Ga naar inhoud


[enigma2] EPGimport plugin nederlandse epg voor 7 dagen.


arnoldl

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: aardbeì
Origineel bericht van: Transpondertje
Heb het nu al een par keer doorgelezen en lees dat het ook werkt in gemini 4.0 !
Hoe te werk gaan met gemini 4 ?
Krijg het niet aan de gang frown
Thxs


Nou, 't gaat werken, Arnold is o.a. bezig de epg.dat structureel ter beschikking te stellen maar zover is het nog niet.

Zodra het zover is kun je die downloaden, uitpakken, hernoemen naar gemini.epg.dat en op de plek zetten waar deze hoort te staan (bij mij /media/hdd, kun je zien bij je EPG settings)
Bij de EPG settings heb ik MHW, Freesat en Private voor de zekerheid op "uit" ingesteld
Ik heb 2 keer getest ermee, gaat als volgt:

epg.dat ophalen > op juiste plek zetten
init 4 doen (enigma sluit af)
init 3 doen (enigma start weer op)

Dit gaat uitstekend


als je 't wilt scripten en via cron automatisch doen kan dat b.v. zo

date >> /tmp/epgupdate.log

rm /tmp/epg.zip

cd /tmp

wget http://<plek waar ie te vinden zal zijn>/epg.zip >> /tmp/epgupdate.log
unzip epg.zip >> /tmp/epgupdate.log
cp epg.dat /hdd/gemini.epg.dat

date >> /tmp/epgupdate.log
init 4
date >> /tmp/epgupdate.log
init 3
date >> /tmp/epgupdate.log


Let wel, ik ben absoluut geen linux-goeroe dus er zullen ongetwijfeld mensen zijn die 't beter kunnen wink



mvrgr


Ik heb in etc/epgimport drie .dat files staan.
heb ook bij de eerste xmltv.dat de tijd 5 min vooruitgezet tov de huidige tijd.
Maar na restart ben ik de weg kwijt frown

VU+-Ultimo4k + VU+-zero4K + Multibox 4k + 100cm 13-19-23-28 + 110cm Dish + SG2100

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 339
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: Transpondertje
Origineel bericht van: aardbeì
Origineel bericht van: Transpondertje
Heb het nu al een par keer doorgelezen en lees dat het ook werkt in gemini 4.0 !
Hoe te werk gaan met gemini 4 ?
Krijg het niet aan de gang frown
Thxs


Nou, 't gaat werken, Arnold is o.a. bezig de epg.dat structureel ter beschikking te stellen maar zover is het nog niet.

Zodra het zover is kun je die downloaden, uitpakken, hernoemen naar gemini.epg.dat en op de plek zetten waar deze hoort te staan (bij mij /media/hdd, kun je zien bij je EPG settings)
Bij de EPG settings heb ik MHW, Freesat en Private voor de zekerheid op "uit" ingesteld
Ik heb 2 keer getest ermee, gaat als volgt:

epg.dat ophalen > op juiste plek zetten
init 4 doen (enigma sluit af)
init 3 doen (enigma start weer op)

Dit gaat uitstekend


als je 't wilt scripten en via cron automatisch doen kan dat b.v. zo

date >> /tmp/epgupdate.log

rm /tmp/epg.zip

cd /tmp

wget http://<plek waar ie te vinden zal zijn>/epg.zip >> /tmp/epgupdate.log
unzip epg.zip >> /tmp/epgupdate.log
cp epg.dat /hdd/gemini.epg.dat

date >> /tmp/epgupdate.log
init 4
date >> /tmp/epgupdate.log
init 3
date >> /tmp/epgupdate.log


Let wel, ik ben absoluut geen linux-goeroe dus er zullen ongetwijfeld mensen zijn die 't beter kunnen wink



mvrgr


Ik heb in etc/epgimport drie .dat files staan.
heb ook bij de eerste xmltv.dat de tijd 5 min vooruitgezet tov de huidige tijd.
Maar na restart ben ik de weg kwijt frown


sry, ff een dingetje overgeslagen, de hier besproken plugin werkt niet met Gemini, alleen met PLi, voor Gemini4 moet je een epg.dat hebben en op de gewenste plek neerzetten

