Ga naar inhoud


[ALL] Nieuwe box kiezen is bést lastig! DM800? DM8000? Of toch ander merk??


Galgootje

Aanbevolen berichten

Beste mensen,

 

Als gebruiker van de DM500s ben ik wel iets gewend qua discussies over de diverse alternatieven, maar 't valt me op dat als 't over DM800's of 8000's gaat dat er nóg harder gediscussieerd wordt dan vroeger over Dm's.

 

Enfin, nu we thuis volledig Full HD zijn leek 't me een goed moment om eens over een nieuwe ontvanger te gaan nadenken. Heb gezocht, maar vind zo veel vragen en zo veel antwoorden over de DM800 en 8000 dat ik door de bomen 't bos niet meer zo goed zie.. Wie helpt me er doorheen? smile

 

 

Mijn wensenlijst is als volgt:

 

- Sat kijken op astra 23 / 19.2 en hotbird via de T-55.

 

- Opnemen naar m'n Qnap NAS en weer terugkijken

- DVD's streamen vanaf m'n NAS (doet de PS3 nu, maar die doet geen subs en geen DVD menu's enz..)

 

- Zo lekker mogelijk beeld (Full HD beamer / Full HD Braviaatje)

- Zo lekker mogelijk geluid (naar m'n Onkyo TX-SR 706)

 

We kijken thuis regelmatig series, die we van 'n nieuws-servertje trekken, subs ondersteunt de PS3 (die ze nu streamt) niet dus dacht ik er aan om zo'n NMT te kopen, zo'n Popcorn Hour A-110 of conceptronics full hd streamer.

 

Maarja, als er een (DM of niet DM) box is die dit allemaal al kan, dan laat ik zo'n NMT lekker achterwege.

 

Wie weet dé box die past bij mijn wensen?

 

Ben benieuwd wat voor flame-war we nu weer oproepen.... wink Zo is m'n vraag niet bedoeld, maar ik ken éérdere resultaten van vergelijkbare vragen... :-)

 

Mark

Groetjes,

 

Galgootje

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 36
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

ja wat let je om er een te kopen?

je test hem een weekje of vier

en bevalt ie niet verkoop je hem zonder centje pijn.

(met de big boy wellicht nog makkelijker)

 

zo heb ik dat getest...

en waarom niet?

 

ik voel me niet droevig en die koper ook niet.

chiao

 

overigens heeft een intensief geteste nieuwe dreambox nog meerwaarde ook, omdat alle kinderziekten en bugs reeds met aangepaste images en additieve ipkg's + drivers zijn verholpen.

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

veel hangt natuurlijk af van de beschikbaarheid van de 8000. Zolang deze box niet verkrijgbaar is, kan je deze toch moeilijk meenemen in de vergelijking.

 

Ik zit ook al maanden te wachten op de dreambox8000, maar blijkbaar kan ie niet worden geleverd. En ik heb ook geen zin om een voorbestelling te doen, want je weet niet de hoeveel wachtenden er VOOR jou zijn en je weet ook geen termijn wanneer het toestel zal worden geleverd.

 

Ik bestel alleen maar als hij gewoon leverbaar is. Hopelijk gebeurt dit snel...

dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47

visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28

TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ik bestel alleen maar als hij gewoon leverbaar is. Hopelijk gebeurt dit snel...

 

Spongebob,

 

dat wist ik niet eens dat je hem niet kunt krijgen

dan sluit ik me bij dat advies aan, enkel als iets leverbaar is koop ik.

 

maar ja dan kan Galgootje nog sneller beslissen... wink

 

chiao

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ome to
Het is eigenlijk niet eerlijk om dat hier te vragen daar hier de dreambox members zitten en dus eigenlijk niet objectief zijn.


Wat een onzin, als je een dreambox gebruiker bent wil dat nog niet zeggen dat alles zomaar voor zoete koek aanneemt.

Over het algemeen zijn de dreambox gebruikers goed ingevoerd in de multi-media wereld en er zullen ook gebruikers zijn die én een dreambox én een streaming device hebben.

On topic: de wijze waarop bijv een Popcorn Hour streaming afhandelt is veel soepeler dan die van een dreambox via mounts of vlc. Daar is de box eigenlijk ook niet voor ontworpen.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ben benieuwd wat voor flame-war we nu weer oproepen.... :D

 

jawel zo is de vraag wel bedoeld

 

en dat basvelt; gretig schrijft erover is evident.

 

daar gaat het alleszins niet over... of toch andere? betekent dus temeer argumenten aandragen voor de dreambox.

 

wel dat is een half tot 3/4 jaar topics herhalen.

 

doei

 

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: basvelt
ik zou de Q-box hd nemen kan hetzelfde als de 8000 en is de helft goekoper


En je bent over een week heel fit , van het op en neer lopen naar je tv om hem opnieuw op te starten . Kan nu nog langer niet zo veel als een 8000 kan . heel heel heel beta

Dreambox 8000hd NUMMER 1 ,bIg bIsAt , en elk ander dreambox op de plank !!!

 

Proffrottie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit een beetje met hetzelfde. (Zie ook de post XBMC op een Dreambox, ooit mogelijk?). Mijn wensen zijn vergelijkbaar.

 

Ik denk toch dat ik een DM800 aanschaffen. De extra zaken die de DM8000 heeft zal ik (nog) niet gaan gebruiken. Daarnaast vind ik hem echt te duur.

 

Ik denk trouwens wel dat er snel goede all-in-one's komen. Momenteel zijn ze er nog niet echt. Ik wacht nog 6 maanden en beslis (lees: koop) dan.

VU+ Duo + Multytenne 45

Meestal met de laatste PLi

Pana TH-42PV70

XBMC/ASrock ion 330/Wii/ch3snas/TX-SR707/svs 25-31 PCi

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor het kijken van series en andere downloads is de AZbox HD Elite erg geschikt. Zitten nog veel bugs in, maar de mediaplayer werkt prima en op termijn zal de sat functionaliteit ook steeds stabieler worden. Series in HD AVI/MKV formaat zijn geen enkel probleem.

 

Qua prijs is ie ongeveer even duur als een NMT en dan heb je meteen ook een DVB-S2 ontvanger.

hobby4all

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: wian
Voor het kijken van series en andere downloads is de AZbox HD Elite erg geschikt. Zitten nog veel bugs in, maar de mediaplayer werkt prima en op termijn zal de sat functionaliteit ook steeds stabieler worden. Series in HD AVI/MKV formaat zijn geen enkel probleem.

Qua prijs is ie ongeveer even duur als een NMT en dan heb je meteen ook een DVB-S2 ontvanger.


Maar de elite heeft toch geen interne hdd , alleen usb2 , is dat wel snel genoeg ? En zover ik hier en daar hoor is hij wel heel instabiel , en beeldkwaliteit matig ? Dat is wat ik hoor , op meerdere plaatsen.

Dreambox 8000hd NUMMER 1 ,bIg bIsAt , en elk ander dreambox op de plank !!!

 

Proffrottie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor dit alles ben ik nu bezig om een eigen multimedia te bouwen met goede componenten.

Prijskaartje inclusief 2 HD tuner en 4 GB ram HDMI, DVD etc etc is zo'n 650 euro's

Ik vind persoonlijk de DM8000 te duur en vind, ben in bezit, de DM800 al genoeg voor nu.

 

 

Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...