Ga naar inhoud


[enigma2] EPGimport plugin nederlandse epg voor 7 dagen.


arnoldl

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Harley
Had ik gisternacht ook, tijd naar 1500 gezet. Weer geen update.
Tijd staan nu op 1800, gaat het wel goed. Heel vreemd.

Zie trouwens het voordeel nog steeds niet, buiten dat je enkele dagen meer EPG hebt. Info bij de meeste films staat nog steeds niks.


Voor mij zit het allergrootste voordeel er nog in dat ik die bientot meldingen kan missen als kiespijn wink

mvrgr

1 x Vu+ Solo 2

1 x Vu+ Solo SE

1 x Vu+ Zero allen OpenPLi uptodate incl. EPG Team Rytec EPG data
Visiosat Big Bisat 28.2 23.5 19.2 13 9 4.8

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 339
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: Harley
Kan je beter de info van de digitenne EPG pakken voor de plug-in. Is veel actueler. Kijk maar bijv maar even of je ook shrek2 morgenavond op sbs6 hebt in de EPG wink

Dat je geen verkeerde dingen gaat opnemen :D


Ja hoor, Shrek staat gewoon in de lijst, ik heb de hele week alles wat ik altijd opneem gewoon op kunnen nemen.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik krijg de MHW niet meer werkend met Nabilo 0.7, probeer al een paar dagen, het downloadt maar ik zie het niet in de lijst.

 

Prachtig initiatief dat de epg.dat voor meerdere dagen hier wordt geplaatst, maar toch mis ik nog de epg voor één en vijf tv.

Samsung QE55Q90R

VU+ ULTIMO 4K

Sonos Arc - Sonos Sub

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Arnoldl: zou je nog eens een ververste EPG.dat op de server willen zetten?

 

Zijn er gebruikers bij die deze plugin hebben draaien vanuit een Pli in barry-allen, dus niet vanuit de flash?

 

Indien ja: waar hebben jullie die plugin dan geïnstalleerd? confused

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ozoon image in flash en pli op de usb stick, plugin geïnstalleerd op de hdd. Werkt perfect!

2x VU+duo, Dreambox 7000s, Maximum E-85 Multifocus (28.2E/23.5E/19.2E/13.0E/4.8E/0.8W), Triax 64cm (45W-53E), Visiosat G3C (13.0/19.2/23.5/28.2). Op alle ontvangers draait de nieuwste OpenPli

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Neptunus

 

Ik doe het zo en werkt probleemloos :-)

 

- DM image in flash

- usb stickje plaatsen voor image

- barry allen installeren

- daarna pli met barry installeren op USB

- O,ja dan ff remote RC device bij dm8000 op RC2( setup wizzard BA )

- daarna reboot en met barry allen PLI starten

- als pli loopt , enigma2-plugin-extensions-xmltvimport_0._all.ipk in /tmp zetten ( ftp'en )

- dan ipkg install enigma2-plugin-extensions-xmltvimport_0.2_all.ipk ( telnet )

- daarna ff tijd aanpassen in xmltv.dat ( bijv huidige tijd plus 5 minuten )

- dan init 4 ( enigma 2 stopt ) en gelijk weer init 3 Engima2 start weer

- en dan zal na de ingevoerde tijd in xmltv.dat de EPG worden binnen gesleurpt , je ziet ff tandwieltjes draaien

 

Succes

 

Bram

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

vraagje aan de PLi gebruikers, verschijnt er bij jullie bij gebruik van de plugin automatisch de epg.dat of moet daar nog wat speciaals voor gebeuren?

 

Ik vraag dit omdat ik erover denk om gewoon 's-nachts een reboot naar PLi te doen, epg.dat aan laten maken en dan weer een reboot terug naar Gemini, mede omdat ik toch zal moeten rebooten, steeds herstarten van Enigma levert me een instabiele box op...

 

 

mvrgr

1 x Vu+ Solo 2

1 x Vu+ Solo SE

1 x Vu+ Zero allen OpenPLi uptodate incl. EPG Team Rytec EPG data
Visiosat Big Bisat 28.2 23.5 19.2 13 9 4.8

Link naar reactie
Delen op andere sites

De epg.dat wordt geschreven als je enigma netjes afsluit, dus bijvoorbeeld met de afstandsbediening.

 

Automatisch ombooten zou je met Barry Allen kunnen regelen, die heeft commando's om een restart te doen en een bepaald image te booten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

oke oke ik head gezegd het niet te doen, maar stiekem kan ik het toch niet laten..

 

ben bezig om de plugin ook geschikt voor niet pli te maken , door hem gelijk naar (keuze) epg.dat te laten schrijven.

 

dus mischien moet je nog even wachten met je multiboot oplossing.

 

voor de liefhebbers, er staat weer een nieuwe epg.dat op www.fortuin.nl/epg.zip

hij zal iets minder compleet zijn, heb 1 of 2 dagen de plugin al niet draaien ivm de eerder genoemde aanpassingen.

 

 

grtx , arnold

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was bezig met het afsplitsen naar een background thread van de extractor. Dat gaat wel werken, wat ik niet weet is hoe ik met Enigma moet interfacen.

 

Heb nu een versie die ik ook gewoon op een Windows of Linux PC kan draaien, die slaat dan de echte EPGimport aan het einde even over.

 

Wat ik nu wil doen is een class maken die de data uitleest in de achtergrond, en die dan (uiteindelijk) de data oplevert. De plugin moet dan EPGImport zo gebruiken:

 

Code:
ei = EPGImport()# ...# Timer loopt afif not ei.running():  ei.start()if ei.ready():  ei.finish()  # Zet timer op volgende import eventelse:  # Zet de timer op 10 seconden...

 

 

In "finish()" wordt de data in de EPG cache geplaatst, die in de background thread is uitgerekend.

 

Ik ben er alleen nog niet uit hoe die timers werken, aan de code te zien snapt de eerste auteur dat wel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...