Ga naar inhoud


[TF7700/TF7710 HD PVR] Opgenomen programma bewerken?


Gast Richard B

Aanbevolen berichten

Gast Richard B

Kan ik bij een Topfield 7700 HD PVR, een opgenomen programma bewerken?

Dus bijvoorbeeld een stuk voor- of achteraan verwijderen zodat alleen het gewenste deel blijft bestaan. Ook eventueel de reclame er tussenuit wissen.

 

Bvd.

 

Richard

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nee, bewerken van de opnames binnen de TF is niet mogelijk.

 

Wat je wel kunt doen is om met de groene F2-toets een bladwijzer op elke gewenste positie aanmaken.

Als je de opname dan afspeelt kun je met de gele F3-toets naar de bladwijzers springen en daardoor de gewenste stukken overslaan.

Maar hiervoor moet je de opname eerst 1 keer doorlopen hebben en dat lijkt mij niet de bedoeling.

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo, zie onderstaand:

.Rec files 7710HDPVR branden op DVD of coderen naar andere formaten.

 

1. Van de opname op de 7710 een kopie maken.

Voor een snelle kopie, opname afspelen op 6x de snelheid en dan de opnameknop indrukken.

2. Download de kopie naar de computer middels LAN verbinding of USB Stick

3. Start Nero Vision 4 op

2. Kies voor DVD maken --> DVD-Video

3. Klik rechts op Videobestanden toevoegen

4. Kies onder bij bestandstype Alle bestanden

5. Ga naar de map waar het kopiebestand van de 7710 staat.

6. Kies voor Volgende, hier kan je ook een menu toevoegen maar hoeft ook niet.

7. Klik nog 2 x op volgende.

8. Klik op Branden.

9. Wil je nog niet branden dan kan je het bestand ook opslaan op de harde schijf.

10. Opgeslagen bestand kan je ook met Nero bewerken, bijv. reclames er tussen uit halen.

 

Coderen naar andere formaten.

1. Van de opname op de 7710 een kopie maken.

Voor een snelle kopie, opname afspelen op 6x de snelheid en dan de opnameknop indrukken.

2. Download de kopie naar de computer middels LAN verbinding of USB Stick.

3. Gebruik het programma Mpeg Streamclip for Windows Versie 1.2

Dit programma kan je free downloaden op www.squared5.com

4. Om met Streamclip te kunnen werken heb je ook nodig het programma

Quick Time Alternative 1.81.

Dit programma kan je free downloaden op www.freewareplaza.nl/downloads/24/226/

 

Ik heb dit uitgeprobeerd met opnames van Free to Air kanalen en CD kanalen en werkte goed.

 

Rebox 9000 HD, Loader 1.52 FW 1.10.05, Multytenne45, Philips 47PFL9705H/12, Onkyo TX-NR808, Harmony 1100

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sim50,

De topic starter vraagt niet hoe je een opname naar een DVD of ander formaat moet converteren maar vraagt of je met de TF de opname kan bewerken, dus jouw antwoord staat niet in relatie met de gestelde vraag.

Het lijkt me namelijk weinig zinvol om eerst de opname te downloaden en te bewerken om o.a. de reclame uit te filteren.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Richard B

In ieder geval allemaal bedankt voor de antwoorden. (De zoekfunktie had ik uiteraard gebruikt, maar niets zinnigs kunnen vinden)

 

Ik wilde inderdaad weten of er in de ingebouwde software van de ontvanger die mogelijkheid bestond. Over het aanpassen via de pc had ik wel iets gevonden, maar dat zocht ik dus niet. Het kon natuurlijk zijn dat dit met een update erin gekomen was. Jammer dat dit niet het geval is blijkbaar. Het lijkt mij namelijk een erg nuttige optie in een ontvanger als deze.

Ik ben nog zoekende naar een nieuwe ontvanger en de Topfield stond voorlopig bovenaan, maar inmiddels stijgt de Vantage HD8000s aardig in mijn lijstje. Ook de Humax Icord kan dit namelijk blijkbaar niet frown.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
...Dit VideoReDo is speciaal voor Topfield rec files geschikt zoals de maker zegt.

Sjaak,
Weliswaar is dit onderwerp enigszins off-topic want hier vroeg de topic starter niet naar maar ik ben nu toch wel even nieuwsgierig of dit programma ook de .REC files van de TF7700 naar MPEG converteert?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik gebruik ook het programma videoredo programma maar wat bij mij opvalt althans bij mij wanneer ik een rec fille convecteerd hij het programma niet volledig convecteerd is dat bij jullie ook zo nog thans geen fout melding

Topfield 7710 Technomate Wavefrontiere T90

Rebox RE8500-Xtrent ET900

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo SIM50

 

Ik heb je verhaal gelezen over bestanden van de harde schijf 7710 te halen en dan bewerken en terugplaatsen.

Dat doe je met Nero schrijf je. Ik heb Nero 7 maar die wil zich heel moeilijk laten installeren. Is ie eindelijk geïnstalleerd dan blijft de computer constant 50 tot 60% werken terwijl ik niets doe. Er weer afgehaald.

Is er een andere manier (programmaatje) om die bestanden te bewerken?

Graag ontvang ik een reactie.

 

Vriendelijke groeten

Geuze

 

 

Visiosat Big Satellite schotel met 10 quad LNB's voor Astra 1, 2, 3, Hotbird, 9 oost, 4.8 oost, 5 west, 31 oost, 42 oost; 1 Spaun 4-v. uncom. disecqschak. + 3 Spaun 4-v. disecqschak.; 1 Spaun 2-v. uncom. disecqschak. + 2 Spaun 4-v. disecqschak; 2 losse Spaun 4-v. disecqschak. Visiosat schotel 64 cm met duo LNB voor Astra 1 en 3; Triax prime focus 1.40 m. schotel, draaibaar met Echostar DVR 7000.

VU+ Ultimo 4k met 2 sattuners en harde schijf en ET7500 met SSD schijf, dit alles op Openpli.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...