Ga naar inhoud


Verbod plasma TV Europa?


ceesv

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: ceesv
Spitsnieuws

Bron Spitsnieuws.

Verbod Plasma-tv dreigt.

De plasma-tv dreigt door de EU te worden verboden. Reden: het apparaat zou teveel stroom verbruiken.
.


het voorstel gaat niet over ALLE maar ENKELE TYPE's dewelke echte stroomvreters zijn , de meeste plasma's gaan interactief om met het verbruik en zouden niet onder het voorstel vallen , het gaat voornamelijk over EXTRA grote schermen

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 80
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: maja
Hoe je het ook bekijkt een plasma tv (zelfde grootte) heeft meer stroom nodig als een lcd tv. Kijk maar naar de technische gegevens van de apparaten.


Nogmaals; voor plasma wordt altijd het maximaal verbruik opgegeven (=volledig wit beeld en max contrast). Bij normaal gebruik, waar heldere en donkere beelden elkaar afwisselen, is het verbruik dus minder.
LCD gebruikt altijd evenveel stroom, ongeacht de beeldcontent. Uitgezonderd de types met LED aansturing, ook deze hebben een variabel verbruik.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ikzelf heb het vandaag ook weer gezien...Een best dure philips lcd (47 inch 47PFL7603D)Deze tv verbruikt ook 270 watt!!!...En het beeld valt vies tegen ten opzichte van mijn "Oude" panasonic plasma(th42pv500)...Wat mij het meest aan die tv stoorde was de slechte weergave van de kleuren en de kijkhoek...Maarja is mijn mening maar mijn philps K8(x26k176) uit 1972 verbruikt ook maar 380 watt en warmt de kamer ook nog eens.. Dit is een k8 voor de liefhebbers: http://marcelstvmuseum.com/folderx26k176/x26k176.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Gerard 76
Als het gaat om teveel energieverbruik dan is het logischer
om eerst al die grote auto's te verbieden,
met hun verbruik van <1 op 9
is dat veel belastender voor het milieu.

Het wordt tijd om dat verrotte europa de rug toe te keren! mad
Ja die komen dan weer wel grotendeels uit de eu die dure auto s dus dat is een beetje moeilijk verbieden.
De heren in Den Haag moeten dan ook naar een armzalig wagentje nog moeilijker eek

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Lemming
maar mijn philps K8(x26k176) uit 1972 verbruikt ook maar 380 watt en warmt de kamer ook nog eens.. Dit is een k8 voor de liefhebbers: http://marcelstvmuseum.com/folderx26k176/x26k176.jpg


Mooie bak die K8.Was je een half uur mee bezig om de convergentie op orde te krijgen.De kanaaltoetsen wilden ook wel eens uit de vergrendeling gaan.
Maar als de K8 met zijn 380W de kamer verwarmde, waar blijft de warmte (270W) van je LCD tv dan?
Gaat die terug het net in? :D

You can never solve a problem on the level on which it was created
Groeten, Jos
VU+DUO2-2-S2; 1xT/C; OpenATV 5.1; Logitech 700;Maximum E85 HB,A1,A2,A3

Link naar reactie
Delen op andere sites

OFF-Topic:

Origineel bericht van: Lemming
Dit is een k8 voor de liefhebbers: http://marcelstvmuseum.com/folderx26k176/x26k176.jpg
Wij hadden deze indertijd:

http://www.marcelstvmuseum.com/photoalbum41.html ,

door pa & ma gekocht in 1971 , ivm Frankrijk had die wel z'n nut smile

 

Ik had jaren later in m'n slaapkamer staan blush

 

Mijne TV nu , die doet het , ik kan toch nog steeds TV zien smile

Welk verbruik ?? Weet ik niet !!

 

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het complete waanzin wat ze nu weer zitten te bedenken. Laat ze zich nou eens bezig houden met zaken die wel haalbaar en nuttig zijn. Kan er zo een hele reeks opnoemen als we het over het milieu hebben. Het wordt in ieder geval steeds triester met al die malloten daar in de EU top.

 

Volgens mij is het puur een politieke en belangen kwesti dit hele verhaal, waar de burger weer het onderspit door delft. Straks gaan ze ons ook nog vertellen hoe vaak we nog een nummertje mogen maken met gebruik van condooms omdat rubber het milieu schaad. COMPLETE WAANZIN !!!

- GigaBlue Quad Plus / draaibaar via Vbox
- Jaeger Silent Gold Geotrack 107 H2H 36V
- Triax 120 cms. off set / Invacom 0,3 DB
- Satfinder Promax

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: satbakker
Straks gaan ze ons ook nog vertellen hoe vaak we nog een nummertje mogen maken met gebruik van condooms omdat rubber het milieu schaad.


hergebruiken wink
Link naar reactie
Delen op andere sites

wat een gezeur allemaal weer. Hoe haal ik de economie onderuit?? Alle plasma's die dan nog niet verkocht zijn op het stort .........is dat dan beter voor het milieu???

U wilt een scheet laten????? Eerst een milieu vergunning halen.......

 

BEMO(E)IZ(U)CHT

Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.
Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag gelezen Europa wil een nieuwe verbod . iedereen boven de 40 moet meer belasting betalen omdat ze langer leven en meer scheten laten en dat is slecht voor het milieu . wink

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 1 maand later...
  • Moderator

Vandaag uitgebreid in het journaal, dat het plasma verbod in europa er komt.

 

Mijn plasma gaat geld waard worden!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Sjaak, als iets verboden wordt, gaat de prijs over de kop.

Kijk maar naar de drooglegging in amerika, de coffeeshops in Nederland, en binnenkort de plasma schermen.

Ik ga er maandag meteen nog een paar halen, en koop dan meteen nog een pallet gloeilampen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv
Sjaak, als iets verboden wordt, gaat de prijs over de kop.
Kijk maar naar de drooglegging in amerika, de coffeeshops in Nederland, en binnenkort de plasma schermen.
Ik ga er maandag meteen nog een paar halen, en koop dan meteen nog een pallet gloeilampen.


Je boedoelt zeker een paar pallets met Plasma's :D
Alles wat mooi en lekker is komt een verbod op.

http://player.nos.nl/index.php/media/play/tcmid/tcm:5-491164/
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...