Ga naar inhoud


Aantal kanalen geen ontvangs meer


Gast xylone

Aanbevolen berichten

Op de kanalen Nederland 2 en Boomerang heb ik sinds een week geen signaal meer.

Het begon 3 weken geleden met Nederland 3 en heb er eigenlijk toen weinig aandacht aan besteed, omdat ik dacht dat het misschien het weer was ofzo.

Van het een op het andere moment deed Nederland 3 het weer en ik dacht dat het over was.

Op een gegeven moment stopte Nederland 2 en Boomerang ermee.

Ik heb al opnieuw alles gescant, maar dit helpt niet.

Heeft iemand anders dit ook of een idee wat ik er aan kan doen?

(Ik heb een Dreambox DM500+)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoe bedoel je? Gewoon een favoriet-lijst bedoel je?

Ik heb al even geprobeerd onder het 'blauwe'-menu voor provider CanalDigitaal te kiezen en hier NED2 te kiezen, maar ook hierin werkt hij niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: xylone
Hoe bedoel je? Gewoon een favoriet-lijst bedoel je?
Ik heb al even geprobeerd onder het 'blauwe'-menu voor provider CanalDigitaal te kiezen en hier NED2 te kiezen, maar ook hierin werkt hij niet.


Nieuwe kanalenlijst van bv. Henksat downloaden via menu.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kun je aangeven in welk menu dit staat? Ik heb me (toe ik hem net gekocht had) namelijk helemaal suf gezocht en heb het uiteindelijk via een windows tool (iets van dreamedit ofzo) gedaan. Hiermee kon ik dan ook een favorieten lijst aanmaken.

 

Ik heb net al even in het boekje gekeken, maar kan hier niets over vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: xylone
Kun je aangeven in welk menu dit staat? Ik heb me (toe ik hem net gekocht had) namelijk helemaal suf gezocht en heb het uiteindelijk via een windows tool (iets van dreamedit ofzo) gedaan. Hiermee kon ik dan ook een favorieten lijst aanmaken.

Ik heb net al even in het boekje gekeken, maar kan hier niets over vinden.


Ga eens terug naar de fabrieksinstellingen. Grote kans dat je het probleem daarna kwijt bent. wink

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou toch aanraden om de ontvangst eens te checken. Als je al opnieuw de kanalen ingelezen hebt lijkt het mij niet de kanalenlijst.

Dit kun je doen door de naar de SNR en BER (biterrorrate) te kijken voor de diverse zenders die wel en niet (goed) werken

 

SNR moet zo hoog mogelijk zijn en BER moet 0 zijn. Is de BER niet 0 maar wisselt deze dan is de signaal ontvangst niet optimaal.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik deze image omdat ik met deze via newcs softcam kan samen werken met sasc-ng op mijn mythtv server. (via het radegast protocol)

 

Maar ik zal eens de HenkSat downloaden en via dreamedit erin zetten. Wie weet werkt het...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok duidelijk, geeft je dreambox nog een melding op de zenders waar geen beeld is. En gaat het seca icoon groen of geel branden?wat het lijkt er op dat deze problemen veroorzaakt worden door de emu.

 

Maar je kunt altijd een nieuwe kanalenlijst proberen

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteravond eens even de Henksat lijst via dreamedit ingeladen. Maar helaas.... Hier werkt hij ook niet mee.

 

Het seca icoon (ik ga er maar vanuit dat het het vierkantje is met de S er in :-) ) gaat inderdaad alleen op geel en niet op groen.

 

Ik denk dat ik dus maar contact op moet gaan nemen met CD...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...