Ga naar inhoud


Het grote F1 2009 topic!


The Iron Maiden

Aanbevolen berichten

Klopt het dat Raikonen straf heeft gekregen voor het illegaal opwarmen van de banden TIJDENS het uitrijden van de pitlane :D

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 254
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Heiki ging voor een 1-stop strategie en dacht dat te realiseren door de tankinstallatie mee te nemen. :D

 

 

Wel stom dat zoiets (nog steeds) kan gebeuren btw...

Hoe moeilijk is het om een schakelaar/sensor in de vuldop van de auto te maken waardoor de auto niet weg kan rijden als de tankslang nog aanwezig is? Volgend jaar worden de pitstops waarschijnlijk nog voorspelbaarder nou tanken verboden wordt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als men met zulke onzinnige uitspraken komt kan men wat mij betreft ook niet rijden. wink

 

 

Button is geen kampioen geworden omdat ie de beste rijder is.

Hij is kampioen geworden omdat hij en zijn team de zaken over het hele seizoen gezien het beste voor elkaar hadden.

Neemt niet weg dat ie dit jaar de terechte kampioen is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
En die Jenson Button kan ik niet uitstaan, die kan niet rijden. shocked

Dat je 'm niet kunt uitstaan is prima, dat is een mening. Maar om hier als een vaststaand feit te presenteren dat hij niet kan rijden is ronduit kortzichtig en dom.
Eerstens kom je niet in de racerij als je niet kunt rijden.
Ten tweede kom je niet in de F1 als je niet tot de wereldtop behoort.
Ten derde win je geen 6 races en word je geen wereldkampioen als je niet bij de beteren (besten) in het veld hoort.

Met name dat laatste is in het geval van Button en Barrichello ook nog voor een deel toe te schrijven aan de betere auto met name tijdens de eerste races. Maar de auto is toch ook weer niet zo superieur dat bijv. Barrichello daarmee voor Vettel staat in het kampioenschap.
En een goede auto heeft iedere coureur nodig als hij races wil kunnen winnen. En helemaal om wereldkampioen te worden. Met een mindere auto wordt je gewoon geen wereldkampioen, hoe goed je ook bent. Kijk maar naar de eerste jaren van Schumi bij Ferrari!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Maar de auto is toch ook weer niet zo superieur dat bijv. Barrichello daarmee voor Vettel staat in het kampioenschap
Precies hier kan je aan zien dat een gemiddelde courreur niet genoeg is voor een wk titel wat barrichello is.

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Tja in de F1 kom je niet zomaar ( vroeger met een bak geld kwam je nog ergens ) maar nu niet meer heb ik het idee.

 

Button heeft met zijn auto dit seizoen toch iets goeds gedaan.

16 races gereden.

Van die 16 races heeft ie in 15 races in de punten gereden.

Dus de combinatie rijder met auto is toch goed te noemen dit jaar.

 

Dat Button niet de beste coureur is in het veld ben ik met Sjaak eens.

Hij is niet een coureur die aan een auto net die paar tiende per rondje extra kan geven.

Onder dat soort rijders scharen zich maar enkele.

 

 

Groetjes Alv

Visiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluiting
VU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
"Op 6 augustus 2006 behaalde hij pas zijn eerste Formule 1-overwinning op de Hungaroring in Hongarije pas na zijn 113e race.
De andere 6 overwinningen van de in totaal 7 overwinningen heeft hij pas dit jaar gehaald. "

En op één zo'n citaat baseer jij de uitspraak dat hij niet kan rijden. Dat vind ik veelzeggend.

Even de historie van Button doornemen kan ineens heel andere inzichten geven:
2000 debuut in F1 bij Williams naast Ralph Schumacher.
- 8e bij de rijders met 12 punten tegenover R.S. 5e met 24 punten.

2001 naar Benneton naast Fisichella.
- zeer slecht jaar voor Benneton met slechts 10 punten in het constructeurskampioenschap.

2002 Benneton wordt Renault en hij krijgt Trulli als teamgenoot
- 7e bij de rijders (Trulli 10e)

2003 overstap naar BAR naast Jacque Villeneuve
- J.V. wordt wegens tegenvallende resultaten vervangen door Sato
- in alle races waarin beide coureurs aan de finish komen eindigt Button voor zijn teammaat, m.u.v. de 1e race.

