Ga naar inhoud


thunderbird mail uit windows importeren


Tonskidutch

Aanbevolen berichten

Hoi pinguins,

 

ik ken voor XP de mozzbackup om mail te backuppen en te restoren zodat je bij een nieuwe installatie je oude mailbox (ook firefox favorieten) terug kunt zetten.

 

dat is voor Linux niet mogelijk...

maar wel kan ik de windows C schijf zien en lezen in Linux

dus

de vraag: kan ik de mail van thunderbird XP kopieren naar de Linux mappen OF zelfs een en de zelfde mappen blijven gebruiken opdat en in windows en in Linux thunderbird dezelfde mail ziet/

 

chiao

Tonksidutch

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


oke, heb het overgezet...

 

middels copieren van de mail van C....blabla naar home/.... bla bla

 

maar mail die per pop3 wordt ingelezen in Linux zie je dan niet meer terug als je nadien in windows via thunderbird start

 

alhoewel er toch een instelling is in thunderbird om de mappen elders te zetten (op een share) zodat je vanuit beiden de mail volledig hebt

 

we zoeken verder en komen er ook gegarandeerd uit.

 

chiao

Tonskidutch

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zie je wel, een guru in the making! :D

 

Maar het "slimste" wat je kan doen is je mail lezen met een imap verbinding, niet met pop3. Als je imap gebruikt dan blijft de mail op de server staan, tenzij je het expliciet verplaatst naar een lokale folder of verwijdert.

Op die manier kan je met verschillende computers toch alle email blijven zien / lezen...

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik (ook) gewoon altijd POP3 en heb tot nu toe mijn "Thunderbird" emails altijd zonder problemen meegenomen!

 

Dit is ondertussen van windows naar linux (Mandriva) en weer verder mee genomen naar/op een netwerk share waar ik met de windows EN linux versie van Thunderbird (dual boot XP en Ubuntu) gewoon van de zelfde "mailbox" gebruik maak!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
heb begrepen dat je als user niet op ntfs kunt schrijven, dus het delen van dezelfde mappen op C zal wel niet kunnen.

bijgaand beeld van de twee mappen met thunderbird data...

chiao


Je kan gewoon een NTFS partitie mounten (ntfs-3g) en dan kan je er gewoon van lezen en naar schrijven.

Zie (een kleine cut and paste):
Code:
mount.ntfs-3g(8) - Linux man pageNamentfs-3g - Third Generation Read/Write NTFS DriverSynopsisntfs-3g volume mount_point [-o option[,...]]mount -t ntfs-3g volume mount_point [-o option[,...]]Descriptionntfs-3g is an NTFS driver, which can create, remove, rename, move files, directories, hard links, and streams; it can read and write files, including streams and sparse files; it can handle special files like symbolic links, devices, and FIFOs; moreover it can also read transparently compressed files.The volume to be mounted can be either a block device or an image file.Access Handling and SecurityBy default, files and directories are owned by the effective user and group of the mounting process and everybody has full read, write, execution and directory browsing permissions. If you want to use permissions handling then use the uid and/or the gid options together with the umask, or fmask and dmask options.Windows users have full access to the files created by ntfs-3g.If ntfs-3g is set setuid-root then non-root users will be also able to mount volumes.Windows Filename CompatibilityNTFS supports several filename namespaces: DOS, Win32 and POSIX. While the ntfs-3g driver handles all of them, it always creates new files in the POSIX namespace for maximum portability and interoperability reasons. This means that filenames are case sensitive and all characters are allowed except '/' and '\0'. This is perfectly legal on Windows, though some application may get confused. If you find so then please report it to the developer of the relevant Windows software. 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Oja, dat "meenemen" is dus nooit een export/backup geweest maar gewoon een copy van de "egcdk4xp.default" dir (die steeds en dus ook bij iedereen anders heet).

 

Als je de inhoud deze dir mee wil nemen naar een andere/nieuwe Thunderbird (het OS waar Thunderbird op draait maakt niks uit) doe dan het volgende:

 

- Bewaar je oude xxxxxxx.default dir ergens zodat je er later makkelijk bij kan.

- Installeer Thunderbird als dat nog nodig is.

- Start Thunderbird op en maak een dummy/tijdelijke email account aan. NOTE: Al neem je de echte email settings als voorbeeld kijk dan uit met email ophalen (doe dat dus niet) want we gaan de aangemaakte files straks weer overschrijven.

- Sluit Thunderbird

- Ga naar de nieuwe xxxNEWxxx.default dir (standaard in document en settings of waar je deze ook heb staan) en verwijder alles wat hier in staat.

- Copieer alles wat in de oude xxxxxxx.default staat naar de nieuwe xxxNEWxxx.default

- Start Thunderbird en alles zou weer moeten zijn zoals het ooit was.

 

[disclaimer: het is helemaal uit mijn hoofd dus zorg dat je nog even backup houdt wink ]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met IMAP ben je wel afhankelijk van de (email)ruimte die je op een server heb. Als je weleens wat (grotere) attachments binnen krijg en (veel) oude emails lang wil bewaren ook niet een handig systeem (voor IMAP over het internet)!

 

Kijk, al draai je thuis nu een eigen mailserver (heb ik!) en dan voor IMAP kiest is er nog wat van te zeggen maar zelfs dan kies ik nog voor mijn POP3 oplossing wat voor mij nl. net zo makkelijk is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...