes er bij mij ook maar weer eens inplakken. Ik dacht namelijk dat ik zoiets al had, maar blijkbaar heb ik dat er per ongeluk uitgesloopt wink

 

 

@arnoldl: op Pli jade (de oorspronkelijke, ja, ik loop achter wink ) werkt de epg.dat, ik heb daarmee info to vrijdag 6 februari.

 

- Ruud

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: arnoldl
ok wie kan testen of dit werkt liefst niet pli image

telnet naar dreambox
init 4
pak de epg.dat uit naar je hdd
init 3

kijk of je epg data hebt op de c+ zenders...


Ja dit werkt perfect onder nabilo, heb tot komende donderdag epg.

VU+ Ultimo 4K - DVB-C FBC - DVB-S FBC Tuners - VTI Image.

Dreambox 8000HD PVR - 2x DVB-C 2x DVB-S Tuners - OpenATV, Image.
Multi Focus Dish E85, 28,2E - 23,5E - 19,2E - 13E - 9E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: arnoldl
in bijgevoegde zip zitten alle lib's die ik heb, laat even weten welke je gebruikt dan doe ik die bij de volgende versie.
grtx , arnold


Hoi arnoldl

Ik heb de glob en de fnmatch erin gezet en krijg geen meldingen meer met het openen van het plugin menu.
In het menu staat de epg plugin er ook tussen maar... als ik die aanklik krijg ik "sorry, not implemented yet"
Ik gebruik de laatste Pli Jade met alle updates.

Groet
Daskie

Dreambox DM500 & DM800 PLI Jade

EPG powered by MiLo en Rytec :-)

Technisat Multytenne twin (19E, 13E, 23E & 28E)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...