2004 beste seizoen ooit van BAR, 2e bij de constructeurs.
- pech voor Button dat nu het tijdperk Ferrari is aangebroken, 3e bij de coureurs
- Button haalt 10 podiumplaatsen, hij wordt 4x 2e en 6x 3e

2005 BAR scoort duidelijk minder dan in 2004
- Button haalt 36 van de 37 punten binnen voor zijn team.

2006 BAR wordt Honda en ze worden 4e bij de constructeurs
- Button haalt zijn 1e overwinning

2007 Honda zakt ver weg. Beide auto's samen scoren slechts 6 punten.
- voor het eerst sinds 2001 scoort zijn teammaat beter dan hij

2008 De Honda's gaan nog steeds niet noemenswaard vooruit, 14 punten bij de constructeurs.
- Button wordt wederom verslagen door Barrichello. Hij is niet meer gemotiveerd en denkt zelfs aan stoppen.

Wat er in 2009 gebeurde weten we allemaal.

Button is volgens mij echt geen coureur die net die laatste 1/10e seconde extra uit een wagen kan halen zoals de grootste namen in de geschiedenis van de F1. Maar om nou de conclusie te trekken dat hij "niet kan rijden omdat hij pas na 113 races zijn 1e overwinning boekt" is, zoals ik al aangaf, kortzichtig.
Draai het maar eens om. In die 9 seizoenen voor 2009 heeft hij de enige overwinning behaald van het team waarvoor hij reed. Of nog anders gezegd, geen enkele van zijn teamgenoten heeft in die periode een overwinning behaald.
Ik zou daaruit eerder de conclusie trekken dat hij vrijwel nooit de beschikking heeft gehad over een auto waarmee je races kon winnen.
Alleen in 2004 waren de BAR's echt goed, maar toen was Ferrari gedurende het hele seizoen net zo oppermachtig als Brawn in de eerste helft van dit seizoen. Hij werd toen best of the rest na de Ferrari-coureurs.
En in 2006 hadden ze een redelijke auto. Eigenlijk ook niet goed genoeg voor overwinningen, maar die kwam er dus toch in Hongarije.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals iTiSi al aangeeft, hij heeft gewoon minder punten gehaald dan Button. Dat is trouwens de makke van Barrichello altijd al geweest. Hij is geen slechte coureur, maar wel altijd de 2e rijder van het team waar hij zit. Hij heeft nooit voldoende kunnen presteren om de rol van 1e (belangrijkste) rijder over te nemen.

 

En aangezien Barrichello pas na 130 races zijn eerste wedstrijd won, is hij volgens jouw eigen theorie blijkbaar ook rekenkundig de mindere rijder t.o.v. Button die daar 'slechts' 113 races voor nodig had wink

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke, sorry, dat moest dus zijn na 125 races (i.p.v. 130) won Barrichello zijn eerste wedstrijd. Ik was even uitgegaan van 17 races per seizoen, maar blijkbaar waren er in die jaren vaak maar 16/seizoen.

 

Verandert echter niets aan de conclusie want ook 125 is nog steeds een stuk later dan die 113 van Button waar jij je uitspraak op baseerde.

 

Als ik als teamchef voor de keus zou staan: Button of Barrichello, dan wist ik het wel. Hangt namelijk af van de auto die ik te bieden heb.

Een gemotiveerde Button is beter dan Barrichello. Maar daar staat tegenover dat Button sneller zijn kop laat hangen. Dus om een trage auto aan de gang te houden (en te ontwikkelen) kun je beter Barrichello nemen. Als de auto goed genoeg is om races te winnen, of zelfs het kampioenschap, heb ik meer aan Button.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

O nee hoor, dat schat je toch fout in. Daar durf ik niet over te oordelen.

 

Als ik een karakterschets moet geven is die als volgt:

Volgens mij is Rubens iemand die er altijd weer in slaagt om zich op te peppen. Zelfs al is op voorhand duidelijk dat het niks kan worden, zoals de vorige 2 seizoenen.

Jenson laat zich alleen maar inspireren door een mogelijkheid op succes. In een goede auto rijdt Jenson goed, in een slechte auto interesseert het 'm geen biet waar hij eidigt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ook geen fan van button (wel van ross brawn) maar om resultaten te boeken heb je wel de juiste auto EN soms een portie geluk (lees samen loop van omstandigheden) nodig.

Dat button niet vaak/lang bij een top team heeft gereden zegt natuurlijk ook iets over zijn kwaliteiten/salaris eisen.

Heb je HET!!! dan kom je zowiezo bij een top team terecht.

Heb je het net niet helemaal kom je bij net niet teams die aardig mee kunnen draaien.

Sponsoren helpen je ook een héééél eind op weg.

Button heeft Engeland als sponsor achter de hand,lijkt mij knap invloedrijk.

Ondanks dat heeft hij niet veel/vaak bij echte top teams gereden met de bij behorende resultaten.

Gezien de suprematie van de Brawn auto`s,ze hadden dit vanaf de eerste 6 race`s zou het een blamage van Button zijn geweest als hij met zijn talenten het nog uit handen had gegeven.

 

HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...