Ga naar inhoud


Kwaliteit LNB's van merken als: Golden Interstar, Smart, Inverto, Best-Germany etc.


Funfreak

Aanbevolen berichten

In Duitsland zijn deze merken tegen veel lagere prijzen te koop, dan in Nederland. Omdat ik een aantal quad LNB's nodig heb, loont dit zeker.

 

Maar wat is de kwaliteit van merken als:

Golden Interstar, Smart, Inverto, Best-Germany , Edision?

Als voorbeeld:

Een Golden Interstar quad kost in Duitsland 21,80 euro.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb persoonlijk slechte ervaringen met Golden Interstar. Die gingen regelmatig kapot.

 

Op het moment gebruik ik Smart en Inverto en noodgedwongen Alps door de afmetingen. Maar het werkt nog steeds en het werkt goed.

VU+ Solo2,  Gibertini OP65 met Canal digitaal tripe LNB
28.5E - 23.5E - 19.2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Funfreak
In Duitsland zijn deze merken tegen veel lagere prijzen te koop, dan in Nederland. Omdat ik een aantal quad LNB's nodig heb, loont dit zeker.

Maar wat is de kwaliteit van merken als:
Golden Interstar, Smart, Inverto, Best-Germany , Edision?
Als voorbeeld:
Een Golden Interstar quad kost in Duitsland 21,80 euro.


Ik denk dat het niet zo is. Je moet maar eens goed rondkijken. Voorbeeld: Inverto single 5,25 euro.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Sla die "Golden Interstar(s)" maar over zou ik zeggen daar heb ik echt hele slechte ervaringen mee. Waren niet goed/helemaal niet goed aan de praat te krijgen (2 stuks geprobeerd) terwijl een "Smart titanium" op dezelfde plaats precies deed (en nog doet) wat ie moet doen (alles ontvangen en niet maar een deel).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Smart, Edision, ALPS, ik heb/had hier vanalles. Alleen een Edision quad had ik eens met één kapotte poort, die heb ik toen hier als triple LNB verkocht. whistle Ik heb echter ook andere Edision quads gehad die dan weer helemaal geen problemen gaven.

 

Golden Interstar weet ik zo nog niet, maar over het algemeen doe je een prima koop aan goedkope LNB's voor sterke satellieten. Wil je zwakkere satellieten ontvangen (b.v. Nilesat) of feeds, dan kan het lonen om meer geld in een LNB te stoppen.

 

Nederlandse winkels zijn inderdaad veelal duur, ik heb dan ook veel satspul in Duitsland gekocht.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het geluk gehad een inverto lnb te kunnen testen vooralleer ik de hele sat installatie aanschafte ( ik was al helemaal niet zeker of sat tv hier wel mogelijk was met 15 meter hoge bomen op goed 10 meter ) . zelfde schotel enz , maar met die inverto ( 0.3 dB ) was astra2 en hotbird een onbegonnen zaak vanwege die bomen . Ik heb nu die vizyon's , en daarmee totaal geen problemen . Op astra 2 haal ik zelfs meer sterkte met een 4 lnb opstelling dan met 1 enkele inverto op die sat ( op bbc tranponder nu 63% , inverto 55% op dezelfde receiver ) .

 

Die getallen in dB zullen wel een marketing trukje zijn ( net zoals de HD ready vermelding erop ), maar je kijkt beter niet op een eurotje wink.

 

vu+ ULTIMO, SAB titan II, triax 88 cm , multi feed houder triax , 4 vizyon quad lnb's 0,1dB , astra1,2,3, hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: W3ird_N3rd
Smart, Edision, ALPS, ik heb/had hier vanalles. Alleen een Edision quad had ik eens met één kapotte poort, die heb ik toen hier als triple LNB verkocht. whistle Ik heb echter ook andere Edision quads gehad die dan weer helemaal geen problemen gaven.

