Ga naar inhoud


Wat te doen? Internet abonnement KPN


Gast Johnny is good

Aanbevolen berichten

Gast Johnny is good

Ik heb altijd een internetplusbellen abonnement (6 mb) gehad van KPN. Bij een upgrade van 6 naar 8 mb is er iets bij KPN fout gegaan. De geleden schade is door KPN vergoed, maar heb wel een nieuw abonnement moeten afsluiten. Dit abonnement is op basis van 3 mb. Volgens KPN is 8 mb niet haalbaar en kunnen ze me tegemoet komen in de abonnementkosten en kosteloos vroegtijdig afsluiten. Via diverse postcodechecks worden er diverse snelheden aangeboden. Mijn concrete vraag is. Zal ik overstappen naar Telfort, Orange of XS4ALL? Wat is de stabiliteit van z'n 20 mb lijn?

De afstand van mijn huis tot aan de centrale bedraagt circa 3092 meter.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Citaat:
De afstand van mijn huis tot aan de centrale bedraagt circa 3092 meter.

 

20mb is voor jou niet haalbaar met deze afstand.

Hoe groter de afstand hoe instabieler je verbinding is op hogesnelheid.

Dus een goed advies kan ik je niet geven, zelf heb ik telfort 20mb en ben zeer tevreden over de snelheid hier.

Is rond de 16mb en telefonie werkt ook perfect hier.

Advies wat ik jou zou geven is rondvragen in de buurt en kijken hoe de ervaring is van de mensen die ongeveer even ver vanaf de centrale zitten als jou.

 

Vriendelijke groet,

Gekkenhuis

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Internet via de telefoonlijn verliest steeds meer terrein aan de kabel.

 

De geboden 20 mb wordt vrijwel nooit gehaald. En bovendien zit de telefoonlijn met 20 mb aan het maximaal haalbare.

 

Bij de kabel gaat de ontwikkeling verder met Docsis 3.0 en worden al snelheden gehaald van 100mbps.

 

Dus misschien is de kabel een optie voor je?

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je zo ver van de centrale woont en je wilt adsl dan moet je met een lage snelheid leven. Wat wel raar is dat als je bij KPN weg gaat en je neemt telfort dat de snelheid ineens verdubbeld. Ik krijg maar 7mb voor mijn 20€ maar wel stabiel over de zelfde lijn als voorheen kpn 3mb voor 35€.

Blij met mijn AZbox

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook altijd internet en bellen van KPN gehad, op zich prima, maar veel te duur. Nu heb ik Telfort (ook KPN) en na wat opstartproblemen/ storingen is het vrij stabiel. Snelheid van 20 Mb wordt niet gehaald, meestal zit ik rond de 12-13 Mb.

Met Orange of Xs4all heb ik geen ervaringen.

Internet via de kabel is ook een optie, vrienden van mij hebben eigenlijk nooit klachten hierover. Is wel duurder dan Telfort.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Johnny is good

Ik woon in een afgelegen gebied en heb helaas niet de mogelijkheid van de kabel. Verder wil KPN mij een 8 mb verbinding niet leveren, omdat ze die snelheid kunnen garanderen. KPN heeft geen 6 mb abonnement meer. Verder download ik veel via Eweka en wil dus het maximale uit de lijn halen. Ik neig naar Telfort. Ik zag namelijk dat zij als ADSL abonnement het meest verkocht werden. Uit de postcodecheck van Telfort blijkt dat ik 6 mb kan halen. Is Telfort van KPN?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onlangs is de prijs van Telfort omhoog gegaan en ze hebben een volstrekt oninteressante nieuwe "aanbieding" voor 4 mb ADSL.

 

Dus dan kan je wel aannemen dat het van KPN is. mad

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Telfort is KPN, op de meeste plaatsen levert Telfort via het netwerk van KPN. Voor de buitengebieden centrales geldt max 8 Mb (dus ook als je zowat in de centrale woont)

 

Rekordc

Easyvdr based VDR 1.7.29 server met als clients S100 & Kreatel vip 1710 / 1960 en hopelijk snel een Raspberry Pi

Link naar reactie
Delen op andere sites

mhoa, ik heb laatst bij iemand Telfort internet + vast bellen aangesloten en die woont meer dan 4,5km. van de centrale af.

voordat ik de aanvraag heb doorgevoerd heb ik telefonisch contact gehad met Telfort om een lijnmeting te laten uitvoeren want anders zie ik de bui weer hangen smile

die miep verzekerde mij dat zo rond de 8Mbps geen enkel probleem zou mogen zijn dus heb ik de aanvraag doorgevoerd met haar bewering (naam en toenaam) als referentie.

4 weekies later de zaak aangesloten, modem traint in op zo'n 7,9Mbps, upload zo'n 975kB.

 

het kan dus wel .....

 

 

 

merDe

deze ruimte is te huur
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Ome Merde

het kan dus wel .....


De fout die we in zulke gevallen maken is dat de postcode check de afstand naar de hoofdcentrale aangeeft.
In werkelijkheid staat er vlakbij een hulpkast omdat anders dat "buitengebied" geen betrouwbaar dsl aangeboden kan krijgen ivm de afstand. En al helemaal niet meer als er nog meer huishoudens in zo'n dorpje dsl af gaan nemen.

Heeft geen .... te maken met de provider maar alles met de infrastructuur. Iedere willekeurige andere provider kan deze speeds ook leveren. Alleen het prijskaartje verschilt!

Maar idd, lijnmeting is altijd verstandig in zulke gevallen wink
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Rekordc
Voor de buitengebieden centrales geldt max 8 Mb


De poorten in deze buitengebied centrales gaan niet verder dan adsl2 en zijn nog niet gewisselt voor adsl2+
Waar dat eventueel al wel (gedeeltelijk) gebeurt is worden ze gecapped om zo niemand voordeel te geven. De cap gaat er pas af als alle poorten dezelfde snelheid hebben.

Ik schat zelfs dat KPN niet eens aandurft om adsl2+ vrij te schakelen want in veel buitengebieden is de kabelkwaliteit dramatisch slecht. De omschakeling naar ADSL2+ zal voor veel aansluitingen instabiliteit veroorzaken.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor Amsterdammers is dat alles buiten Mokum wink

 

KPN kijkt alleen naar aantal actieve telefoonaansluitingen in de centrale.

 

In Heiloo veel 40+ bevoling... weinig jeugd.

 

In jaren 50 en 60 is de bekabeling met spoed in de grond gegooit.

(explosieve groei!)

Zal wel beroerde leidingen liggen met lekker veel lasjes.

 

Dat verklaard dus alles smile

 

Tenminste als mijn fantasie bij de werkelijkheid aansluit wink

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...