Arnold wil bij genoeg belangstelling denk ik die epg.dat wel structureel ter beschikking stellen, maar zover is het nog niet.

op 't moment staat er voor de test hier http://www.fortuin.nl/epg.zip een ingepakt epg.dat file



mvrgr

1 x Vu+ Solo 2

1 x Vu+ Solo SE

1 x Vu+ Zero allen OpenPLi uptodate incl. EPG Team Rytec EPG data
Visiosat Big Bisat 28.2 23.5 19.2 13 9 4.8

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: skippie1770
ik denk dat er genoeg niet-PLI gegadigden zijn die de moeite willen doen om de epg.dat wekelijks of regelmatig te downloaden, om als dusdanig op die manier van een volwaardige epg te kunnen genieten.


Echt wel
Sterker nog, als 't dagelijks zou kunnen zou nog mooier zijn, ik ben er iig op voorbereid, 't script + de cronjob zijn er klaar voor wink


mvrgr

1 x Vu+ Solo 2

1 x Vu+ Solo SE

1 x Vu+ Zero allen OpenPLi uptodate incl. EPG Team Rytec EPG data
Visiosat Big Bisat 28.2 23.5 19.2 13 9 4.8

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: aardbeì
Origineel bericht van: skippie1770
ik denk dat er genoeg niet-PLI gegadigden zijn die de moeite willen doen om de epg.dat wekelijks of regelmatig te downloaden, om als dusdanig op die manier van een volwaardige epg te kunnen genieten.


Echt wel
Sterker nog, als 't dagelijks zou kunnen zou nog mooier zijn, ik ben er iig op voorbereid, 't script + de cronjob zijn er klaar voor wink


mvrgr


script en cronjob zijn klaar zeg je, heb je ook iets klaar voor mensen die linux-onbekwaam zijn ? smile

Samsung QE55Q90R

VU+ ULTIMO 4K

Sonos Arc - Sonos Sub

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: skippie1770
Origineel bericht van: aardbeì
Origineel bericht van: skippie1770
ik denk dat er genoeg niet-PLI gegadigden zijn die de moeite willen doen om de epg.dat wekelijks of regelmatig te downloaden, om als dusdanig op die manier van een volwaardige epg te kunnen genieten.


Echt wel
Sterker nog, als 't dagelijks zou kunnen zou nog mooier zijn, ik ben er iig op voorbereid, 't script + de cronjob zijn er klaar voor wink


mvrgr


script en cronjob zijn klaar zeg je, heb je ook iets klaar voor mensen die linux-onbekwaam zijn ? smile



date > /tmp/epgupdate.log

rm /tmp/epg.zip

cd /tmp

wget http://<plek_waar_ie_te_vinden_zal_zijn>/epg.zip >> /tmp/epgupdate.log
unzip epg.zip >> /tmp/epgupdate.log
cp epg.dat /hdd/gemini.epg.dat

date >> /tmp/epgupdate.log
init 4
date >> /tmp/epgupdate.log
init 3
date >> /tmp/epgupdate.log



bovenstaande gaat werken, plaats het in /usr/script en zorg er met chmod 755 voor dat het uitvoerbaar is

cron Gemini = blue panel > Services/Daemons > Cron (enablen) > Settings > job toevoegen


Andere images cron, ik zou 't echt niet weten, dan moest ik erbij zijn wink

zoals je ziet drukt ie wat rudimentaire info in /tmp/epgupdate.log zodat ik 's-nachts niet mijn nest uit hoef om te kijken of ie gelopen heeft smile dat kun je dus ook weglaten als je 't niet hebben wilt door >> /tmp/epgupdate er nergens achter te kloppen.

