Ga naar inhoud


DECT communicatie is gemakkelijk afluisterbaar


Kowalski

Aanbevolen berichten

Gast hummiesat

Nou ga je wel heel kort door de bocht Piet.

 

Televisie kijken is toch wel wat anders. Die uitzendingen zijn bedoeld om door een groot publiek te worden bekeken.

Het telefoongesprek van de buurman met zijn broer/zus/whoever is dat duidelijk niet.

 

En op het strand wiilen de dames ook bekeken worden anders gingen ze wel minder schaars gekleed.

 

Zolals jij het stelt heeft iemand die sokken draagt in zekere zin een sokken fetish...

Link naar reactie
Delen op andere sites


@hummiesat

 

En jij was een van de weinigen die vroeger geen scanner had staan en het toch wel interessant vond om te weten waar de politie of de brandweer weer naar toe moest ??

 

Kom nou even joh !

 

In ieder mens zitten zulke trekjes ( gewild of ongewild )

 

P2000 zit bijna bij iedere hobbyist op z,n computer.

 

En waarom als ik vragen mag ??

 

Piet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ikke wel...

 

Vroeger een scanner en nu P2000 bij calamiteiten. Hing vorige week nog een helicopter boven mijn huis..... met grote zoeklamp, wil ik toch graag weten wat er aan de hand is.

 

Helaas geen melding "or whatsoever" op de p2000 pagina....;-(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Piet,

een ziekelijke vorm bedoelde ik

een criminele vorm "aan de haal gaan met de verkregen gegevens" is strikt verboden

een hobby vorm is OOK strikt verboden, dat is geldend recht.

 

ik vergelijk het met de open voordeur (zoals ook tijden terug in een tv-spot van een ISP over hackers)

maar door die deur moet niemand ongevraagd naar binnen

er zijn drempels:

mijn en dijn

skimmen

hacken

surfen op andersmans wireless lan

telefoon aftappen of afluisteren

etc

 

waarbij de laatste per wet enkel met een bevel van de rechter mag <> door bepaalde instanties

 

dus niet door die voyeur

 

overigens die werden altijd gecorrigeerd door ouders / school / vrienden en collega's / en de maatschappij

 

dat je het niet zo nauw neemt met andermans zaken zal je maagzuur leveren als jezelf aan de beurt bent.

 

(wat gij niet wilt dat u geschiedt doe dat ook een ander niet)

 

om maar even een eeuwenoud gezegde te gebruiken.

 

zelf eb ik geeneens DECT

maar ik wordt witheet als dergelijke zaken verkocht worden zonder ervoor in te staan

 

dat moest er nog even bij...

 

chiao

The Voice Of Experience

Fatboy Slim

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)


En stel je eens voor als er een politie wagen of brandweer door jouw straat scheurt, heb je dan ook niet die drang en dat gevoel van goh wat zou er gebeurd zijn cry Of blijf jij dan lekker voor de buis zitten en naar je satellietontvanger kijken whistle



Ja natuurlijk want hij wilt al helemaal niet in de weg lopen,stel je voor. :D

Grt Rudie

 

Rebox 9000.

Logitech Harmony 900.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)


En stel je eens voor als er een politie wagen of brandweer door jouw straat scheurt, heb je dan ook niet die drang en dat gevoel van goh wat zou er gebeurd zijn cry Of blijf jij dan lekker voor de buis zitten en naar je satellietontvanger kijken whistle


wat dat ermee te maken heeft ontgaat me totaal
zoals je weet woon ik naast een brandweer kazerne
en ook dat zou er niets mee van doen moeten hebben.

kom jij dan maar eens voor de dag met argumenten die het acceptabel maken waarom ik bij jou een inbreuk mag doen op je privacy...

als we stellig blijven, dus de hakken in het zand, komen we nooit tot een vergelijk en/of uitwisseling van gedachten
maar je mengt nu bijbelse teksten en goed fatsoen (vandaar het gezegde) toch behoorlijk door elkaar
ik ben niet bijbels, ten overvloede moet ik zo iets ook nog hier als tegenargument schrijven
op menig ander moment in jouw sat4all lidmaatschap schreeuw je hulp, moord en brand
maar beseft niet wat je onder de mensen brengt

onder mekaar gezegd gezwegen en toch gesproken weet je drommels goed dat je niemand zijn privacy mag binnendringen / of je het nu aan regelgeving ophangt of aan je opvoeding.