Golden Interstar weet ik zo nog niet, maar over het algemeen doe je een prima koop aan goedkope LNB's voor sterke satellieten. Wil je zwakkere satellieten ontvangen (b.v. Nilesat) of feeds, dan kan het lonen om meer geld in een LNB te stoppen.

Nederlandse winkels zijn inderdaad veelal duur, ik heb dan ook veel satspul in Duitsland gekocht.


Ik sluit mij aan bij deze uitleg.

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Ik zag vorige week op drdishtv dat ze een lnb afkoelde tot -30 enzo betere waardes kreeg . afgelopen week hebben wa tot -21 gehad , en zowaar 2 % meer op tvv transponder smile (nu bij -11 is het 1%).

vu+ ULTIMO, SAB titan II, triax 88 cm , multi feed houder triax , 4 vizyon quad lnb's 0,1dB , astra1,2,3, hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: smoking
Ik heb het geluk gehad een inverto lnb te kunnen testen vooralleer ik de hele sat installatie aanschafte ( ik was al helemaal niet zeker of sat tv hier wel mogelijk was met 15 meter hoge bomen op goed 10 meter ) . zelfde schotel enz , maar met die inverto ( 0.3 dB ) was astra2 en hotbird een onbegonnen zaak vanwege die bomen . Ik heb nu die vizyon's , en daarmee totaal geen problemen . Op astra 2 haal ik zelfs meer sterkte met een 4 lnb opstelling dan met 1 enkele inverto op die sat ( op bbc tranponder nu 63% , inverto 55% op dezelfde receiver ) .

Die getallen in dB zullen wel een marketing trukje zijn ( net zoals de HD ready vermelding erop ), maar je kijkt beter niet op een eurotje wink.

-------------------------------------------------------------
als het zicht van je schotel door bomen belemmerd wordt, los je dat niet op door 'n andere LNB te gebruiken???
maar dan zul je moeten snoeien, of je schotel verplaatsen.

gr. Wiel.

Door kennis delen, wordt men wijzer.

 

Dreamb720-Gibertini-125-MTI AP82-XT2N twin FTE DiMo 120+ Diseqc mot.

Philips HD ontvanger twin Duo lnb Triax 80 cm

Kathrein . Signaalmeter en Inp.reflectometer

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Ik heb nochthans niks weggedaan van die bomen ofzo , schotel staat ook op dezelfde plek , meer naar achter en dan was ze zichtbaar vanop straat , het zal ook wel net op het randje zijn , maar de inverto had problemen , met de huidige lnb's niet meer .

vu+ ULTIMO, SAB titan II, triax 88 cm , multi feed houder triax , 4 vizyon quad lnb's 0,1dB , astra1,2,3, hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een paar van mijn LNBs vervangen door Smart 0.2 db's en heb beter ontvangst dan vroeger.Ik bestel ook wel al het materiaal in Duitsland.Stukken goedkoper (50 % alleen op de LNB).Het volgende is een single smart voor de draaibare schotel.Veel gevoeliger.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier uren geprobeerd met die inverto , tevergeefs , paraplu voet is blijvenstaan , andere lnb erop , de ruwe afstelling was zo klaar . Maandag lag er +11cm sneeuw op de lnb arm , ook over de lnb's , die zagen de schotel visueel nietmeer . Ik heb alvast niet de moeite gedaan om de sneeuw te verwijderen , had amper 1 a 2% terugval in signaalsterkte ( kwaliteit bleef 95% , hoogste dus ).

 

klik

 

Zoals je ziet , alles behalve een vrij uitzicht , en alleen uitval gehad bij een zomers onweer dat van die kant komt , voor de rest niks . Ik heb ook geen speciale apperatuur gebruikt , een satfinder , da's alles ( dreambox 7000 gebuikt bij het africhten ).

vu+ ULTIMO, SAB titan II, triax 88 cm , multi feed houder triax , 4 vizyon quad lnb's 0,1dB , astra1,2,3, hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...