Ik wil 't dingetje zodra Arnold epg.dat structureel aanbiedt wel als attachment aan een posting toevoegen maar dat nu doen levert een hoop gedoe op omdat het e.e.a. v.w.b. epg.dat nog niet vaststaat wink


mvrgr

1 x Vu+ Solo 2

1 x Vu+ Solo SE

1 x Vu+ Zero allen OpenPLi uptodate incl. EPG Team Rytec EPG data
Visiosat Big Bisat 28.2 23.5 19.2 13 9 4.8

Link naar reactie
Delen op andere sites

En als je het script niet begrijpt: het handmatig invoeren van de hernoemde gemini.epg.dat is binnen een minuut gepiept en mijn ervaring is is dat je dat niet iedere dag hoeft te doen, ze eens in de twee a drie dagen is voldoende.

 

Als het bestand om de één of andere manier niet via download beschikbaar komt ga ik echt switchen naar Pli want ik kan het nu al niet meer missen (ik zet erg veel timers).

 

Probleem alleen is dat ik met Pli de mounts niet zo voor elkaar krijg als met Gemini.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik vind het ook écht super maar nog steeds een mankement dat één tv en vijf tv geen meerdaagse epg hebben op dit moment. Dat is wel spijtig.

 

p.s. ik zit er niet mee in om het handmatig te doen, want het script zie ik niet zo zitten, ik ben echt een leek op dat gebied.

Samsung QE55Q90R

VU+ ULTIMO 4K

Sonos Arc - Sonos Sub

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Neptunus


Probleem alleen is dat ik met Pli de mounts niet zo voor elkaar krijg als met Gemini.


Dan heb je lang geen PLi meer gehad, is zeker met de nieuwe DMM plugin automounter/networkbrowser een fluitje van een cent.
Die plugin is nog beta en te vinden in het DM8000 VIP forum.
Maar ook zonder die plugin gaat het goed, laat ander maar horen waar het fout gaat.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik draai momenteel de laatste pli jade2, gaat goed,

die epgimport werkt goed maar ik maak zelf m'n xmltv bestand aan vooraf op m'n linuxserver.

Wat ik me wel nog afvraag is wanneer tvgids.nl zijn data update want na vannacht heb ik nog steeds maar tot dinsdag.

~~Rytec Team~~

VU+DUO OpenPli-TVV-Pana TH42-PV700

VUSolo,DM7025+,DM500

*Pli/Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had ik gisternacht ook, tijd naar 1500 gezet. Weer geen update.

Tijd staan nu op 1800, gaat het wel goed. Heel vreemd.

 

Zie trouwens het voordeel nog steeds niet, buiten dat je enkele dagen meer EPG hebt. Info bij de meeste films staat nog steeds niks.

VU+ Duo2 - PrismCube

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Harley
Had ik gisternacht ook, tijd naar 1500 gezet. Weer geen update.
Tijd staan nu op 1800, gaat het wel goed. Heel vreemd.

Zie trouwens het voordeel nog steeds niet, buiten dat je enkele dagen meer EPG hebt. Info bij de meeste films staat nog steeds niks.


Dat is maar afhankelijk van hoe je het gebruikt, als je erg veel opneemt is het reuze makkelijk timers voor een hele week te zetten, dan vergeet je niets, ik kijk zelden of nooit naar beschrijvingen.

Voor mij was het ontbreken van een meerdaagse epg hét gemis van een dreambox t.o.v. een topfield.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

zoals ik zei maak ik m'n eigen xmltv bestand aan van tvgids.nl dus ik vrees dat daar de oorzaak zit. maar op de site zelf kun je ook maar de programma's zien t/m zondag.

zijn er nog andere sites waar je dit van kan grabben en mss mits een kleine wijziging in de programmacode we ze daar kunnen halen?

~~Rytec Team~~

VU+DUO OpenPli-TVV-Pana TH42-PV700

VUSolo,DM7025+,DM500

*Pli/Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...