The Voice Of Experience

Fatboy Slim

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
een ziekelijke vorm bedoelde ik
een criminele vorm "aan de haal gaan met de verkregen gegevens" is strikt verboden
een hobby vorm is OOK strikt verboden, dat is geldend recht.

ik vergelijk het met de open voordeur (zoals ook tijden terug in een tv-spot van een ISP over hackers)
maar door die deur moet niemand ongevraagd naar binnen
er zijn drempels:
mijn en dijn
skimmen
hacken
surfen op andersmans wireless lan
telefoon aftappen of afluisteren
etc

waarbij de laatste per wet enkel met een bevel van de rechter mag <> door bepaalde instanties

dus niet door die voyeur

overigens die werden altijd gecorrigeerd door ouders / school / vrienden en collega's / en de maatschappij

dat je het niet zo nauw neemt met andermans zaken zal je maagzuur leveren als jezelf aan de beurt bent.

(wat gij niet wilt dat u geschiedt doe dat ook een ander niet)

om maar even een eeuwenoud gezegde te gebruiken.

zelf eb ik geeneens DECT
maar ik wordt witheet als dergelijke zaken verkocht worden zonder ervoor in te staan


Beste Tonskidutch, als ik dit lees denk ik dat er bij jou een schroefje loszit wink


met een citaat van mezelf
en een irrelevante zinsnede kom je der echt niet

The Voice Of Experience

Fatboy Slim

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

doe ik, toch?

 

de berichten kunnen enkel off topic raken als we het niet over dat afluisteren hebben maar over persoonlijk getinte onenigheid.

 

na ja,

dat het al jaren bekent was dat DECT af te luisteren was en dus; volkstammen dan denken o wow dat moet ik ook kunnen beluisteren

dat was 't tikje off topic dat zinloze discussie met zich brengt

 

ik stop er dus ook acuut mee want de waarschuwing of het tegenmiddel, heeft geen enkel belang als men dit (afluisteren) koste wat koste wil blijven mogelijk maken en DOEN.

doei

The Voice Of Experience

Fatboy Slim

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ontopic:

Het was niet al jaren bekend dat DECT af te luisteren was. Integendeel, DECT, welke sinds 1992 in gebruik is, gold als de veilige opvolger van de analoge CT0 en CT1 telefoons, die wel met een simpele scanner waren af te luisteren.

DECT is namelijk digitaal, dus om te beginnen alvast niet met een simpele scanner af te luisteren. Bovendien zou met DECT gebruik worden gemaakt van versleuteling (encryptie).

 

Het was niet eerder dan 29-12-2008 (3,5 maanden geleden) dat Duitse onderzoekers openbaar hebben gemaakt dat DECT niet veilig is, want:

- Een aanzienlijk deel van de geteste DECT telefoons gebruikt géén versleuteling.

- Als er wel versleuteling wordt gebruikt, blijkt de versleuteling zwak te zijn, daardoor "makkelijk" te kraken.

- Opgeroepen telefoonnummers worden vaak onversleuteld verzonden (ook bij de encrypted telefoons).

- Het is mogelijk om een handset om te leiden naar een nep-basisstation (iets meer werk voor nodig).

- Het is mogelijk om te bellen op andermans basisstation (ook iets meer werk voor nodig).

 

DECT telefoons worden door tientallen miljoenen mensen gebruikt, ook in ons land. Door particulieren maar denk ook door instanties met gevoelige informatie zoals bijv. politiebureau's, belastingdiensten, apotheken, ziekenhuizen, advocaten, bedrijven en ga zo maar door. Heel veel gevoelige informatie ligt dus letterlijk op straat.

Nu kunnen we wel roepen: afluisteren, dat mag niet, dus het gebeurt niet. Maar het kan wel en ga er dus maar van uit dat het ook gebeurt. Nu misschien nog op kleine schaal, maar later ongetwijfeld op grotere schaal. Misschien door hobbyisten zoals luister- en zendamateurs die het een leuke hobby vinden om alles uit te ether te kunnen plukken (ook als er iets bij zit dat niet mag of etisch niet verantwoord is). Maar denk ook een (bedrijfs)spionnen of anderen met criminele gedachten.

 

Het is in mijn ogen goed dat deze schijnveiligheid van DECT telefoons aan de kaak wordt gesteld. Hoe beter dit bekend wordt, hoe beter iedereen zich bewust is dat men zeker geen gevoelige zaken over de (DECT) telefoon moet voeren. Beter nog: gebruik helemaal geen DECT telefoon, maar alleen een telefoon aan een draadje (er zijn dan weliswaar nog andere afluistermethoden maar dat voert buiten dit bestek).

Bedrijven die DECT telefoons maken worden hopelijk door de klagende consumenten gedwongen beter beveiligde (DECT) telefoons op de markt te brengen.

Met de voornoemde software en hardware kan men testen of de eigen telefoon afluisterbaar is. Dat men die apparatuur ook kan gebruiken voor etisch minder verantwoorde zaken is weliswaar juist, maar feit blijft: de echte oorzaak van het probleem ligt aan DECT, dus a.u.b. "don't shoot the messenger".

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...