Ga naar inhoud


Hoe draadloos internet op de camping delen?


Gast Merkedesch

Aanbevolen berichten

Goedendag,

 

Ik wil graag internet op de camping gaan gebruiken,nu zeggen heel veel van mijn kenissen dat ze dit ook wel willen gaan gebruiken..Dus nu willen we dit gezamelijk gaan aanschaffen en het duurste UMTS - HSDPA abonnement erop zetten en dan de kosten gaan delen.

 

Nu was mijn oog gevallen op de Option GlobeSurfer II 7.2 als modem.

 

Nu is mijn vraag wat voor antenne's zou ik buiten moeten plaatsen om b.v rond een straal van zo'n 75mtr rond onze caravan het signaal ook nog te kunnen delen??

 

Ik hoop dat iemand de oplossing heeft(misschien al eens eerder op een camping gezien - aangelegd)

 

Gr.Info

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Misschien zou de Novatel MiFi die pas op de CES 2009 geintroduceerd is, hier een oplossing voor kunnen zijn. Die maakt van een 3G verbinding een Wifi signaal. Het zou € 200,- gaan kosten of wellicht gratis bij een abonnement maar het is zo nieuw dat het vast nog niet is te krijgen. (Zie ook Vincent Evers op de CES).

 

Edit: te laat gezien dat je al de Option GlobeSurfer II 7.2 op het oog hebt. Lijkt me ook prima. Zou de standaard antenne niet voldoende zijn voor 75m ?

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

stuur maar een mail naar mijn prive mail ik instaleer op campings Wifi

kan je er veel over vertellen.

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ome Merde

 

Wil ik best doen maar ik ga dan reclame maken hier en dat mag niet toch

 

maar ik kan wel kijken of ik iets hier neer kan zetten zonder dat ik reclame maak

 

Hotspot Starters Pakket voor draadloos internet

Beginnen met het aanbieden van draadloos internet? heeft voor u het hotspot starters pakket, geschikt voor draadloos internet op buiten locaties zoals havens en campings.

 

Wat is het?

U ontvangt van ons een met zorg samengestelde bundel met een draadloze zender (access point) en een rondstralende antenne voor groter bereik. Deze kunnen buiten geplaatst worden.

Er zit geen ticketsysteem bij, deze bundel is dus ideaal als u dat al heeft of als u gaat beginnen met het aanbieden van draadloos internet en eerst het bereik wilt testen of wilt zien of er animo onder uw gasten is.

U ontvangt:

 

 

 

Tranzeo TR-6000w 802.11b/g 100mW accesspoint

 

Canopii 12 dBi omni hotspot antenne

 

2 meter hoogwaardige HDF400 antenne kabel

 

15 meter outdoor shielded FTP kabel

 

2 stuks shielded connectoren voor de FTP kabel

 

Zelfvulcaniserende tape ter bescherming van de antenne connectoren

 

kosten voor deze zet zijn rond de 560Euro

 

 

 

 

Voor wie is het geschikt?

Deze oplossing is geschikt voor campings, havens en andere outdoor locaties waar u draadloos internet wilt aanbieden. Deze bundel is ook geschikt voor draadloze netwerken welke voor andere doeleinden gebruikt worden dan draadloos internet.

 

Hoe kunt u uitbreiden?

U wilt ook toegangsbeheer? Dan kunt u de Access control server met ticket printer voor draadloos internet gebruiken. Deze bundel gecombineerd met de access control server is ook in één keer te bestellen, als Camping hotspot bundel.

 

 

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Sigma,

 

Bedankt voor je antwoord..Ik ga dit volgend weekend voorleggen op de camping dan is iedereen er weer i.v.m Valentijn.

 

Alvast bedankt,

 

Gr.Info

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon een standaard AP met een simpele omni buitenantenne antenne.

 

Aangezien je het over 75 meter hebt ben je die 12 dBi omni dus al niet nodig. Daarmee voorzie je met gemak meerdere vierkante km's van signaal.

 

Bij ons op de camping hebben we via KPN een telefoonkabel laten aanleggen. Enkelen hebben daar een normaal dsl abbo op afgesloten.

 

Mocht dat nu allemaal niet handig zijn bv:

 

1) Beheerder weigert medewerking

2) Geen vaste plekken, volgende jaar zoeken we weer iets anders

3) Afstand naar dichts bijzijnde tellijn te groot (KPN doet moeilijk)

 

Kun je natuurlijk zo'n G3 oplossing neerzetten.

 

Wat ook nog kan is dat je vanaf vaste lijn bij beheerder signaal doorstraalt middels luchbrug PtP naar jullie plekjes en daar weer draadloos verdeeld.

 

Heb je dus een internet data link oplossing kan je voor denk ik een euro of 200 een hele leuke oplossing met een buitenantenne plaatsen.

BV een linksys gekoppeld aan een eenvoudige omni antenne werkt prima.

 

Suc6!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou een dome beheerder zijn gaat niet met zijn tijd mee

 

je kan het ook tegen betaling aan bieden gaat zijn omzet ook nog omhoog.

 

kortom geen zaken man als hij het niet wil

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd, niet handig maar er zijn nog genoeg (kleine) campings waar de beheerder niets met computers op heeft en ook geen zin heeft een wlan netwerk in te (laten) richten en te (laten) onderhouden.

 

Onze camping bv is voornamelijk verhuur van stawagens, die zit ieder jaar goed vol in het "seizoen". Waarom zou zo'n beheerder dan een wlan netwerk inrichten als hij nu het park ook vol heeft zitten?

 

Wel heeft hij ons (vaste plekken) de vrije hand gegeven mbt aanleg telefoon maar hij wil er gewoon niet "tussen" zitten.

Hij heeft de camping als extraatje / verzekering. Zijn primaire werk is loonbedrijf.

 

Er zijn beslist meer van dit soort campings. In de regel herken je ze als gast aan lage prijs met weinig luxe voorzieningen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar dat gaat niet op igv roaming vanuit buitenland.

De paal van duitse net is daar nl sterker dan de nl paal.

 

Bij vlagen bellen we dus zogenaamd mobiel vanuit het buitenland maar uiteraard vanaf nederlandse bodem.

 

Altijd goed opletten daarzo... ja of mobieltje manueel instellen maar dat is zo'n "gedoe" wink

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sigma
Zou een dome beheerder zijn gaat niet met zijn tijd mee

je kan het ook tegen betaling aan bieden gaat zijn omzet ook nog omhoog.

kortom geen zaken man als hij het niet wil


Onze caravans staan op eigen grond we hebben jaren geleden de kans gekregen om dit te kopen...

De beheerder heeft geen bureau of zoiets aan de poort staan..Hij heeft wel seizoen plaatsen maar de doorgaande weg loopt niet over het staanwagen terrein.Beheerder valt dus af.

KPN hebben we ooit al een keer gevraagd om een kast te plaatsen op de camping..zodat we b.v telefonie of adsl kunnen aanvragen(er zijn mensen die permanent verblijven op de camping)Helaas schrokken we nogal van de kosten!!!Die liepen echt in de duizenden Euries.

Wifi met een duur HSDPA abonnement zal perfect zijn voor ons..Het is alleen maar om mail op te halen of te MSNen Downloaden doen we niet.

Gr.Info
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...