Ga naar inhoud


[enigma2] EPGimport plugin nederlandse epg voor 7 dagen.


arnoldl

Aanbevolen berichten


  • Reacties 339
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Vanmorgen stond de box harstikke muurvast, net als gisteren, alleen stond hij dit keer gewoon in standby bij het ophalen.

 

De log kan ik dus niet aan, da's weg als ik moet rebooten door te dubbelklikken op de power toets.

 

'k Zal eens kijken of ik de log kan directen naar filetjes op de CF kaart of iets dergelijks. Niet dat dat zoveel gaat helpen, want andere threads kunnen ook niets doen als hij eenmaal in die status zit. En het probleem treed niet altijd op...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: arnoldl
Origineel bericht van: Erik Slagter

Gaarne niet! (of niet ALLEEN dan).

Ik download (ZELF, gaarne...) mijn epg, daar komt xmltv uit en dat wil ik graag gebruiken, geen epg.dat file die iemand voor me voorkauwt.


Zoas het er nu naar uitziet zal je dan een image moeten gebruiken met de patch (dus momenteel pli, waarsch. binnekort ronald)

Het omzetten van xmltv naar epg.dat kan wel , maar ik momenteel gewoon de kennis en tijd daar niet voor.

de aangedragen oplossing (voorgekouwde epg.dat) zal voor vele wel een prettige oplossing zijn, denk ik..
zo niet hoor ik het ook graag, dan hoef ik daar geen tijd in te steken..zelf gebruik ik pli en heb het dus niet nodig.


Ik begrijp nu nog steeds niet precies wat je aan het maken bent (van ... naar ...). Ik zelf gebruik PLi en ik zoek "iets" dat een xmltv-file kan inlezen, net als dat met mv op enigma1 kan. Gaat dat lukken met jouw plugin of niet?

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Arnold,

 

mooi werk hoor. Ik heb de nieuwe plugin erin gezet en uiteraard direct geprobeerd maar helaas krijg ik geen epg tot het weekend van één, VTM, 2B, VT4 (die andere komen er later bij zeker?)

Hoe zou dit kunnen? kun je eens de xmltv file nazien of daar wel al de data tot het weekend in zit?

 

~~Rytec Team~~

VU+DUO OpenPli-TVV-Pana TH42-PV700

VUSolo,DM7025+,DM500

*Pli/Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Neptunus
Origineel bericht van: arnoldl
Ik ben daarmee bezig...hoop dit snel te kunnen aanbieden.


Thnx mate! Goede ontwikkelingen, ik ben er erg blij mee! wink


Daar sluit ik me bij aan!!

mvrgr

1 x Vu+ Solo 2

1 x Vu+ Solo SE

1 x Vu+ Zero allen OpenPLi uptodate incl. EPG Team Rytec EPG data
Visiosat Big Bisat 28.2 23.5 19.2 13 9 4.8

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Rytec

mooi werk hoor. Ik heb de nieuwe plugin erin gezet en uiteraard direct geprobeerd maar helaas krijg ik geen epg tot het weekend van één, VTM, 2B, VT4 (die andere komen er later bij zeker?)
Hoe zou dit kunnen? kun je eens de xmltv file nazien of daar wel al de data tot het weekend in zit?


Bij mij werkt het wel, ik heg epg tot zaterdag op de belgen.
Kan het niet zo zijn dat de originele epg die binnen komt de boel weer overschrijft?

Daskie

Dreambox DM500 & DM800 PLI Jade

EPG powered by MiLo en Rytec :-)

Technisat Multytenne twin (19E, 13E, 23E & 28E)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Daskie
Origineel bericht van: Rytec

mooi werk hoor. Ik heb de nieuwe plugin erin gezet en uiteraard direct geprobeerd maar helaas krijg ik geen epg tot het weekend van één, VTM, 2B, VT4 (die andere komen er later bij zeker?)
Hoe zou dit kunnen? kun je eens de xmltv file nazien of daar wel al de data tot het weekend in zit?


Bij mij werkt het wel, ik heg epg tot zaterdag op de belgen.
Kan het niet zo zijn dat de originele epg die binnen komt de boel weer overschrijft?

Daskie


Ik heb speciaal hem niet op ned1 gezet zodat er geen originele EPG binnen kon komen dus enkel die van arnold.
Maar ik zal ook eens die zenders in de favourites zetten en testen.
is dit ook zo bij jou het geval?

~~Rytec Team~~

VU+DUO OpenPli-TVV-Pana TH42-PV700

VUSolo,DM7025+,DM500

*Pli/Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Daskie
Bij mij werkt het wel, ik heg epg tot zaterdag op de belgen.
Kan het niet zo zijn dat de originele epg die binnen komt de boel weer overschrijft?
Daskie


nee , tenminste dat is niet de bedoeling...
in de xmltv file staat het iig voor vt4 tot 8/2

probeer eens die zenders naar het fav. bouqette te verplaatsen..
zou niet moeten uitmaken, maar heb bij meerdere daar al problemen mee gezien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb nu zelf even een xmltv bestand aangemaakt en daarin als test zender "één" geactiveerd.

deze file haal ik binnen met jouw xmltv2.dat bestand en dat werkt prima!

~~Rytec Team~~

VU+DUO OpenPli-TVV-Pana TH42-PV700

VUSolo,DM7025+,DM500

*Pli/Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog een tip: zoek ook eens naar de tool mc2xml. Dit is een commandline tool (voor windows, linux en osx) dat data van microsoft mediacenter download en omzet naar xmltv formaat. Voordeel is dat dit echt verschrikkelijk snel gaat. Nadeel is dat niet alle zenders veel dagen epg hebben. Op dit moment genereer ik mijn eigen xmltv bestand op de volgende manier:

 

- ned1,2 en 3, sbs6, net5, veronica en nickjr genereer ik met tv_grab_nl

- de overige nederlandse zenders haal ik op met mc2xml (duurt nog geen minuut)

- de belgische zenders vt4, 2be, etc haal ik ook op mc2xml (meer dan een week data)

 

Nu heb ik drie apparte xmltv bestanden. Met de tool tvxb (even googelen wink ) kan ik deze drie bestanden samenvoegen tot 1 bestand. Als je dan voor tvxb ook nog even een ini-file zoekt voor de film1.x kanalen kun je deze ook on the fly toevoegen.

 

Het lijkt misschien veel werk maar ik heb alles in een script gezet dat elke dag wordt uitgevoerd dus geen omkijken meer naar wink

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...